וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משדרגים את לובי הבניין בחוכמה?

10.3.2014 / 14:28

לובי יפה ומרשים, יעלה את ערך הדירות לפני שנכנסים אליהן. איך עושים זאת? הנה עצות שיגרמו לכם לחייך בכל פעם שתעברו דרכו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר ויותר יזמים מכירים בחשיבות הנראות של הלובי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות, בשל תנופת השיפוצים שהובילה תוכנית תמ"א 38 ובשל פרץ המגדלים ששוטף את שוק הנדל"ן, יותר ויותר יזמים מכירים בחשיבות הרבה של נראות הלובי. "בתקופה האחרונה, חברות בנייה ויזמים משכילים לחלק את התקציב בצורה כזאת של הקצאת קצת פחות משאבים בעיצוב הדירות ויותר משאבים בעיצוב הלובי", מספרת הילית קרש, מעצבת פנים. "הם יודעים שבכל אופן הדיירים בסופו של דבר משקיעים בעיצוב הדירה בעצמם, ואילו השקעה בעיצוב של הלובי משביח את ערך הדירות בצורה משמעותית לכלל דיירי הבניין". הלובי הוא הנקודה הראשונה שמפגישה בין המבקרים לבניין, וכידוע רושם ראשוני הוא מאוד משמעותי בשלבי ההיכרות. קבלו כמה נקודות חשובות שכדאי לבחון עם מעצב הפנים כשאתם ניגשים לתכנון לובי שבאמת יוכל לגלם את הפוטנציאל שלו:

טיפים מאת מעצבת הפנים הילית קרש ממשרד – הילית עיצוב פנים.

1. התאימו את העיצוב לגודל ולתפקיד של החלל: ההתייחסות חייבת להיות שונה בין לובי גדול של מגדל לבין לובי קטן יותר של בניין בגורים. בלובי גדול יש מספיק מקום כדי לייצר פינות ישיבה שגם משרות אווירה מאוד יוקרתית ומרשימה של בית מלון, והן גם יכולות למלא תפקיד פונקציונאלי כפינות לקיום פגישות עסקיות. בבנייני מגורים קטנים יותר, שבהם גם הלובי קטן, חשוב מאוד לא להעמיס בפינות ישיבה שרק מקטינות את החלל עוד יותר. כאן, תפקידו של הלובי מתרכז רק בלשמש כמעבר, ולכן העיצוב שלו צריך להיות כזה שמזמין. במקרה כזה כדאי לעשות שימוש מושכל של מראות שיתנו תחושה של גודל. טיפ חשוב לגבי מראות: לבדוק מה משתקף במראה ולוודא שזה לא אזור שירות שדווקא היינו מעדיפים להסוות.

2. שלבו צמחייה שמתאימה ללובי שלכם: צמחייה בלובי משדרגת אותו באופן משמעותי. אולם, לפני שמחליטים לשלב אותה, כדאי להבין את צרכי התחזוקה שלה. אתם לא רוצים שהיא תהיה יפה ומרשימה בחודשים הראשונים, אבל אחר כך תהפוך לשק של עשבים. לכן, כדאי לשלב עציצים דקוקרטיביים עם צמחייה קלה ופשוטה לתחזוק. דרך נוספת ליצור אפקט דומה היא לבדוק האם ניתן לפתוח בלובי חלון שמאחוריו יש צמחייה מרשימה.

3. השתמשו בחיפויים עדכניים: כדאי להימנע משימוש בחיפויי שיש בגוונים של בז', משום שהוא נותן תחושה של בניין "ותיק בשטח", בעוד שצבעים בהירים יותר, כגון לבן ואפור, נותנים תחושה של חדש. יש היום הרבה מאוד סוגים של חיפויים שיכולים להחליף את השיש המיושן ולתת ללובי מראה יותר נקי ועדכני, כגון גרניט פורצלן בגדלים גדולים, עץ, זכוכית ועוד.

4. צרו עניין בלובי: על מנת ליצור עניין בלובי, כדאי לתת דגש באחד הקירות. למשל: חיפוי מעניין מזכוכית מודפסת או גופי תאורה צבעוניים. לובי הוא לא מקום שמבלים בו הרבה זמן, זו תחנת מעבר, ולכן אפשר יותר להעז. קיר דרמטי יוצר תחושת "וואו" עבור כל מי שנכנס.

5. השתמשו בתאורה נסתרת: תאורה שלא רואים את המקור שלה מגביהה את החללים ושוטפת את החלל באור פחות מסנוור. במקביל, כדאי לשלב תאורה שקועה, שהיא יותר ממוקדת ואפשר פה ושם להוריד גוף תאורה נקודתי.
זכרו שהלובי הוא מעיין חלון הראווה שמשקף את כל הבניין, וככזה חשוב מאוד לדעת כיצד לעצב אותו בצורה נכונה, כדי שגם ייראה מרשים ויוקרתי אבל גם ייצור תחושה מזמינה ונעימה, והכי חשוב - שאכן ישדר את האופי של הבניין ודייריו.

הילית קרש היא מעצבת פנים

http://www.hilit.net/

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לובי בעיצובה של הילית קרש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully