וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכומטרי בקצב שלך

מאמר אורח

10.6.2014 / 22:43

ניתן לקבל הקלות לבחינות הפסיכומטריות. אם אתם מאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז, דיסלקציות, לקויות למידה, בעיות פיזיות או נפשיות, אל תרימו ידיים. איך אפשר לזכות להקלה משמעותית במבחן?

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

שמעתם מחברים שלכם שהמבחן הפסיכומטרי יורה עליכם שאלות, בקצב של דקה לשאלה? הבנתם שצריך לפתור יותר מ-170 שאלות ואבוי למבחן שלכם אם תצאו לשירותים במהלך המבחן, כי פשוט אין זמן? זה נכון, אבל רק חלקית. החדשות הטובות הן שבדומה למבחני הבגרות, ניתן להשיג הקלות גם למבחן הפסיכומטרי !!! ההקלות מיועדות לאוכלוסיות שונות, על מנת להשוות את תנאי הפתיחה של כל המשתתפים. עו"ד אהוד צלטנר, מנהל את בית ספר E.Z WAY ומתמחה בפסיכומטרי ללקויי למידה. הוא מספר על הבשורה החדשה והמרגשת שיכולה לסייע לאלפי תלמידים ברחבי המדינה.

מי יכול לקבל הקלות והתאמות במבחן הפסיכומטרי?

"ההתאמות ניתנות לסובלים מבעיות קשב וריכוז, לתלמידים בעלי לקויות למידה, לנבחנים עם בעיות רפואיות או נפשיות וכן לנבחנים עם בעיות כתיבה. לא ניתן להשיג פטור גורף לחלק מסוים במבחן. ההתאמה היא באופן עריכת המבחן. ההתאמה הנפוצה ביותר היא מפע"ם (מבחן פסיכומטרי על מחשב). הזמן מחושב פר שאלה ולא עבור הפרק במלואו. מקבלים הארכת זמן מאוד משמעותית (פי שתיים עד פי ארבע זמן בעבור כל שאלה). יש אפשרות לקבל הפסקות בין פרק לפרק, להיעזר בהקראה באנגלית ו/או בעברית, לבצע הכתבה של פרק החיבור, לנצל הארכת פרק הזמן שניתן לחיבור, להעדיף שאלון מוגדל ועוד. ניתן לקבל אישור להקלדת חיבור על מחשב ויש פתרונות לנבחנים הסובלים מדיספרסיה או שיתוק מוחין ובעיה המקשה על כתיבה באמצעות עיפרון".

זה יוצר אפליה מתקנת?

"אנלוגיה מתאימה לשם השוואה היא מבחן לקבלת רישיון נהיגה. אם למישהו יש קשיי ראייה, אז כדי שיצליח במבחן, מאשרים לו להיבחן עם משקפי ראייה. זה לא הופך את הטסט לקל, זה פשוט מאפשר לו למצות את היכולות בטסט. פשוט מסננים את הקושי שלא רלוונטי ליכולות הנהיגה שלו. כנ"ל לגבי ההתאמות שניתנות ללקויי למידה".

ואיך יכול להתמודד מי שיש לו קשיים חמורים במתמטיקה?

"פרק החשיבה הכמותית בפסיכומטרי מאוד שונה מבגרות במתמטיקה. אין בבחינה אינטגרלים, דיפרנציאליים או טריגונומטריה. הכישורים הנדרשים הם של חשיבה מסוימת ולא של חישובים. אפשר לקבל אישור לשימוש במחשבון, פתרון מספק למי שיש לו דיסקלקוליה. היה לי תלמיד שקיבל פטור מבגרות במתמטיקה בתיכון. הוא מאוד חשש, מכיוון שבפסיכומטרי אין פטור מקביל, אך הוא גילה שגם אין צורך בפטור כזה. הוא קיבל אישור לשימוש במחשבון ובמבחן הציון שלו נשק ל-700, מה שמחייב גם ציון גבוה בפרקי חשיבה כמותית".

איך ניתן לקבל את ההקלות?

"מדובר בהליך לא פשוט. הבקשות להקלות השונות צריכות להכיל כמה שיותר מסמכים ואישורים בנוגע לבעיה שבגינה ניתנות ההקלות - תעודות מבית ספר יסודי ותיכון, אבחונים קודמים, מכתבים מרופאים או מאבחנות קליניות, בדיקות רלוונטיות. לעתים מדובר בסיכומי טיפול אצל קלינאי תקשורת, פיזיותרפיסטים או כל מטפל אחר. איסוף החומר לוקח זמן ומומלץ להתכונן מבעוד מועד, כיוון שעל הבקשה להגיע למרכז הארצי לפני תום מועד ההרשמה. יש להביא בחשבון עד 25 ימי עבודה לצורך תשובה. חשוב להתחיל בתהליך הגשת הבקשה בשלב מוקדם, משום שהוא משפיע גם על צורת הלמידה בקורס. למשל תלמיד שמקבל מפע"ם, חשוב שגם את הסימולציות יבצע על מחשב ועם הזמנים המותאמים לו אישית.

לחצו כאן כדי לקבל סיוע בקבלת הקלות בפסיכומטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully