וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברו בפרחים

מאמר אורח

7.8.2014 / 23:59

זר פרחים היה מאז ומתמיד הפתעה מוצלחת שנעים לקבל. עכשיו הגיע הזמן לבדוק איך בוחרים את הזר המושלם ואיך מתאימים אותו לכל אירוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דברו בפרחים - על פרחים, צבעים וזרים מנצחים

זרי פרחים הם מתנה נפלאה, לעצמנו ולאחרים. הם מרוממי רוח, מרעננים, ממלאים שמחה ואהבה ומעידים על הכוונות של נותניהם. בשיר האהבה העברי הנפלא "דבר אלי בפרחים" שרה הזמרת גאולה גיל (מילותיו של אורי אסף ללחן של דובי זלצר) אודות צמד אוהבים, שבו הנערה מבקשת מאהובה לדבר אליה בפרחים. זרי הפרחים שבשיר מתאימים לעונה ולרגש - נרקיסים לבנים, ריחניים ורטובים כאות לאהבה בחורף, וחרציות זהובות כאות לרעננות ומרחבים באביב. בימינו, גם בשיא הקיץ, ישנם פרחי נוי רבים ויפים, ואין כמו זר פרחים לרומם, לשפר את המורל ולהעלות חיוך על השפתיים. לפניכם סקירה קצרה אודות שפת הפרחים וצבעיהם, מאת פרחי טוליפ – פרחים בבת ים, בשילוב המלצות טריות לכמה זרי פרחים מחזקים ומרגיעים, המתאימים לעונה ולמצב הרוח הלאומי.

שפת הפרחים - מה היא אומרת?

פרחים צבעוניים שבו את לב בני האדם מאז ומתמיד. לאורך מאות ואלפי שנים ייחסו בני האדם משמעויות סמליות למיני פרחים שונים. מרבית הפרחים משמשים מבחינה בוטנית לרבייה של הצמח, ועל כן, ניתן להבין את המשמעות הרווחת הקשורה באהבה ובהפגנת חיבה (כך למשל ב"שיר השירים"). בתרבויות ובמסורות שונות יוחסו לפרחים משמעויות ייחודיות, ועם הזמן נוצרה הסכמה באשר להן והן התחזקו, נשמרו והועברו מדור לדור. כך למשל, ורד אדום נחשב כמסמל אהבה, סחלבים הם סמל לפוריות וליופי, וחרציות מעידות על חוזק ועוצמה.

בתקופה הויקטוריאנית באנגליה, התפתחה והשתכללה "שפת הפרחים", עד שאפשרה ביטוי סמלי של רגשות ותחושות שלא ניתן או לא מקובל היה לבטא במלים. בשפת הפרחים חברו זה לזה משמעויות של זני פרחים מסוימים, ולצידן הושם דגש על אופן הכנת והגשת הפרחים - פרח בודד, שילוב בין מיני פרחים וצבעים או צירוף של מספר פרחים לזר. למיני פרחים שונים נודעה משמעות מסוימת, שהיתה קשורה בדרך כלל בתכונות הפרח, ובהן למשל צורתו, צבעו ומחזור חייו. מאחר ובתקופה הויקטוריאנית נעשה שימוש נרחב בפרחים כאמצעי לתקשורת ולהעברת מסרים, ומשמעות הפרחים וצירופיהם כבר היתה מוכרת ונפוצה, לעתים לא היה צורך בזר פרחים ממשי וחי. במקרים שכאלו, נעשה שימוש בתמונות, בציור או בשמות של הפרחים משובצים בתוך מכתב, שיר או טקסט אמנותי אחר.

השימוש בפרחים כבעלי משמעויות סמליות חדר לתחומי אמנות רבים ובהם ציור, שירה וספרות. ויליאם שייקספיר, למשל, הזכיר פעמים רבות פרחים בכתביו, וכמוהו גם סופרים ואמנים ידועים רבים אחרים. על מנת לסבר את האוזן, נוכל להזכיר את שלל השירים העבריים, מרביתם הפכו לקלאסיקה, שבהם ישנם אזכורים של פרחים. פרט לשיר שהזכרנו בראשית הדברים, ניתן לציין את השירים הבולטים והמוכרים הבאים: "פרח הלילך" (אורי אסף), "יש פרחים" (נתן יונתן) ו-"סיגליות" (סוברדו, בתרגום יהונתן גפן).

צבעי פרחים - מה הם מספרים?

בהמשך למיני הפרחים השונים, שפת הפרחים כללה גם התיחסות לצבעי הפרחים. התיחסות זו קשורה הן במשמעויות של הצבעים מחוץ לעולם הפריחה והצומח, והן במשמעויותיהם בשילוב עם הפרחים המסוימים. כך למשל, צבע אדום מסמל אהבה וגם דם, חיוניות ותשוקה. זהו צבע עז. בהתאם לכך, זר ורדים אדומים הוא זר של אהבה ותשוקה, ואילו זר כלניות אדומות מסמל חיוניות וטבע מתפרץ. פרחים לבנים קשורים פעמים רבות בתמימות, עדינות, שלמות וטוהר. על כן ורד לבן מסמל טוהר, נקיון ותום, ואילו יסמין, שגם הוא לבן, מסמל חן, יופי ואלגנטיות (ומפיץ ריח נפלא!). פרחי הצבעוני הם מרובי גוונים - צבעוני ורוד מסמל אכפתיות והתחשבות (באורח דומה, ורד ורוד מסמל חברות), צבעוני אדום הוא סמל לאהבה, צבעוני לבן מתאים למי שמעוניינים לבקש סליחה וסגול מסמל אלגנטיות ויוקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שילובים מנצחים של פרחים

בקיץ הנוכחי חוו תושבים רבים בישראל את אימי הטילים, המנהרות ותחושת המלחמה, לצד רגעי כאב ופחד וגילויים של אומץ וגבורה. "הנה הם באים, ימים של שקט" (כתבה ירדן בר כוכבא) ואין כמו השיר הזה כדי לתאר מקצת מן התקוות בימים אלו, עם סיומו של מבצע "צוק איתן". לרגל המצב ועונת השנה, נציע בזאת כמה הצעות לזרי פרחים, שבהם שילוב מינים וצבעים המתאימים לאירועים ולמצבי חיים שונים.

זר פרחים מחזק - לזרי פרחים יש איכות משמחת ומחזקת. על מנת ליצור שילוב מעצים ומחזק של פרחים כדאי לבחור בצבעים עזים - אדום, כתום וצהוב, למשל. פרחים המתאימים לזר מחזק ועז הם שושנים (ליליות) וחמניות. חמניות משרות תחושה ארצית, שורשית וארצישראלית, ובצורתן דמויית השמש הן מכניסות לבית חום ועוצמה ומשדרות מקומיות וחיבור לאדמה. הן משתלבות היטב עם גרברות בצבעים של צהוב, לבן וכתום, או עם ליליות כתומות. אפשרות נוספת היא שילוב של ורדים לבנים ואדומים - זהו שילוב שמסמל אחדות, בשל הצירוף בין האדום העז ללבן הטהור.

זר פרחים מחבק - זר פרחים מחבק מתאים למי שזקוקים לנחמה, לאהבה ולעידוד. את זר הפרחים המחבק מומלץ לשזור בצבעים שמשרים תחושה של רעות, אהבה, כוונה טהורה וחיבה ולשלב למשל בין ורוד, סגול ולבן. פרחים המתאימים לזר שכזה עשויים להיות חרציות (כריזנטמות), ליזיאנטוס, גרברות, וכמובן ורדים - כל מין בנפרד או שילוב ביניהם.

זר פרחים מרגיע - פרחים עשויים להכניס נינוחות ושקט לכל חלל ובית, ובחירה במיני פרחים עדינים ובשילובי צבעים מרגיעים מתאימה מאוד לעת הזאת. פרחי הליזיאנטוס הינם פרחים צבעוניים ונאים, שיכולים להתאים כבסיס לזר מרגיע, בלוויית צמחיה ירוקה ופרחי גיפסנית עדינים.

זרי פרחים הם מתנה ומחווה פשוטה ונפוצה, שתמיד נעים, טוב ומשמח לקבל או לפנק את עצמכם בהם. היופי והעוצמה של זרי הפרחים אינם מאפשרים לנו להישאר אדישים, ומעלים את מצב הרוח, הרגשות החיוביים ויכולות ההתמודדות עם היומיום המורכב. אז... בחרו לכם או ליקיריכם פרחים, שישרו שמחה, ישמשו כמקור לעוצמה ולהשראה ויעניקו כוחות מחודשים ותקווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פרחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully