וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מהמשקפיים בקלילות

מאמר אורח

12.8.2014 / 19:26

הליך קצר, לא פולשני, עם הרדמה מקומית באמצעות טיפות עיניים מאפשר להיפרד מהמשקפיים. ד"ר מיכאל היימס מ"אסותא אופטיק" ממליץ לחכות עד גיל 18 לפני שניגשים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר, אבל אם הגעתם לגיל, למחרת הטיפול כבר תוכלו להתחיל בחיים חדשים ללא זגוגיות

משקפיים. ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

"אהבתי פעם נערה במשקפיים... אבל כמה שקרובים היינו, תמיד היו בינינו זכוכיות", כתב פעם יהונתן גפן, וזאת כנראה הסיבה שמידי שנה אנשים בישראל בוחרים להסיר את המשקפיים באמצעות טיפול בלייזר. כיום ישנה טכנולוגיה חדשנית להסרת משקפיים.

ביקשנו מד"ר מיכאל היימס, מומחה קרנית ומנתח בכיר באסותא אופטיק, שיסביר איך בדיוק מתבצע תהליך הפרידה מהמשקפיים ומסתבר שכיום זה הרבה יותר פשוט. "קודם כל צריך להגיע לבדיקת התאמה שנמשכת כשעתיים. במהלך הבדיקה אנחנו בודקים את הקרנית, העובי והצורה שלה, מבנה גלגל העין, וכן בודקים את הלחץ התוך עיני. אנחנו מרחיבים את האישונים בכדי לבדוק את הרשתית והעדשה, כולל צילומי עיניים ובדיקת אופטומטריסט. רק לאחר הבדיקות הללו נוכל לדעת האם הנבדק אכן מתאים לטיפול. במידה והתשובה חיובית אנחנו מזמנים אותו לטיפול.

לפרטים נוספים לחץ כאן

האם יש צורך בהכנה מיוחדת לטיפול?

"אין צורך בכל הכנה, אנחנו רק מבקשים להגיע ללא איפור. האחות מחטאה סביב העין, מלבישה בחלוק וכובע ומשכיבה את המטופל. לא צריך לעשות הרבה, רק לשכב ולהסתכל לעבר אור מהבהב. בשיטת Z-LASIK אנחנו מצמידים את מכשיר הלייזר החדש אל העין, והמכשיר מבצע במשך עשרים וארבע שניות הפרדה של שכבת הקרנית העליונה. כך נוצר חלון טיפולי שבו אנו מבצעים את טיפול הלייזר במשך דקה עד דקה וחצי, סוגרים את החלון הטיפולי וסיימנו עין אחת. בדרך כלל מבצעים בשלב הזה גם את הטיפול בעין השניה בתהליך זהה, זמן הניתוח נטו: כ-3 דקות. בדרך כלל מטופלים מאוד מופתעים אחרי שהשלמנו תהליך בעין אחת, למרות שאנחנו מסבירים מראש שמדובר בפרוצדורה מהירה וקלה, שואלים אותי: 'מה, זה הכל?'".

האם יש צורך בהרדמה כללית או מקומית?

"אין צורך בהרדמה. מי שחושש יכול לקחת כדור הרגעה לפני הטיפול. האלחוש מקומי ומתבצע בעזרת טיפות עיניים זהות לאלה שמקבלים בבדיקות עיניים רגילות".

מה מיוחד בטכנולוגיה של אסותא אופטיק?

"הטכנולוגיה החדשנית- Z-LASIK משנה את התפיסה במערך טיפולי הלייזר להסרת משקפיים, בשיטה זו קרן לייזר פועמת בדיוק מרבי ויוצרת משטח של בועות זעירות המפרידות את שכבת הקרנית העליונה ללא כל פגיעה בשלמות סיבי החלבון שבקרנית. הליך הלאסיק הרגיל אשר עדיין נמצא בשימוש בארץ נעשה ע"י חיתוך בעזרת סכין, קיימים בו סיכונים וחוסר דיוק אשר על רובם מצליחה שיטת ה Z-LASIK להתגבר. המטופל רואה היטב מיד בתום הטיפול ללא כאבים ותוך הפחתה משמעותית של תופעות הלוואי".

מנסיונך, באמת אין כאבים ותופעות לוואי?

"קיימת תחושה של יובש ואי נוחות קלה בעין. לא יותר מזה. הראיה למחרת הטיפול כמעט מלאה, וכבר אפשר לחזור לנהוג".

מי יכול לבצע את ההליך להסרת המשקפיים?

"הטיפול מתאים למי שיש לו משקפיים. אנחנו ממליצים לחכות לגיל 18 כשהמספר יציב. גם מי שהראיה שלו כוללת פלוס, מינוס או צילינדר, עד גיל חמישים-שישים, אפשר להמליץ להסיר את המשקפיים בתנאי שאין בעיות עיניים אחרות. כאמור, לפני הטיפול אנחנו בודקים שאין בעיות בעיניים

אם כך הנערה במשקפיים גיבורת השיר, ובעלת המבט המטושטש תאלץ לחכות לגיל 18. כל שאר הממושקפים יכולים לגשת לבדיקת ההתאמה וליהנות מיתרונות הטכנולוגיה החדשנית של שיטת Z-LASIK.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully