נהגת ההאמר שהתהפך הפכה למדריכת פילאטיס

הנזק שנגרם לחוליות הגב של רחלי חדד, והחשש שתחזיות הרופאים על כאבי גב כרוניים שילוו אותה כל חייה, הובילו אותה לחפש את הפיתרון בשיעורי פילאטיס. "תוך שבועיים עברו הכאבים", היא מספרת

  • פילאטיס
מאמר אורח
צילום אילוסטרציה: Shutterstock (צילום: ShutterStock)

יש הרבה דרכים להגיע לפילאטיס ולהכיר ביתרונותיו ובהשפעתו על בריאות הגוף שלנו, אבל הדרך שעשתה רחלי חדד היא באמת יוצאת דופן. זה התחיל בתאונה שעברה בעת שירותה הצבאי, שעה שהתהפכה עם רכב ההאמר בו נהגה. תאונה ששינתה את מסלול חייה. התוצאה הישירה של התאונה היתה נזק לשתי חוליות (L) בגב התחתון, כאבים עזים וטיפולים בלי סוף. תוצאת לוואי הייתה שהיא עברה לשרת במפקדה ושם הכירה את מי שבהמשך הפך לבעלה.

האיבחון היה בלט בשתי חוליות, על סף פריצת דיסק, כאבים בלתי פוסקים וקשיים בתפקוד היומיומי. "אפילו לעמוד אי אפשר היה בלי לסבול כאב", היא מספרת. התחזית של הרופאים היתה שאין באמת פיתרון ושעליה להתרגל לחיות עם כאבים וכנראה שגם עם משככי כאבים. רחלי סירבה להשלים עם המציאות הזו. היא חיפשה פתרונות אלטרנטיביים. "הייתי נערה בת 19, עם כל המרץ והפעילות שנערה בגיל הזה אמורה לעבור והגוף לא הפסיק לכאוב. ניסיתי כל כך הרבה דברים. טיפולי פיזיותרפיה ועוד כל מיני טיפולים והתחלתי לבקר גם במכוני כושר, כדי לנסות לחזק את הגוף. שום דבר לא באמת עזר לי. יום אחד עברתי במכון הכושר ליד אימון של קבוצת הפילאטיס והסתכלתי עליהם. תמיד חשבתי שפילאטיס זה סוג של התעמלות למבוגרים. לא ראיתי את עצמי נכנסת לזה. אבל באותו יום אמרתי לעצמי שאתן לזה הזדמנות והצטרפתי לקבוצה. הרגשתי שאני מתחברת לשיטה ולרעיון ואחרי שבועיים של תרגולים כבר פחתו לי כאבי הגב עד שהם נעלמו לגמרי. היום אני כבר משוחררת לגמרי מכאבים, לא מוגבלת בשום תנועה, עברתי שתי לידות בלי כאבים וכל בעיות הגב כבר מאחורי. הגילוי של הפילאטיס עבורי היה כל כך מרגש וההשפעה עלי הייתה כל כך דרמטית, שנרשמתי ללימודי פילאטיס. בהתחלה הדרכתי קבוצות אבל בהמשך עברתי ללמד הדרכת פילאטיס. היום יש לי שלושה מרכזים, מדריכים שעובדים תחתי ואני ממשיכה להסמיך מדריכים ולהביא את בשורת הפילאטיס לכל מי שכואב לו".

- מה יש בפילאטיס שיכול לטפל בכאבים ולהעביר אותם?

"הסוד בפילאטיס הוא חיזוק ועבודה על השרירים העמוקים בגוף. שרירי השלד והמעטפת. אלה שרירי הליבה הפנימיים, שמחזיקים את השלד שלנו ותומכים בו. אם אנחנו מחזקים אותם, כל היציבה שלנו משתנה והגוף מקבל חיזוק ותמיכה טבעיים".

- ובמה זה שונה מחיזוק השרירים על המכשירים שאנחנו מכירים בחדר הכושר?

"המכשירים האלה טובים לשרירים החיצוניים שלנו. הם יכולים לעזור לנו לעצב סט של קוביות בבטן, אבל עדיין עמוק בפנים השרירים חלשים ולא תומכים בגוף. יותר מכך, חיזוק של השרירים החיצוניים בלבד יכול גם לעשות נזק. יש לנו בפילאטיס קבוצה של נפגעי מכוני כושר, שלומדים לעבוד גם על השרירים הפנימיים ולהחלים מכאבים ונזקים".

- וחוץ מכאבי גב, איפה עוד את עוזרת לאנשים באמצעות הפילאטיס?

"85 אחוז מהישראלים סובלים מכאבי גב כאלה או אחרים, ככה שיש מספיק עבודה, אבל פילאטיס עוזר גם בשיקום הגוף אחרי לידה, בעבודה על בטן וגם על גב תחתון. יש תכנית שלמה לעבודה עם כאלה הסובלים מאוסטיאופרוזיס (דלדול בצפיפות העצם). הפילאטיס אמנם לא מצופף את העצם עצמה, אבל הוא מחזק את השרירים שתומכים בעצם, וכך הסיכון לשבור עצם במקרה של נפילה או תאונה פוחת מאוד. בעבודה עם מכשירים שמיצרים התנגדות, אפשר גם לחזק את צפיפות העצם, אבל הרעיון הוא קודם כל לשמור על הקיים. וכמובן שיש גם עבודה מיוחדת עם ספורטאים מקצוענים, שזקוקים לחיזוק שרירי העומק, כדי לעמוד בעומס של פעילות ותחרויות והימנע מנזקים".

פילאטיס כנשימה לחיים- רשת לפילאטיס מכשירים המתמחה בשיקום בעיות גב
לפרטים נוספים- http://www.studio-pilates.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully