וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום אתרים זה מדע

מאמר אורח

27.5.2014 / 21:53

למעלה מאלפיים חברות בישראל מציעות קידום אתרים וקידום ממומן לראש רשימת החיפוש של גוגל. אלי לוי, מסוכנות "נקסט סייט", על ההבדלים בין החובבים למקצוענים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קידום אתרים באינטרנט הוא צורת שיווק הכרחית לכל מי שמחפש להרחיב את קהל הלקוחות שלו, בעולם של רשתות חברתיות ומנועי חיפוש. כבר בניתם אתר, השקעתם בו זמן וכסף, יש לכם מוצר או שירות שיש לו דרישה בשוק, גם המחירים שלכם אטרקטיביים. כל מה שנשאר עכשיו זה רק להביא את הבשורה הזו ללקוחות שזקוקים לסחורה שלכם. במילים אחרות ובמושגי הרשת - לגרום לאתר שלכם לזנק למקומות הראשונים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. איך עושים את זה? אלי לוי, הבעלים של חברת "נקסט סייט", מגלה כמה מסודות המקצוע, ונותן כמה טיפים למי שמחפש חברה שתקדם את האתר שלו לראש הרשימה של מנועי החיפוש בדגש על גוגל.

אלי לוי: "בעלי אתרים רבים שביקשו לקדם את האתר שלהם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, מצאו את עצמם לאחר מספר חודשים במצב לא נעים - מצד אחד, האתר שלהם באמת הגיע אל מרומי תוצאות החיפוש, מצד שני, זה לא הביא להם לקוחות, אלא רק מה שאנחנו קוראים בשפה המקצועית - ביקורים באתר. התוצאה הייתה שאנשים איבדו את האמון בגוגל, כיוון שהתחושה שלהם הייתה שכל ההשקעה הכספית שלהם בתהליך הקידום ירדה לטימיון. פעמים רבות שמעתי כאלה שאומרים - כנראה ששיטת הפרסום הזו לא מתאימה לי, בזבזתי הרבה כסף ולא ראיתי תוצאות. אני צריך לחפש דרכים חדשות לפרסם. זה קורה כי הבחירה שלהם בחברה שתקדם את האתר לא הייתה נכונה, וכתוצאה מזה תהליך הקידום היה שגוי בבסיסו. קידום אתרים הוא כמעט מדע. יש בארץ למעלה מאלפיים חברות וספקים של שירותי קידום ופרסום בגוגל שמתחייבים לקדם אתרים. ועדיין יש הבדל בין אדם בודד, שעובד מהבית וחושב שהוא מכיר את העבודה עם גוגל, לבין חברה שמתמחה בקידום ופרסום בגוגל, ומציעה אנשי שירות שמוסמכים במקצוע פרסום וקידום האתרים".

- כל אחד יכול להיות מקדם אתרים? אין איזו רגולציה בנושא?

"כל אחד יכול להכריז על עצמו כמקדם אתרים, אבל מבין אלפיים החברות שיש היום בארץ, יש רק כמאה שהוסמכו לכך על ידי גוגל בעצמה. יש לגוגל תכניות הסמכה, הרצאות והשתלמויות למי שרוצה לעסוק בקידום אתרים ממומן. הנושא הזה מתעדכן ומתחדש לעיתים קרובות ומי שלא עוקב אחרי השינויים ולומד אותם, לא יגיע לתוצאות. המוסמכים של גוגל מקבלים מהם תעודה".

- אז כשאני בוחר לי חברה שתקדם את האתר שלי אני צריך לבקש שיראו לי תעודת הסמכה מגוגל?

"מי שרוצה חברה אחראית, כדאי שיבקש לראות הסמכה כזו. היא ניתנת לא רק על בסיס של ידע, אלא דורשת גם נפח מסויים של תיקי לקוחות, ותק, הצלחה והתמחות בטכניקות קידום, כמו אד-וורדס למשל. חשוב גם לדעת כמה מוסמכים יש בחברה שבחרת. זה מראה על עומק של צוות ועל נסיון. גוגל בעצמה מפרסמת את שמות המוסמכים, בגוגל פארטנרס. כמו שלשכת עורכי הדין מפרסמת את שמות החברים שבה. המוסמכים מחוייבים להשתתף בהשתלמויות וסמינרים שגוגל עורכת ולנהל לקוחות בתקציב מינימלי של כעשרת אלפים דולר תמורת התעודה וההסמכה. על כאלה אפשר לסמוך והם לא הרבה".

- ומה יהיה ההבדל בשיטות העבודה בין מוסמכים כאלה, לבין אחרים?

"כמעט כל אחד יכול להביא אתר למקומות הראשונים בתוצאות האורגניות של גוגל . זו עבודת נמלים שיכולה להימשך כמה חודשים ובסופו של דבר עם עבודת קידום נכונה זה יקרה. אבל צריך לזכור שלהגיע אל המקום הראשון זו לא המטרה, אלא רק הדרך. המטרה היא שזה גם יביא לקוחות. לכן כדאי לעשות גם עבודת מחקר מוקדמת, כבר בתחילת תהליך הקידום. מחקר כזה מתמקד במילות החיפוש האפקטיביות, שמתאימות למוצר או לשירות של בעל האתר, ואת זה אפשר לעשות באמצעות קמפיין ממומן בגוגל, שיתן לנו תמונה מה נותנות לנו מילות המפתח או הביטויים הרלוונטיים, והאם הן מושכות את פלח השוק שאליו אנחנו מכוונים. רק אז נתחיל קידום אורגני בשילוב אדוורדס של האתר על בסיס הביטויים הנכונים ונראה גם תוצאות".

- לאן כדאי למקד את תקציבי השיווק באינטרנט בשנת 2014?

"באינטרנט, אפיק הפרסום הטוב ביותר הוא קידום ממומן בגוגל, כיוון שהפרסום בגוגל מדיד וממוקד חיפוש, ומוצג רק ללקוחות פוטנציאליים שביקשו לקבל את המידע - כאשר אנחנו מפרסמים בגוגל, אנחנו בוחרים עבור אילו ביטויים המודעה שלנו תוצג. כאשר הגולשים מפעילים שאילתת חיפוש בגוגל עם הביטוי שבחרנו, המודעה שלנו תוצג ביחד עם מודעות נוספות, ורק אם הגולש ילחץ על המודעה שלנו, אנחנו נשלם - אנחנו לא משלמים על חשיפות שלא ברור לנו מה ההשפעה שלהן, אלא רק על הקלקות של גולשים שקראו את המודעה שלנו ובחרו ללחוץ עליה מתוך הבנה ברורה שהם יועברו אל האתר שלנו. במילים אחרות - הפרסום בגוגל מביא אלינו לאתר לקוחות פוטנציאליים אשר בחרו להגיע דווקא אל האתר שלנו, מתוך שלל אפשרויות אחרות שעמדו בפניהם. זה אומר שהגולשים של גוגל המגיעים אלינו דרך המודעות, מגיעים כאשר הם הרבה יותר בשלים לרכישה או להשארת פרטים, בניגוד לכל מדיה פרסומית אחרת".

נקסטסייט קידום אתרים- http://next-site.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully