וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד המשפטי של האפליקציה

11.5.2014 / 1:03

לפני שאתם רצים לבנק לספור את הכסף על האפליקציה החדשה שהגיתם, הנה כמה עצות משפטיות שיעזרו לכם מול חברות השיווק

WAZE ווייז. רויטרס
אפליקציית waze/רויטרס

הגשמתם את חלום הסטארט-אפ האולטימטיבי ובניתם אפליקציה טובה ושימושית. לפני שאתם רצים למנהל הבנק לספר לו שיכין עבורכם מקום לכל הכסף שאתם מאמינים שיישפך עליכם, כדאי להכיר את הצדדים המשפטיים ואת הסיכונים אליהם חשופה היוזמה שלכם. החל מפורמט זכויות יוצרים בינלאומי, דרך הסכם מייסדים לשותפים החברים במיזם, הקמת חברה, הסכם משקיעים ועוד כל מיני סיכונים, שכדאי לגדר כבר בשלב הראשון ולפני חשיפת האפליקציה. עורך הדין יריב קדם, בעל משרד עורכי דין בתל אביב, העוסק בענייני טכנולוגיה, אפליקציות וקניין רוחני, סוקר את המוקשים בדרך להצלחה ומסביר כיצד יש לפרק אותם.

"חשיפתה הראשונית השיווקית של אפליקציה מתחיל בקבלתה ובפרסומה בחנויות של גוגל ואפל ובחנויות המקוונות, על פי תנאי הקבלה והיישום שלהן", מסביר קדם, "את הוראות ההסכם לביצוע של זה, קבלת האחריות על דחיה אפשרית, תיקון האפליקציה במידת הצורך והגשתה מחדש, את כל אלה יש לכלול בחוזה בין חברת הסטארט-אפ לחברת השיווק או הפיתוח. בנוסף, פעולות השיווק והמכירה כבר חושפות את הרעיון לסיכונים, עוד בשלב האיפיון, כיוון שבשלב הזה נטמנים זרעי ההבטחה למשתמשים העתידיים. אולם גם בהמשך מסותתת דרכה השיווקית של האפליקציה, ולכן יש להקדיש תשומת לב לנוסח של הוראות מתאימות בהסכמים השונים, כדי לצמצם סיכונים עתידיים של שיווק ומכירה. לאור זאת, בנוסף להוראות המאפיינות הסכם טכנולוגי-מסחרי, יש לכלול בהסכם השיווק של האפליקציה גם הוראות המתייחסות למצבים שונים המתייחסים לאפליקציה המדוברת. על ההסכם להתייחס להתאמת האפליקציה מבחינת עיצובה ותכנותה על ידי חברת השיווק ולתנאים ולמגבלות של חנויות האפליקציה המקוונות".

"בנוסף על הסכם השיווק להתייחס לאופן השיווק של האפליקציה בחנויות המקוונות עצמן. להגדיר תקציב שיווק, ולהציב מועדים ליעדים שיווקיים שונים, כמו כמות הורדות, כמות לייקים, מיקום בחיפוש וכדומה. על הסכם השיווק להביא בחשבון את המודל הפרסומי של הסטארט-אפ לאפליקציה, כמו חשיפתה באמצעות פרסומות, ובמקומות המתאימים, בהסכמה עם הסטארט-אפ".

- כדאי גם למצוא שם למיזם החדש, נכון?

"מיתוג באמצעות שם מסחרי או לוגו הוא חלק בלתי נפרד מקידום האפליקציה. את שני אלה יש לרשום כסימן מסחרי, ורצוי כל אחד בנפרד, זה יאפשר לסטארט-אפ לשמור על המיתוג של האפליקציה, להוסיף לה מוניטין שנאגר בסימן המסחרי, ולהוסיף נכס לסטארט-אפ, שבשלב הראשוני הזה בכלל מושתת בעיקר על זכויות הקניין הרוחני שלו".

- יש עוד צדדים משפטיים שכדאי לדאוג להם?

"יחד עם הסכם השיווק ,על הסטארט-אפ להיערך להשלמת ההסכם באמצעות צדדים משפטיים נוספים, כמו למשל חוזה ביטוח, תקנון שימוש של האפליקציה ועוד. לדוגמא - יש לקבוע בהסכם העמדת שירותים לאפליקציה מצדדים שלישיים, בתקנון השימוש, וכן מה הסיכונים לצדדים שלישיים האמורים לספק שירותים למשתמשים. את כל אלה יש להסדיר בהסכם בין הסטארט-אפ לנותני השירותים וכן בהסכמי ביטוח".

עו"ד יריב קדם הוא בעל משרד עורכי דין בתל אביב העוסק בענייני טכנולוגיה, אפליקציות וקניין רוחני

www.kedem-law.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully