וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימודי עיצוב וגרפיקה באינטרנט מבלי לצאת מהבית

מאמר אורח

24.7.2014 / 13:44

אם עבודה מהבית היא היום מקובלת, גם לימודים מהבית הם הגיוניים באותה מידה. לאימהות שרוצות מקצוע, למי שגר הרחק מהמכללות המוכרות, למי שעובד במשמרות. חנוך סולומוביץ, המייסד של מכללת "סולו", על יתרונות השיטה שהגיעה ארצה מארה"ב

העבודה מהבית כבר הפכה מזמן לערוץ פרנסה מקובל, נוח וגם זול. שלטונות המס מכירים בה, היא חוסכת זמן וכסף ומאפשרת גמישות לכל מי שעוסק בה. ואם זה כך, אז למה לא לימודים בעיצוב גרפי מהבית? מרביתנו נעולים על שיטת הלימוד הקונבנציונלית, של כיתה, תלמידים, שולחנות, כיסאות, מורה, לוח וגיר. אלא שההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת לנו היום לימודי און-ליין מהבית ברמה הגבוהה ביותר שיש, במחירים אטרקטיביים ובתנאים של שיעור פרטי. חנוך סולומוביץ', המייסד והמקים של מכללת "סולו", מספר על היתרונות של שיטת הלימוד הזו, במיוחד בתחומי הייטק מבוקשים כמו גרפיקה ממוחשבת, בניית אתרים או אנימציה ממוחשבת.

"כולנו מכירים את סרטוני הלימוד של יוטיוב", אומר חנוך, "סרטונים בסגנון איך לעשות מה. לפניהם היו קלטות וידאו של הדרכה, או אוניברסיטה פתוחה ועוד כל מיני שיטות לימוד שניסו להחליף את כיתת הלימוד הקלאסית. בכל השיטות הללו היה חסר הקשר הישיר מורה-תלמיד. בלימודי אונליין נוצר מצב של שיעור פרטי, עם מורה ברמה גבוהה, ואינטראקציה של אחד-על-אחד בזמן אמיתי. אבל ישנם עוד הרבה יתרונות לשיטה הזו, שהיא כבר מאוד נפוצה בארצות הברית. אני בעצמי הבאתי אותה ארצה לגמרי במקרה לפני 10 שנים. היו לי סרטוני לימוד ביוטיוב ויום אחד יצרה איתי קשר מישהי מחו"ל, שרצתה עוד אינפורמציה, ומצאתי את עצמי מדריך אותה און ליין. היו לנו כמה שיחות כאלה, במהלכן הבנתי את הפוטנציאל האדיר של שיטת הלימוד הזו, שהיתה הבסיס להקמתה של מכללת "סולו", שזה גם קיצור של שם המשפחה שלי וגם לימוד סולו, של תלמיד מול מרצה".

סטודנטית שוכבת ולומדת בחוף הים. ShutterStock
ככה לומדים היום/ShutterStock

היתרונות בלימוד מקצועות הייטק מהבית

- שיעור פרטי ברמה הגבוהה ביותר - לכל מרצה במכללה יש מספר רב של תלמידים, אותם הוא מדריך בצורה אישית, בשיעור און ליין, בשעות שונות של היום, במהלכו הוא מתחבר בעזרת "תכנת השתלטות" על המחשב של התלמיד והם מתרגלים ביחד את החומר. תכנה כזו מצויה גם בכיתות לימוד רגילות של מכללות, והטכניקה היא מאוד מקובלת. אלא שבכיתה רגילה של 15 או 20 תלמידים, ההתקדמות בחומר תלויה ברוב המקרים בקצב של התלמידים האיטיים ביותר בכיתה. כל עוד הם לא שולטים בחומר, הכיתה לא מתקדמת. כאן קצב ההתקדמות תלוי לחלוטין במידת ההבנה האישית של כל תלמיד. בכיתה רגילה ישנם תמיד אלה שמתביישים להגיד שהם אינם מבינים, והכיתה מתקדמת הלאה כשהם נשארים מאחור. תלמידים כאלה משלימים אחר כך את החומר בשיעורים פרטיים, ולפעמים הם מגיעים גם אלינו.

- צורת הלימוד מתאימה במיוחד למי שאין לו זמן ללמוד - אנשים שעובדים במשרות רגילות וגם במשמרות, אימהות שרוצות ללמוד אבל קשה להן בגלל שבבית יש שני ילדים קטנים, שלא מאפשרים יציאה ליום לימודים, כאלה שגרים בפריפריות, הרחק ממכללות מוכרות, ולא יכולים להרשות לעצמם מגורים בעיר אחרת, או שלוש שעות נסיעה לכל כיוון, ליום לימודים. כל אלה יכולים כעת להקדיש שעה וחצי ביום, בזמן שנוח להם, מהבוקר עד הערב, כדי להשיג לעצמם מקצוע בתחום בו אפשר יהיה אחר כך גם לעבוד מהבית. זה כולל גם תלמידים מחו"ל, ישראלים בכל העולם, שהיו מעדיפים ללמוד בשפת האם, וכשאצלם בוקר אצלנו ערב וגם להם זה נוח.

- מותר להיות חולה - בלימודים מהבית אי אפשר להפסיד שיעור. מותר להיות חולה, מותר שהילד יהיה חולה. כל מה שצריך זה לתאם עם המורה שעה אחרת ויום אחר, ושום דבר לא הולך לאיבוד. ואם עדיין התלמיד לא נעול על החומר וזקוק לשיעור או שניים נוספים, לא צריך שכיתה שלמה תתאם עם המרצה שיעור נוסף. מקיימים עוד פגישה או שתיים, עד להטמעת החומר.

- מחיר אטרקטיבי - מכיוון שאין לנו בתי ספר וכיתות לימוד, ואנחנו לא משקיעים במבנים, משרדים, מזכירות ושכר דירה, מחיר הקורס לא כולל את כל ההוצאות האלה, המאפיינות את המכללות הרגילות.

- אין צמידות לשנת לימודים אקדמית - במרבית המכללות יש לחכות לתחילת שנת הלימודים, ולהיצמד ללוח שבין נובמבר למאי. בלימודי און ליין ניתן להירשם בכל יום, ותוך זמן קצר להתחיל ללמוד, בלי קשר לשנת הלימודים האקדמית. ניתן להירשם גם לקורס אחד, אפילו מהקצרים, כמו פוטושופ, שאורכו כשלושה וחצי חודשים.

- הכנת תיק עבודות לקראת כניסה לשוק - ההתקדמות במהלך הקורס היא רק אחרי שהמורה מוודא שהתלמיד מבין את החומר, שולט בו, ומסוגל לבצע עבודות. החניכה הצמודה מאפשרת לתלמיד לבנות תוך כדי הלימודים בעיצוב גרפי תיק עבודות מקצועי, אותו הוא יידרש להציג בכל ראיון עבודה. המעסיק הממוצע בשוק ההייטק פחות מתעניין היכן למדנו, הוא כן רוצה לראות מה אנחנו יודעים לעשות. בוגר שיהיה לו תיק עבודות ויוכל לבצע על המקום עבודה טובה בראיון הקבלה, סיכויו להתקבל גבוהים יותר.

- עבודה מהבית - עבור אלה שלומדים מהבית, כל אחד מהסיבות שלו, עבודה מהבית היא הפיתרון המושלם. מקצועות ההייטק הללו, החל מקורסי פוטושופ, גרפיקה ועיצוב, בניית האתרים ועד לאנימציה ממוחשבת, הם בדיוק התחומים בהם גם קל לעבוד מהבית.

לפרטים על מגוון הקורסים של לימודי עיצוב גרפי לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • לימודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully