וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על גברים גרושים ועיצוב פנים

מאמר אורח

16.7.2014 / 12:17

הנישואים שלהם התפרקו, הם השאירו את הבית לאשה והילדים, הם נחתו בבית חדש ולא מוכר ומשהו בהם צועק הצילו. ליעד יוסף, מעצב פנים, מזכיר לגרושים הטריים שהדרך ליציאה מהמשבר עוברת גם דרך עיצוב הבית, בדרך לפתיחת דף חדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליעד יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הקשר בין מצבו של הגבר הממוצע לאחר הגירושין לבין עיצוב פנים? רמז: מרבית הגברים שיוצאים מהרבנות אחרי השינוי בסעיף המצב משפחתי, לא חוזרים הביתה. הם עוברים לגור לבד. ליעד יוסף, מעצב פנים ומרצה במכללת "קווים", מגלה כאן אמפטיה יוצאת דופן למצבם של הגרושים הטריים ומציע שתהליך השיקום מהחוויה הלא קלה יכלול גם השקעה במקום המגורים החדש, באופן שיקל עליהם לדפדף לפרק הבא בחיים. ליעד, שכבר נקרא פעמים רבות לעצב דירות של גרושים טריים, משתף אותנו כאן בחוויית העבודה מול הדרישות והצרכים המאפיינים את החלק הזה באוכלוסיה.

"בדרך כלל הגבר הוא שעובר לגור לבד, אחרי שהשאיר את הבית לגרושתו ולפעמים גם לילדים", אומר ליעד, "זה לא אומר שעכשיו הוא צריך לחיות בין ארבע קירות משעממים, לשים את עצמו בכורסא עם בירה ופיצוחים מול הטלוויזיה, ולהזניח את כל מה שקורה סביבו. כמעט 30 אחוז מהזוגות בישראל מתגרשים ונכון שהבקשות הקלאסיות לעיצוב פנים באות ממשפחות של זוגות וילדים, אבל לאחרונה אני נחשף ליותר ויותר גברים שהנישואים שלהם התפרקו והם נוחתים במקום מגורים חדש ומשהו בהם צועק הצילו. הם עברו משבר, הם מנסים להשתקם, הם צריכים להתרגל למקום חדש, לאורח חיים אחר ולא תמיד עולה בדעתם עד כמה עיצוב פנים הוא חלק חשוב בבניית החיים מחדש".

ליעד מחלק את הגרושים לכמה קטגוריות וממליץ על התייחסות שונה לכל אחד מהם, אבל יש כמה דברים משותפים לכולם: "נתחיל מכך שזה הזמן לעשות סדר לא רק בחיים שלנו אלא גם בפריטים שצברנו. למיין מה לזרוק ומה להשאיר. על מה לוותר ומה כדאי לחדש. לפעמים כדאי להשאיר פריט כזה או אחר, אם הוא חשוב לנו, כדי לתת תחושה של המשכיות ויציבות. בעבודה עם גברים גרושים הופתעתי לגלות שדווקא הם הרבה יותר נועזים בעיצוב מהנשים. אצל זוגות בדרך כלל האישה יותר קובעת, והבעלים מסכימים, ואז לפעמים אנחנו מקבלים משהו שמרני. כשהם לבד, פתאום משהו משתחרר אצלם והם נותנים יד חופשית גם לצבעוניות, גם לחומרים לא סטנדרטים וגם לגיאומטריה נחמדה. הם לא נעולים על סלון מסורתי של 2-3 וכורסא מרובעת".

- בני 30 פלוס, ללא ילדים: "כאן הדגש יהיה על חלל מזמין ואווירה חמה. שיהיה נעים למישהי להצטרף למה שקורה פה. שיהיו מקומות בבית שמדברים גם לאישה. להשקיע במטבח מפנק, בחדר אמבטיה מרווח, בחדר ארונות. כל המקומות שמדברים לנשים ונותנים להם תחושה שהן יכולות להשתלב".

- בני 30 פלוס, עם ילדים: "אבא רוצה שהילדים יבואו אליו ושיהנו מהביקור. הוא לא רוצה שהם יגיעו לדירה שנראית כמו מחסן וירחמו עליו. גם האמא תבוא לבקר, כדי לראות לאן הילדים מגיעים וכדאי שגם היא תהיה מרוצה. מוכרחים לספק לילד חלל משלו, כמו שיש לו אצל אמא. הכל כמובן בהתאם לגיל ולצרכים. זו כבר לא יכולה להיות דירת רווקים. היא צריכה לשדר בית, שיהיה בה ריח של בית, עם כל מה שזה אומר".

- בני 45-35, עם ילדים: "עכשיו הילדים כבר גדולים. עברנו את תקופת המשמורות המשותפות והם באים כשהם רוצים, לפעמים גם לשבוע ויותר. הם זקוקים לחלל אירוח מתאים. זה הזמן להשקיע גם בעצמנו, ולהתפנק בחדר שינה מרווח, ואם אפשר סוויטת שינה מפנקת. להשקיע בחללי אירוח ליותר משני חברים. שהסלון יהיה מרווח, עם מרפסת גדולה, שייכנס הרבה אור הביתה ואם אפשר אז גם גינה. כדאי שתהיה בחוץ גם אופציה למטבח אלטרנטיבי, עם מנגל. גברים מאוד אוהבים את זה. כדאי לתת תשומת לב גם לריהוט שבחוץ".

- בני 50 פלוס: "כאן הדגש יהיה בעיקר על בית נגיש. חללים גדולים, פתחים רחבים. חדר אמבטיה מרווח. יכול להיות שזה יהיה הבית שנזדקן בו וכדאי להתכונן לזה כשחושבים על עיצוב".

"את כל הרעיונות האלה אפשר לבצע גם בתקציב צנוע וגם בתקציב מותרות", מבהיר ליעד, "מי שיש לו תקציב משודרג יכול להוסיף בחצר בריכה, או לפחות ג'אקוזי האט-טאב, להשקיע בחדר משחקים שיהיה טוב גם לילדים וגם למבוגרים. אפשר להוסיף שולחן ביליארד, להתפנק במיטת מים, הכל כיד הדמיון הטובה. גרושים עם תקציב צנוע יותר יעדיפו להשקיע במכשירי חשמל, שיחסכו להם עבודה שהם לא תמיד היו רגילים לה כשחיו עם בת זוג. במיוחד כאלה שלא אוהבים להתמודד עם נקיון, ויעדיפו, נניח, תנור שמנקה את עצמו, עם מיקרו משודרג שייראה כסט תואם. הם ישקיעו בברזים יפים ובעיקר יתנו דגש לטכנולוגיה מתקדמת".

ליעד יוסף הוא מעצב פנים - http://www.liadyosef.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully