וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מר וגברת לי לא היו מאמינים

מאמר אורח

16.8.2014 / 22:43

"מיסטר-אנד-מיסיס לי", המסעדה החדשה של השף שאול בן אדרת, היא שילוב של מטבח יפני ותאילנדי בהשראת הזוג לי, אותו הכיר בטוקיו. הבלוגר ומבקר המסעדות קובי רום קפץ לטעימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת "מיסטר אנד מיסיס לי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התרנגול הכחול" של השף שאול בן אדרת הטיל ביצת זהב, שהתגלגלה ובקעה לא הרחק מהמסעדה המפורסמת שלו, במתחם ג'י שבמגדל יו, על גבול תל אביב-רמת גן. שמה של המסעדה החדשה - "מיסטר-אנד-מיסיס לי". מדובר באפרוח אסיאתי, שבקע קרוב מאוד למסעדת "התרנגול הכחול", ושהמטבח שלו מתמחה בתפריט מאכלים משותף - יפני ותאילנדי.

מכיוון שלא חסרים לנו בישראל בכלל ובתל אביב בפרט מקדשי סושי, תצטרך "מיסטר-אנד-מיסיס לי" לגייס את מיטב כישרונו של בן אדרת וצוות המטבח שלו, על מנת לרענן את מגוון הסושי והסשימי המוכרים לנו, ולייצר חוויה קולינארית שתהיה מספיק אטרקטיבית לחובבי הז'אנר בתל אביב. כל זה באגף היפני. מעברו התאילנדי של התפריט נקבל את מבחר הסלטים התאילנדים, מאפים, בצקים, דים-סאם וסטריט פוד. לא מוגזם יהיה להגיד שהציפיה מ"מיסטר-אנד-מיסיס לי" היא לראות עד כמה השילוב בין שני התפריטים הללו, של תרבויות אוכל אסיאתיות שכבר זכו לאיזרוח של כבוד בישראל, יוליד מטבח מעורב ומעניין, תוך כדי כך שהוא מאמץ גם כמה וכמה מהגנים של המטבח התל-אביבי. כן, כן, המטבח התל-אביבי. יש דבר כזה והוא כבר זוכה להכרה בסצינת האוכל הבינלאומית.

למעלה ממאה מקומות ישיבה ממתינים ב"מיסטר-אנד-מיסיס לי". החלל המעוצב והצבעוני כולל גם מרפסת מרווחת, כאשר על נוף המגדלים התל אביבי מפצה בר קוקטיילים הממוקם בחוץ, ועתיד לשרת את האורחים גם אחרי שסינדרלה ממהרת הביתה בחצות. גם ריהוט הישיבה שבחוץ מזמין מאוד. המרפסת מעוטרת בספות נוחות וצבעוניות, המשובצות כריות נוחות.

סוכות מתכת מסוגננות גזיבואים, עליהם כרוכים מטפסים ירקרקים, מעניקים למרפסת תחושה אירופאית, ולמרות שבניתי על החלל הפנימי הממוזג, גם כי הגענו ביום ממש חם וגם כי אני פריק של מזגנים, הופתעתי מהבריזה הנעימה שנשבה למרפסת בינות למגדלי היוקרה שמסביב, בעוד זוגתי ואני יושבים בינתיים על הבר ונהנים מסוביניון בלאן של רקנאטי. סוף סוף נרגענו מהנסיעה, החניה, והחום המעיק של אוגוסט התל-אביבי. עכשיו גם אפשר היה להבחין שבמרחק של קריאת גבר נשקפת אלינו גם המרפסת של "התרנגול הכחול".

מיסטר-אנד-מיסיס לי, כך מספר בן אדרת בעצמו, הם זוג יפנים חביבים, המנהלים מסעדה בה התארח השף הישראלי כשביקר בטוקיו. המסעדה של משפחת לי היפנית היא ביתית, חמימה, פשוטה, עם אוכל בסיסי וטעים והיא משדרת צניעות, אווירה משפחתית והותירה על בן אדרת רושם מיוחד לא רק בגלל התפריט, אלא בעיקר בזכות שלוותם הנפשית של הזוג לי. בן אדרת כל כך התרשם מהשניים, וזו הסיבה שבחר לקרוא למקום החדש שלו על שמם.

טעמנו, זוגתי ואני, מבחר של מנות יפניות ותאילנדיות, ומתוך השפע המהנה הזה אמליץ על מנה אחת, שלטעמי עתידה להפוך ללהיט ויראלי. מדובר בסלט של כרובית פריכה, מלווה בשלושה סוגי בזיליקום: רגיל, סגול ואסיאתי. אם יוצא לכם להיתקל בבזיליקום סגול בשווקי איכרים, ריכשו לכם צרור ממנו. הוא נותן טוויסט אניסי מעודן. אבל נחזור לתיאור המנה, כי הכרובית הזו עוד תהיה מהמנות שכל העיר תנסה בקרוב לשחזר. היא עטופה בטמפורה ומטוגנת באופן כזה, שהופך אותה למתפצפצת בפה לפחות כמו פופקורן. ביחד עם המלפפון, שאיזן אותה בחמיצות וחריפות מעודנים, זו היתה מנה ראשונה מנצחת, שהשאירה רושם לאורך כל הארוחה.

ב"מיסטר-אנד-מיסיס לי" מגישים במהלך השבוע גם ארוחות צהריים עסקיות, במחירים שבין 66 ל-88 שקלים ובסופי השבוע, גם בשישי וגם בשבת, יש תפריט עסקי מיוחד ועשיר יותר (119 שקלים). את שאר מכמני התפריט מומלץ לבוא ולגלות בעצמכם. ומי יודע, אולי יום אחד יגיעו לביקור גם אדון וגברת לי המקוריים, כדי להיווכח מקרוב עד לאן הגיעה ההילה המיוחדת שאופפת את המסעדה הביתית והחביבה שלהם בטוקיו.

קובי רום הוא בלוגר ומבקר מסעדות

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully