וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיווק דיגיטלי – איפה שמים את הכסף?

מאמר אורח

15.8.2014 / 15:54

השיווק הדיגיטלי באינטרנט פתח עבורנו דלת לעולם עשיר, אך בו זמנית גרם לבלבול. אז איך עושים זאת נכון וממצים את האפשרויות להרוויח?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

האם אתם מרגישים שאתם באמת יודעים איך לשווק את העסק שלכם?

בעבר, אולי השיווק היה פחות אפקטיבי ופחות ממוקד, אבל לפחות ידענו שככל שיהיה לנו יותר כסף נוכל לקנות לעצמנו יותר פרסום – אם זה ברדיו , בטלוויזיה, בעיתון ועוד..
השיווק הדיגיטלי באינטרנט פתח עבורנו דלת לעולם עשיר באפשרויות שיווק: הכל מדיד , הכל מיידי וניתן לפלח כל מסר שיווקי לקהל הרצוי ללא בזבוז כסף מיותר.

אך עדיין רוב המשווקים ובעלי העסקים נותרו עם דילמה אחת עיקרית – איפה שמים את הכסף? באיזה ערוץ שיווקי שווה לכם להשקיע את הזמן והפעילות על מנת לייצר מקסימום חשיפה ו- R.O.I.

עידן ה- Inbound marketing

מילת הבאז החמה ביותר בכל הקשור לשיווק דיגיטלי כיום היא ללא ספק Inbound marketing. הכוונה ב- Inbound marketing היא לייבא גולשים לאתר שלנו משלל פלטפורמות באמצעות שיווק מבוסס תוכן.

למעשה מדובר בתהליך שיווקי בן מספר שלבים:

• שלב ראשון: בניית נוכחות ברשת - פלטפורמה שיווקית: אתר האינטרנט שלכם, שמהווה את מרכז הפעילות השיווקית שלכם באינטרנט. לצדו דפי נחיתה שונים שמיועדים לקלוט את הגולשים מהקמפיינים השונים. כל דף נחיתה יתמקד בקהל יעד ספציפי וימכור מוצר או שירות ספציפיים, כשכמובן הכל חייב להתאים גם למובייל. בנוסף, יש לבחור גם את ערוצי המדיה החברתית בהם נהיה פעילים.

• שלב שני: טראפיק. תתחילו למשוך גולשים לפלטפורמות שלכם. משיכת הגולשים מתבצעת כאמור על בסיס תכנים. המטרה שלכם ליצור תכנים בעלי ערך לקהלים שונים, להפיץ את אותם תכנים בערוצים שונים כגון פייסבוק, בלוגים, יוטיוב וכד' - על מנת לייצר אינטראקציה עם הגולשים.

• שלב שלישי: המרה – להפוך גולשים ללקוחות. זהו השלב בו נמדד האתר שלכם ודפי הנחיתה השונים ביכולת שלהם להפוך גולש ללקוח. זה אומר דפי נחיתה ואתר אטרקטיביים ומניעים לפעולה. בשלב זה באים לידי ביטוי גם אנשי המכירות שלכם.

• שלב רביעי: מדידה של כל התהליך על מנת לבחון את ערוצי השיווק האפקטיביים ביותר, את דפי הנחיתה הממירים ביותר, את מודעות הפרסום האפקטיביות ביותר וכן הלאה.

• שלב חמישי: שימור לקוחות. השיווק הכי קל הוא שיווק ללקוחות שכבר רכשו מכם. כאן באים לידי ביטוי ערוצי שיווק כמו ניוזלטר (דיוור אלקטרוני), וניהול פעילות מבוססת תוכן ואינטראקציה ברשתות החברתיות.

פייסבוק. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

במבט מלמעלה – מה כל ערוץ שיווקי יכול לתת לי?

• גוגל: אם אתם בעלי עסק או אתר אינטרנט – אי אפשר להתעלם מגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם עם למעלה מ- 90% שימוש בישראל. גוגל מעניק לכם 2 אפשרויות פרסום עיקריות:

o האפשרות הראשונה הינה קידום אורגני - קרי קידום בתוצאות הטבעיות של גוגל. מדובר בתהליך ארוך, שדורש עבודה מרובה והשקעה קבועה. בהחלט מדובר בתהליך יקר שאורך זמן רב, אך לטווח הארוך הוא המומלץ ביותר, היות והוא יביא לכם בסופו של דבר המון כניסות חינמיות של גולשים לאתר ומיתוג גדול יותר.

o האופציה השנייה: פרסום ממומן בגוגל. להבדיל מהאופציה הראשונה, כאן מדובר על פעילות שיכולה להביא לכם תוצאות בתוך מספר שעות. למעשה אתם משלמים לגוגל על כל הקלקה שהגולש מקליק על מודעה שלכם ומופנה לאתר. המפרסם יכול לקבוע באילו מילות מפתח שיוקלדו בגוגל – תופיע המודעה שלו. מדובר באופציה נהדרת ומהירה, אך כזו שדורשת השגחה ובקרה באופן שוטף על מנת לייצר קמפיין עם R.O.I חיובי.

• פייסבוק: למעשה יש שתי זירות שיווקיות שלא ניתן להתעלם מהן בארץ. הראשונה היא גוגל. השנייה היא פייסבוק. הסיבה שאי אפשר להתעלם מאף אחת מהן – היא שכל אחת מהן נותנת מענה שונה בתהליך השיווק שלכם. גוגל מציעה לכם שיווק אקטיבי בזמן אמת בו הגולש מחפש וצריך את השירות / המוצר שלכם. זו גם הסיבה שלדעת רבים השיווק בגוגל אפקטיבי יותר מכל שיווק אחר. פייסבוק מציעה לכם את השיווק המשלים או במילים אחרות השיווק הפסיבי. רבים מהגולשים כיום אינם אקטיביים ואינם מחפשים אחר המידע – אלא מחכים בפייסבוק שהמידע יגיע אליהם. הם מחוברים לחברים ועסקים רבים בפייסבוק שמשתפים אותם ומסננים להם רק את המידע הרלוונטי אליהם. במקרים כאלה אנו יכולים לפגוש את הלקוחות שלנו ישירות לפי תחומי העניין והמידע שהם משתפים על עצמם בפייסבוק.

למעשה אלו זירות השיווק המרכזיות לפעילות ולמרבית המשווקים הייתי ממליץ לא לזנוח אף אחת מהן. אם אתם צריכים שיווק מהיר שימשוך לקוחות לאתר שלכם תוך זמן קצר – הייתי ממליץ על קמפיין ממומן בגוגל ובפייסבוק. לטווח הארוך – קידום אורגני בגוגל.

יש עוד אפשרויות רבות לשיווק שלצערי לא אוכל להיכנס אליהן במסגרת מאמר זה. בהקשר זה אני ממליץ לכם לצפות בסרטון חובה שיצרתי לאחרונה – שייתן לכם סקירה מקיפה על כלל ערוצי השיווק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הסבר מצולם על שיווק דיגיטלי

המאמר נכתב ע"י אנידור חקק, יזם, מרצה, בלוגר ומשווק באינטרנט בעלים של AD תוכן ומדיה ומנכ"ל של היידה קידום אתרים - http://www.hayde.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully