וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקפיץ את מחיר הדירה בהשקעה מינימלית

מאמר אורח

16.6.2014 / 14:24

מעצב הפנים, ליעד יוסף, עם סדרת טיפים שימושיים וקלים לביצוע, שיקפיצו לכם את מחיר הדירה במכירה או בשכירות. הגירסה הזולה, לתפרנים, בכמה אלפי שקלים, וגם הגרסה היקרה, למי שיש לו ורוצה שיהיה לו עוד

זוג מחובק בדירה חדשה. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

קוראים לזה הום סטייג'ינג וזה הגיע אלינו היישר מארצות הברית - שידרוג הבית בהשקעה סבירה לקראת מכירה או השכרה, במטרה להעלות את ערכו ושוויו גם בעיני הלקוח הפוטנציאלי, וגם בשורה התחתונה של המחיר שנקבל, בשכר דירה או בצ'ק מכירה. מעצב הפנים, ליעד יוסף, עם הטיפים שיוסיפו לטור הזכות בחשבונכם בין עשרה לעשרים אחוזים במקרה של מכירה, וכמה אלפי שקלים טובים לשנה בדמי שכירות.

"ההחלטה הראשונה היא האם אנחנו רוצים להשקיע הרבה או מעט", מבהיר יוסף את השורה הפותחת לפני שיוצאים לדרך. "ונתחיל בגירסה הזולה. שלושה חללים עיקריים דורשים השקעה והתייחסות - מבואת הכניסה, המטבח והמקלחת. הכניסה, כי מדובר ברושם הראשוני, המטבח כי זה אחד החללים החשובים היום בבית, והמקלחת כי היא מקרינה נקיון, ברק ופינוק. שלושת אלה צריכים להיות מדוגמים מ-א' עד ת'. בכניסה עלינו לפנות מהמרחב הציבורי כל סממן אישי, כדי שהלקוח לא ירגיש אורח בבית זר, השייך למישהו אחר. שיהיה לו קל לחוש שייכות למקום. ללא תמונות אישיות של בני הבית על הקירות, לא מזכרות מחו"ל או חפצים אישיים, כמו מפתחות על שולחן הכניסה, וכמה שפחות ריהוט מיותר. במטבח, עדיף לנקות ולהבריק הכל. נקיון לא עולה כסף. ללא כלים בכיור, ומשטחים מבריקים ומצוחצחים ללא דבר עליהם. לא מיקסר, לא מסחטת מיץ, הכל נכנס לארונות. ברזים מצוחצחים, חלונות מבריקים ואם אפשר אז להשקיע בידיות חדשות לדלתות המטבח. הלקוח נוגע בהן וזה נותן תחושה של מקום שהשקיעו בו והוא שמור. במקלחת להבריק ולצחצח הכל - מחיצות זכוכית, חלקי מתכת, ברזים, חלונות. שיהיה נוצץ. רצוי לייצר הפרדה של איזור המקלחת עם וילון אמבט יפה, זה לא יקר. אם יש תקציב, כדאי להחליף אריחים לפחות במקלחון. אם אין, אפשר לקנות מדבקות יפות ולכסות כמה אריחים. אנחנו רוצים ליצור תחושה נקייה וגם מפנקת. להניח מגבות מגולגלות ונקיות, זה גם המקום לעציץ קטן".

- לצבוע קירות?

"לסייד. צריך לזכור שדירה של 90 מטר, זה אומר פי שלושה שטח קירות. חשבון פשוט. זה הרבה שטח והצבע המומלץ הוא לבן. קשה לנחש איזה צבע הלקוח אוהב ולבן מתאים לכולם. סיוד זו לא השקעה יקרה. מי שלא יכול לוותר על צבע, כדאי לזכור את הנוסחה באחוזים - 10-30-60. לפחות 60 אחוז באותו צבע, וכן הלאה. שלושה קירות בצבע אחיד ומקסימום קיר אחד בצבע אחר. אם יש חלונות קטנים, כדאי לקנות וילון גבוה ורחב מהחלון. כזה שיגיע עד הריצפה. זה נותן תחושה של פתחים רחבים ואשליה של מרחב. וילון הכי פשוט מאיקאה או נחלת בנימין יעשה את העבודה. בסלון אפשר להשקיע גם בגופי תאורה דקורטיביים. בחדרים האחרים חייב להיות סדר ונקיון. ללא צעצועים של הילדים על הריצפה. הכל בארונות, וללא ריח של סיגריות בכל הדירה!".

- חשוב מי לוקח את הדירה?

"מאוד חשוב. אם אני רוצה, למשל, להשכיר דירת ארבעה חדרים לשלושה שותפים, כדאי לייצר בכל חדר תחושה של יחידת דיור. אם זו משפחה, שיהיה ברור שיש חדרי ילדים. גם אם אין בדירה ריהוט, שטיח צבעוני בחדר מבהיר שזה חדר ילדים. והכי חשוב - לזכור שהלקוח מקבל את הרושם תוך שתיים עד שלוש דקות. לא יותר. כמו בדייט. מדובר בהשקעה של אלפיים עד ארבעת אלפים שקל. ממש אפס תקציב, והתמורה גדולה".

- טוב, הגענו להשקעה היקרה. מה כאן?

"טוב, המלצה הראשונה היא כמובן לקחת מעצב פנים. זו ההשקעה הכי בטוחה שיש. דירה שעולה, נניח, מיליון שקל, יכולה בהשקעה של כ-100 אלף שקל להגיע למחיר של מיליון ומאתיים אלף. רווח בטוח של כמאה אלף שקל. הכלל הוא - השקעה של בין שמונה לעשרה אחוז מערך הנכס מעלה את מחירו בכ-20 אחוזים. כשיש תקציב מחליפים את כל האינסטלציה בבית. מחדשים גם את החשמל, ומוסיפים שקעים. חובה להכניס מיזוג. היום בישראל דירה בלי מיזוג כמעט לא נמכרת. לייצר שטחי אחסון. אנחנו עם שאוגר, לא זורקים כלום. ישראלי רוצה הרבה שטחי אחסון. במיוחד במטבח. מגירות נשלפות זה היום שיא הטכנולוגיה והאופנה. חובה לייצר פתחים גדולים. זה טוב בכל מקרה. אם יש אפשרות לייצר בבית עוד חדר, לא לוותר. חדר נוסף מוסיף עד כ-200 אלף שקל למחיר. אם יש לנו, נניח, חדר שינה גדול עם חדר ארונות צמוד וסלון גדול, אפשר לוותר על חדר הארונות, להקטין מעט מהסלון ולייצר חדר או חצי חדר נוסף. במקום חדר ארונות נשים בחדר השינה ארון קיר מושקע. כשהלקוח רואה עוד חדר זה שווה לו יותר מחדר ארונות. לא לפחד מחיפויים דקורטיביים, גם בצבעים כהים. יש מיתוס שצבע כהה מקטין את החלל. אני חושב שחלל קטן הוא חלל קטן ולא משנה הצבע. אם הבית לא מרוהט, אפשר להשכיר ריהוט רק לצורך המכירה. המעצב כבר יידע איך עושים זאת. שהדירה תיראה כמו מקטלוג. הרבה אנשים נכנסים לחנויות עיצוב ומבקשים, לפעמים, מטבח שלם כמו בתצוגה. אז גם בבית, שהמטבח ייראה מדוגם, כמו מתצוגה. ואם אתם באמת רוצים מעצב פנים, אז לברר קודם שהוא מתמחה בהום סטייג'ינג. לא כולם מקצוענים בתחום הזה ויש כאלה שכלל לא מתעסקים בזה".

ליעד יוסף הוא מעצב פנים- http://www.liadyosef.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליעד יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully