תזיזו את התחת, הפגרה הגיעה

מאמן הכושר דרור שמשון ומדריכת הפילאטיס השיקומי ויקי דסה מסבירים על חשיבות האימונים בפגרה, לקראת החזרה לעונת הפעילות הבאה - שיפור הקואורדינציה והגמישות, הימנעות מפציעות והכנת תשתית גופנית שתעמוד בעומס העונתי

מאמר אורח
14/05/2014
ויקי דסה(צילום: רובי אהרון)

כמעט בכל ענפי הספורט נכנסת עוד מעט לתוקף פגרת הקיץ. אפשר לראות את זה לפי קצב המשחקים בליגות המקצועניות שמגיעות לסיומן וגם לפי שירי המחאה ביציעים, ששולחים את הספורטאים לים. הפגרה הכי קצרה תהיה לכדורגלנים המאושרים שזכו להגיע למונדיאל ועוד מעט נראה אותם מוציאים מעצמם את המיטב אחרי עונה מתישה, ויהיו גם אלה שיישבו מול הטלוויזיה, עם בירה ופיצוחים ועד למשחק הגמר יוסיפו עוד כמה קילוגרמים. אבל יש גם ספורטאים שבשבילם תקופת הפגרה היא הזדמנות לשמור על הגוף בכושר לקראת החזרה לעונה הבאה, לחסן אותו מפני פציעות עתידיות, לשפר גמישות וסיבולת ולשדרג עוד קצת את היכולות הגופניות.

על חשיבות השמירה על כושר בפגרה ובניית תכניות אימונים מיוחדות לתקופה הזו, מספרים מאמן הכושר דרור שמשון ומאמנת הכדורגל והפילאטיס השיקומי, ויקי דסה, שבנו מערך עבודה מיוחד לתקופת הקיץ. "לאימוני הקיץ יש שלוש מטרות עיקריות", אומר שמשוני, "להכין תשתית גופנית שתמנע פציעות, לשפר את הביצועים האתלטיים, וללמד את הגוף להתאושש ממאמץ ולתפקד לאורך זמן. הזמן המתאים לאימונים האלה הוא כחודש לפני ההתכנסות של הקבוצות לתחילת הפעילות העונתית, והם מתרכזים בבניית בסיס לעונה ארוכה ומתישה".

- מה כוללת הכנה כזו?

"מדובר בארבעה שבועות, עם שלוש יחידות אימון בשבוע. אימון ראשון בחדר כושר עם דגש על כוח, אימון שני על חוף הים שיוקדש לסיבולת וכוח ואימון שלישי במגרש, עם עבודה על קואורדיציה, טכניקה, זריזות ומהירות".

- ואפשר יהיה להגיע לרמה שווה למרות הבדלים בכושר בין המשתתפים?

"בהחלט, במחנה תהיה בקרה אישית על כל משתתף, כולל מבדקים פרטניים. יהיה מעקב של תזונאית ולכל משתתף תותאם תכנית אישית, בהתאם למשקל הגוף. אחד הדגשים החשובים יהיה מודעות למניעה של פציעות, ומימוש הפוטנציאל המקסימלי של ספורטאי בתוך מסגרת קבוצתית. הספורטאים שישתתפו בפרוייקט יקבלו בכל יום שיעור במחוייבות ואחריות אישית, כך שהם עצמם יהיו אחראים לתהליך. אנחנו רק נהיה לצידם עם הידע והנסיון שלנו. מאמני הכושר לא יקרעו את המשתתפים, אלא רק יאמנו אותם ויבקרו את התהליך, כדי לוודא שכל אחד אכן משתפר. השאיפה שלנו היא למצויינות והמשמעות של זה היא ללמוד להיות הכי טוב, בהכל, כל הזמן - פיזית, טכנית ומנטאלית".

על השילוב של אימוני פילאטיס שיקומי בפרוייקט הקיץ מספרת המאמנת ויקי דסה: "שיטת האימון הזו נועדה בעיקר לשיקום מפציעות, אבל עם התפתחות מערכי האימונים יותר ויותר ספורטאים בריאים נעזרים בה. המגמה היום היא לשלב את הפילאטיס עם עקרונות שיקומיים, כחלק מתכנית האימונים. הרעיון הוא לשלב גוף, נשמה ומודעות. חיזוק השרירים העמוקים תוך כדי ניטרול פלג גוף עליון או תחתון, בידוד שרירי מטרה ושרירים נלווים. ההבנה של התרגילים וההתמקדות בשרירים ספציפיים מחדדת את המחשבה וגורמת לשרירי הליבה להתחזק ולשמור על האיברים הפנימיים. התרגילים כוללים חיזוק, מתיחות וגמישות, תוך ניצול טווחי תנועה מלאים ושימוש במשקל הגוף כהתנגדות ומשקולת. השיטות האלה מציבות את הספורטאי במקום גבוה של מודעות גופנית והבנת עבודת השרירים, שיווי משקל, יציבה נכונה ומודעות לנשימה נכונה".

מאמר אורח מאת מאמן הכושר דרור שמשון ו-ויקי דסה, מאמנת כדורגל ופילאטיס שיקומי

http://www.victoriadassa.com/

טוב לדעת (מקודם)

הפתרון לכאב הברכיים קרוב מתמיד - בזכות טכנולוגיה בנעל

מוגש מטעם אפוסתרפיה
ויקי דסה(צילום: מערכת וואלה!, צילום מסך)
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully