וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הממ"ד שלכם נבנה בהתאם לתו תקן?

מאמר אורח

20.8.2014 / 21:05

לפני שתקבלו את האישור להיכנס לדירה החדשה שלכם, תידרשו להציג אישורים שחומרי הגלם ומערכות הבניין עומדים בתקן. עידו פישר מחברת "מעבדות איזוטסט" מסביר איך לבחור חברת פיקוח שתשמור עליכם מפני טעויות ורשלנות

מקלט. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

יזמים גדולים וקבלני בניין מכירים היטב את החברות המורשות לבקר את תהליך הבניה מתחילתו ועד סופו. הם יודעים שללא בדיקות התקן שלהן לא ניתן להתקדם משלב לשלב בפרוייקט, ולבטח לא לקבל את "טופס 4", הוא טופס האיכלוס, המתיר את השימוש במבנה לצרכי מגורים או מסחר. אין לזלזל בחשיבותה של החברה שתבקר את בעלי המקצוע שבחרתם. עידו פישר, סמנכ"ל השיווק של "מעבדות איזוטסט", מסביר מה בעצם תפקידה של חברה כזו בדרך לאישור המבנה לשימוש, ועל מה יש להקפיד לפני שבוחרים את החברה המתאימה.

"הדבר החשוב ביותר שהלקוחות צריכים להבין הוא שהבדיקות שאנחנו מבצעים הן לא רק עוד שלב שיש לסמן עליו וי בדרך לקבלת האישורים", אומר פישר, "מטרת הבדיקות היא לפקח שחומרי הגלם בהם משתמשים בעלי המקצוע הם תקניים והאם כל מערכות הבניין בוצעו על פי תקן. האם איכות הבטון הטרי, אותו אנחנו דוגמים, עומד בתנאים אחרי שהתייבש אצלנו במעבדות. אנחנו בקרת האיכות, שמבטיחה ללקוח שכל בעלי המקצוע עושים את העבודה שלהם בהתאם לתקנים. הבדיקות שלנו מגינות על הלקוח מפני קטסטרופות עתידיות והן מקיפות כמעט כל שלב בבניה, החל משלב היסודות ועד להתקנת דודי השמש. הביקורת היא על כל בעלי המקצוע שמשתתפים בפרוייקט, כולל מערכות גז וחשמל".

- ואתם נותנים לי את האחריות שהמבנה שלי עומד בכל התקנים?

"לא. אנחנו רק מוודאים שחומרי הגלם ומערכות הבניין עומדים בתקנים. אנחנו מגישים, נניח, את תוצאות בדיקת החוזק שעשינו לבטון ואם התוצאה לא עומדת בתקן יצטרכו לשפר את הביצוע ולהגיע לתוצאה שתעמוד בתקן. אם הדו"ח שלנו יקבע שהחומרים או מערכות הבניין לא עונים לדרישות התקן, המבנה לא יקבל את טופס האיכלוס. אנחנו עובדים עבור הלקוח, ושומרים עליו מפני טעויות של בעלי המקצוע ולכן אני ממליץ ללקוחות פרטיים לבחור היטב את החברה שתבקר את הבניה ולזכור שהיא משרתת אותם".

- ומה אני צריך להביא בחשבון לפני שאני בוחר חברה כזו?

"אמינות, שירות ויעילות. לבחור חברה שהמומחים שלה הם בעלי ותק ונסיון, שאפשר לסמוך על הבדיקות שלה. לזכור שהחברה הזו תלווה אותי לאורך כל תהליך הבניה, חודשים רבים ולפעמים כמה שנים. שנציגיה יתייצבו בזמן לכל שלב בבניה ולא יעכבו את הפרוייקט. מערבל בטון שעומד לעשות יציקה לא יכול לחכות יומיים כי למישהו אין זמן לבדוק היום את הבטון הטרי. אחרת יצטרך להגיע נציג בהמשך ולקחת דגימה מהקיר שכבר נוצק. אני רוצה שהתשובות לתוצאות של הבדיקות יגיעו מהר, שאפשר יהיה להתקדם, ושהחברה תדע שהיא עובדת אצלי ולא אצל הקבלן. שזו תהיה חברה מתקדמת, עם אפשרות להיכנס לאתר שלה ולהזמין ביצוע של בדיקות און-ליין, שזה משהו שבקרוב מאוד נוכל לספק. בקיצור, שיהיו זמינים עבורי בכל פעם שאצטרך אותם. ושאם אני ארצה, תהיה להם יכולת וטכנולוגיה לבצע גם בדיקות שאינן חובה בסל, כמו בדיקת הכלונסאות של הבניין. יש לקוחות שרוצים לישון בשקט ולדעת שהכל נעשה על פי תקן, גם אם זה כרוך בתוספת תשלום, כדי להיות בטוחים שהבית בנוי היטב ומוגן".

- בעיקר מוגן, ובמיוחד בימים כאלה כשממ"ד הוא חובה בכל בית.

"בנושא הממ"ד חשוב לי להדגיש שבדיקה של הממ"ד רצוי שתהיה לא רק לחוזק הבטון או מידת האיטום שלו. צריך לבדוק גם אם הטיח בחלקו הפנימי של הממ"ד עומד בתקנים, כמו עובי או מידת הדבקה לקיר. אם הטיח לא בהתאם לתקן הוא יכול להיסדק ולהתפוצץ לרסיסים במקרה של נפילה קרובה, ולפגוע ביושבים בחדר, למרות שהם כביכול מוגנים מפני הטיל שנפל מבחוץ".

מעבדות איזוטסט- http://izotest.com/

  • עוד באותו נושא:
  • ממ"ד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully