וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמתי – מה עם זיכוי המס?

מאמר אורח

8.7.2014 / 0:21

כולנו אוהבים לתרום. האם ידעתם שמגיע לכם זיכוי ממס בגין התרומה? למה הכוונה בביטוי "זיכוי ממס"? מה נעשה כדי שמס הכנסה יחזיר לכם חלק מסכום התרומה בתוספת הצמדה וריבית?

אילוסטרציות כסף. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כולנו אוהבים לתרום למען מטרות ראויות. לא משנה אם אנו שכירים, עצמאים או בעלי חברה: מס הכנסה יכול להחזיר לנו חלק מסכום התרומה המלא בתוספת ריבית וצמדה. מה צריך לעשות? רו"ח פרוינד מסבירים/

על מנת שתקבלו את הזיכוי המגיע צריכים להתקיים שני תנאים בלבד:

1.צריך שהמוסד שתרמתם לו יהיה מוכר לצרכי זיכוי מס. איך יודעים אם הוא מוכר? אם כבר תרמתם - הסתכלו על הקבלה, צריך להיות רשום עליה, בד"כ למטה, את המשפט "אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה". תרמתם ולא קיבלתם קבלה? אל תתביישו, בקשו קבלה, הוא מחויב להוציא!

אם אתם רוצים לתרום, אבל לא בטוחים אם למוסד יש את האישור הדרוש, ניתן לבדוק באתר הבא:

https://www.misim.gov.il/gmtrumot/startPage1.aspx

זהו אתר רשמי של רשות המסים (עדיף לפתוח באקספלורר). הקלידו את שם המוסד או מספרו, ומיד תקבלו תשובה האם הוא מוכר לצרכי הזיכוי הנ"ל.

2. סך כל התרומות שעברו את סעיף 1, צריכות להסתכם למעל 190 ש"ח בשנה (בשנת 2014). כן כן בכל השנה. זהו סכום מאוד נמוך, בעבר הוא היה יותר גבוה והחל משנת 2012 הוא ירד בצורה משמעותית וכעת עומד על 190 ש"ח בלבד.

הערה: אם סכום התרומות הוא מעל 9,304,000 ¤ או 30% מההכנסה החייבת שלכם, על החלק שמעל לכך תוכלו לקבל זיכוי רק בשנה הבאה.

אם עמדתם בשני התנאים הנ"ל, מגיע לכם זיכוי ממס, כמובן בתנאי ששילמתם מס (כמובן שמי שלא שילם מס, לא יכול לקבל זיכוי ממס).

איך תוכלו לחשב כמה מגיע לכם? פשוט מאוד, הכפילו את הסכום שיצא לכם בסעיף 2 ב 35%, וזהו הזיכוי, כלומר זהו הסכום שמס הכנסה חייב לכם. שימו לב: אם תרמתם דרך חברה בבעלותכם, כלומר התורם הוא חברה ולא עצמאי, אז האחוז במקום 35% הוא לפי מס חברות, בשנת 2014 עומד על 26.5% .

את הזיכוי תקבלו כאשר תגישו את הדוח השנתי למס הכנסה. חשוב מאוד לשים לב להכניס את התרומות בשדה הנכון, שגיאה ברישום התרומות בדוח השנתי עלולה להביא לכך שלא תקבלו את הזיכוי, וחבל. בנוסף – מס הכנסה דורש ע"מ לתת את הזיכוי הנ"ל, שתשלחו לו קבלות מקוריות של התרומות שתרמתם. מומלץ מאוד לשמור צילום של התרומות, וכן לדעת בדיוק למי אתם שולחים את הקבלות המקוריות, כדי שאלה לא תלכנה לאיבוד, ואז אתם עלולים לאבד את הזכאות לזיכוי, בגלל תקלה טכנית מטופשת.

שימו לב: אם תרמתם בשנת 2014 עד היום נניח 150 ש"ח, לא תקבלו זיכוי בכלל. אבל, השנה עוד לא נגמרה! כדאי לתרום עוד 41 ש"ח, ולקבל בחזרה ממס הכנסה סך של 67 ש"ח (191 כפול 35%), כלומר תרמתם למוסד האהוב עליכם עוד 40 ש"ח, וקיבלתם ממס הכנסה 67 ש"ח. תרמתם והרווחתם!

תרמתם ואתם רוצים לוודא שרואה החשבון דאג שתקבלו את הזיכוי המגיע לכם? הבדיקה היא פשוטה: קיבלתם בדואר שומה (3 דפים עם טורים) , בעמוד השני מלמטה בסעיף 6 צריך להופיע הזיכוי. לא מוצאים? בקשו מרואה החשבון שלכם שיראה לכם. גם הוא לא מוצא? סימן שלא קיבלתם את הזיכוי,
ושילמתם סתם עוד מס !

אנחנו במשרד דואגים לשלוח מכתב בכל סוף שנה לכל לקוחותינו, ולרשום בו בשפה פשוטה את כל הדרכים בהן ניתן לחסוך מס, ושחייבים לעשות לפני שהשנה מסתיימת. בין היתר במכתב זה מופיע סעיף בנושא התרומות, כדי שלקוחותינו יקבלו את כל הזיכויים המגיעים להם.

אז המשיכו לתרום, כי זה חשוב, ואם תפעלו נכון - גם המס ישוב! כתבה זו מובאת לכם כדי לתת מידע בנושאים חשבונאיים ומיסויים, שחשוב לדעת. אין מטרת כתבה זו להחליף חוות דעת או ייעוץ, ובכל מקרה מומלץ להגיש דוח שנתי על ידי רואה חשבון, שיש לו את הידע המתאים.
משרד פרוינד את פרוינד רו"ח ישמח להגיש עבורכם את הדוח שנתי, ולדאוג שיוגש כמו שצריך, לטובתכם!

אתם מוזמנים להיכנס עכשיו ולהשאיר פרטים:
http://www.freundcpa.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully