וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הדיברות להיערכות לתום שנת המס 2015

31.12.2015 / 9:40

לפקח על ההוצאות וההכנסות, לדווח על תרומות ונסיעות לחו"ל ולהפריש לקופות חסכוניות - מה חשוב לדעת רגע לפני שמסתיימת שנת המס הנוכחית

1. ביקורת על הוצאות קבועות, ושוטפות - ביקורת ביקורת ועוד פעם ביקורת, מה הוצאנו? מה לא הוצאנו? איפה יכולנו להוציא יותר? איפה יכולנו להוציא פחות? על מה אנחנו צריכים להוציא לפני שהשנה מסתיימת ונשלם סתם יותר מסים? והאם הכנסנו את הכל להוצאות השוטפות?

2. תשלום בגין ביטוח אובדן כושר עבודה - מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח ולהתחיל לבצע הפרשות. ראשית הדבר מהווה כיסוי ביטוחי במקרה של אי כושר עבודה, מעבר לכך הפקדה לביטוח מותרת בניכוי ומפחיתה את החבות במס.

3. הפרשה לקרן השתלמות - אחת מאפיקי החיסכון היעילים ביותר. גם מקנה הטבה במס וגם פטורה ממס בעת הפדיון כעבור 6 שנים. מומלץ לבחון את התשואות של כל קרן ואת רמת הסיכון בה הנך מעוניין להשקיע.

4. הפרשות לקופת גמל - הפרשה לקופת גמל מקנה ניכוי וזיכוי ויכולה להעניק הטבות מס בסכום נכבד.

5 . תשלום בגין תרומות - מומלץ לבדוק כי על קבלת המוסד הנתרם, רשום "מוכר עפ"י סעיף 46". הסכום המינימאלי בגינו ניתן לקבל הטבת מס הינו 190 שקלים.

6. ספירת מלאי - מומלץ לבדוק אם קיימות תנועות במלאי שלא נקלטו במערכת המידע כתוצאה מגניבה, אובדן, בלאי וכדומה. הספירה מסייעת גם להעריך את מלאי הסחורות והשירותים לצורך קביעת דו"ח רווח והפסד של העסק.

7. בדיקת ניכוי במקור מלקוחות - האם נוכה מס במקור מהלקוחות? מומלץ לבדוק ולהתאים לסכומים שדווחו במהלך השנה למס הכנסה בפנקס המקדמות.

8. נסיעות לחו"ל - האם לצורך פעילות עסקית או לחילופין השתלמות או לתערוכה הקשורה לעסק? יש לפרט את מספר ימי הנסיעה, שימו לב – מותרת גם הוצאות אש"ל.

9. מכירת ניירות ערך שצברו הפסדים או רווחים - הפסדי הון ניתנים לקיזוז גם כנגד רווחי הון מניירות ערך ורווחי הון אחרים וכן כנגד רבית ודיבידנד שבגינם שולם מס הכנסה באותה שנת מס בלבד. יש לזכור שישנם מקרים בהם כדאי למכור ניירות ערך.

10. תכנון מס אופטימלי ומקסום רווחים - כדאי לבצע בדיקת חבות מס וחבות דמי ביטוח הלאומי לפחות פעמיים בשנה, פעם אחת באמצע השנה ופעם שנייה לקראת סוף השנה. יש לבדוק אם אכן יש התאמה לסכומים ששולמו בפועל ובין מה שבאמת צריך לשלם.

יוע"מ ליאון עג'מי בשיתווף יועצי המס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully