וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות? עיקולים? רואה חשבון טוב יזרוק לכם גלגל הצלה

מאמר אורח

21.8.2014 / 19:23

רשויות המס הן קשוחות, אבל ניתן להגיע איתן להסדרים של פריסת חובות, הקטנת קנסות והסרת עיקולים. רואה החשבון תומר פרוינד משרטט את הדרך החוצה מהבור אליו אפשר ליפול מול מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

קיבלתם מרשויות המס קנס, או אפילו עיקול? מגיע לכם החזר ממס הכנסה או ביטוח לאומי אבל לא מוכנים לשחרר לכם את הכסף? דיברתם עם הפקיד המתאים אבל הוא הבטיח לכם אישית שאין סיכוי שתקבלו את הכסף? ובכן, סיפורים כאלה מאפיינים לעיתים את ההתנהלות מול רשויות המס. השאלה היא האם ניתן להתמודד עם מקרים כאלה? והתשובה היא - כן, אבל. רואה החשבון תומר פרוינד, ממשרד "פרוינד את פרוינד", מסביר אבל מה.

הנה, למשל, הסיפור של בועז, שהגיע למשרדים של פרוינד לאחר שביקש להחליף רואה חשבון, שלא סיפק לו את השירות לו הוא היה זקוק. תוך כדי מעבר על החומר והתיקים ובדיקת המצב מול רשויות המס, התברר שלבועז יש במע"מ חוב של אלפי שקלים, שהוא כלל לא ידע על קיומו וכן עיקולים. ולמה הוא לא ידע על קיומו? כאן העלילה מסתבכת. בשל מצב מאוד קשה אליו נקלע בועז, נבצר ממנו להגיש חלק מהדו"חות. הוא פנה לרואה החשבון הקודם שלו, בבקשה שזה יעזור לו לסגור את הפיגור בדו"חות ולהקטין את הקנסות, אך רואה החשבון כנראה שלא טיפל בנושא וכך התייצב בועז בעצמו במשרדי מע"מ וביקש לברר האם הנושא טופל והאם נותרו לו חובות.

הוא מספר ששוחח עם אחת הפקידות וזו אמרה לו שאין לו שום חובות. בועז שמח ואפילו רשם את שמה. כשנה וחצי לאחר מכן התחילו להגיע המכתבים עם הקנסות והעיקולים. מסתבר שהקנסות לא רק שלא נסגרו, אלא הגיעו עד שנתיים לאחור, וכמובן שצברו ריביות והצמדות. בשלב הזה לא עזר גם השם של הפקידה שטענה שאין לו חובות, והוא התייצב במשרדים של "פרוינד את פרוינד" מיואש ומתוסכל.

"לסיפור הזה יש סוף טוב", מספר תומר פרוינד, "היינו צריכים לגייס את כל הידע שלנו, הנסיון, הקשרים וגם את יכולת השכנוע, על מנת להקטין ככל האפשר את הנזק של בועז. לאחר שיחות רבות, מכתבים ושכנועים, הצלחנו לבטל את מרבית הקנסות ולהסיר את העיקולים. חיסכון של אלפי שקלים בתיק שבו רואה החשבון הקודם הרים ידיים וטען שאין מה לעשות".

- אז יש מה לעשות גם מול המכתבים המאיימים שמגיעים מרשויות המס?

"במרבית המקרים יש מה לעשות. רשויות המס הם מאוד קשוחות, אבל תמיד אפשר להגיע איתם להסדרים. אלא שאת המאבק הזה לא תוכלו לנהל לבד. לשם כך צריך רואי חשבון מנוסים, שמכירים את המערכת ויכולים לנווט אתכם לחוף מבטחים, גם במקרים בהם נראה שכלו כל הקיצים".

- אז גם אם איחרנו בתשלום או בהגשת הדו"ח יש מוצא?

"ישנן כל מיני סיבות לאיחורים כאלה - קשיי נזילות, כשלים טכניים, מצבי מצוקה אישיים. במקרה כזה בקשו מרואה החשבון שלכם שיפעל מול רשויות המס וקודם כל ישיג עבורכם את יתרת החשבון שלכם ויתן לכם אותה מודפסת על נייר רשמי של הרשות. לאחר מכן הוא אמור לפעול עבורכם מול אותה רשות, במטרה להקטין את היתרה לתשלום. במקרים כאלה אין כלל אצבע הקובע בכמה יקטנו התשלומים. כאן באים לידי ביטוי הנסיון שלו, הקשרים, האמינות ויכולת השכנוע. זה גם תלוי בגורמים כמו חומרת העבירה וההסטוריה של ההתנהלות שלכם מול הרשיויות, אבל בדרך כלל ניתן להשיג הקלות בעונשים והסדרים בתשלומים, לפריסת החוב לתקופה ארוכה יותר. גם כאן, בקשו בכתב על נייר של הרשות את פרטי ההסכם לפריסת החוב. כעת עליכם לעמוד בהסדר שנקבע ובמקביל לשלם את החשבונות השוטפים שלכם. רשויות המס לא רואות בעין יפה מי שלא משלם את החובות השוטפים בעת הסדר לפריסת תשלומים. לאחר ששילמתם את כל החוב, בקשו פעם נוספת אישור מודפס מהרשות, בו נכתב שיתרת החוב שלכם היא אפס. שימרו על המסמך הזה, ייתכן שתידרשו להציג אותו אפילו אחרי מספר שנים".

- ומה עושים במקרה של עיקול, שזו כבר סנקציה חמורה יותר?

"במקרה של עיקול הטיפול הוא די זהה, אבל דורש מהירות תגובה גדולה יותר. יש לפעול ממש ברגע שמגיע העיקול. חשבון בנק מעוקל מונע מכם התנהלות פיננסית, עסקית ומשפחתית, ורואה חשבון מנוסה אמור לפתור בעיה כזו בשיא המהירות. בשורה התחתונה כדאי לדעת שרואה חשבון טוב יכול לחלץ אתכם גם מהים הסוער ביותר, אבל העצה הטובה ביותר היא לא לקפוץ מראש למים סוערים".

משרד פרוינד את פרוינד רו"ח http://www.freundcpa.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • מס הכנסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully