פילאטיס גם בליגת העל בכדורגל

קבוצות מצמרת הספורט העולמי כמו ארסנל, ברוקלין נטס וסן-פרנסיסקו פורטי ניינרז הכניסו פילאטיס לסדר היום של אימוני הכושר שלהם. רחלי חדד, מדריכת פילאטיס בכירה, על היתרונות הבריאותיים וגם הכלכליים שבהכנסת פילאטיס גם לקבוצות המקצועניות בישראל

  • פילאטיס
מאמר אורח
גם הם מכירים בחשיבות הפילאטיס. שחקני ארסנל (צילום: GettyImages)

תעצמו עיניים ותדמיינו קבוצה שמתרגלת פילאטיס. כל הסיכויים שהתמונה שראיתם בדמיון זו חבורה של נשים בשנות הארבעים, לבושות טייטס בצבעים ונמתחות על מזרנים בכל מיני תנוחות, בחדר מלא מראות. עכשיו תפתחו את העיניים ותחשבו על כוכב ארסנל ונבחרת הולנד, רובין ואן פרסי, עם התלבושת האדומה של התותחנים מלונדון, מבצע בשיא הריכוז סידרה של תרגילי פילאטיס, כשלידו שאר השחקנים בקבוצה, והכל כחלק מאימוני הכושר הקבועים של אחת מקבוצות הצמרת של הליגה האנגלית והליגה האירופית. גם קבוצת בולטון האנגלית הכניסה לאימוניה את תרגולי הפילאטיס. בשורת הפילאטיס, מתברר, הגיעה לקבוצות הספורט המקצועניות הבכירות בעולם, ולא רק בכדורגל. הפילאטיס הוא חלק מסדר היום גם בקבוצת הכדורסל המקצוענית של ה-NBA, ברוקלין נטס, כמו בקבוצת הפוטבול האמריקאית סן-פרנסיסקו פורטי-ניינרז ואפילו לגברים שבגברים של הפוטבול האוסטרלי. תודו שהופתעתם. רחלי חדד, מדריכת פילאטיס בישראל, ובעלת שלושה מרכזים לתרגולי פילאטיס, המכשירה בעצמה מדריכים בתחום, מסבירה עד כמה חשובים תרגולי הפילאטיס לספורטאים מקצוענים ולקבוצות ספורט בכלל.

"הרבה ספורטאים בארץ מתרגלים פילאטיס כחלק משגרת האימונים שלהם", מספרת חדד, "בין המתרגלים יש גם שחקני כדורגל וכדורסל, אבל הם עושים זאת מבחירה אישית ולא כחלק מסדר היום של הקבוצה. אני ממליצה לקבוצות ספורט מקצועניות להכניס תרגולי פילאטיס לשגרת האימונים שלהם. אני מדברת על פעם או פעמיים בשבוע, תרגול של שעה. לא יותר".

טוב לדעת (מקודם)

הפתרון הטבעי לכאב הברכיים קרוב מתמיד - עם החזר מקופ"ח

לכתבה המלאה
רחלי חדד מדגימה תרגילי פילאטיס (צילום: מערכת וואלה!, צילום מסך)

- אנחנו מדברים כאן על ספורטאים מקצוענים, בעלי כושר גופני מעולה, מה יוסיף להם פילאטיס?

"היתרון הראשון והחשוב ביותר הוא חיזוק הגוף במטרה להימנע מפציעות. עיקר הפציעות הקשות בספורט מקצועני ובמיוחד בכדורגל, הן פציעות רגליים, ברכיים וגב. נכון שמדובר בספורטאים שריריים ובעלי כושר גופני, אבל הפילאטיס עובד על שרירים אחרים לגמרי של הגוף. בתרגולים הללו אנחנו מחזקים את שרירי הליבה של הגוף, שרירי עומק פנימיים, גם בבטן וגם בגב, כאלה שמגינים על היציבה הכי בסיסית של הגוף. פילאטיס עובד גם על הארכה של שרירים קצרים, ובהשוואה בין גברים לנשים, אצל גברים השרירים הרבה יותר קצרים. הארכת השרירים, בעבודה על השריר הארבע-ראשי של הרגל למשל, מחזקת את הרגל כולה וגם מונעת פציעות. כל הנושא הזה של מניעת פציעות הוא לא רק בריאותי. כשמדובר על קבוצות מקצועניות, הוא גם כלכלי. כוכב שנעדר לתקופה ארוכה ממשחקים של הקבוצה מקטין את הסיכוי לנצח ולהצליח, מפחית את מספר הצופים שבאים לפעמים רק בשביל לראות אותו, מונע מהקבוצה לטפס לשלבים גבוהים בטורנירים וכל אלה פוגעים בקבוצה גם מבחינה כלכלית. בנוסף, ספורטאי יכול לתרגל פילאטיס גם בשעה שהוא מושבת מאימונים ומשחקים בגלל פציעה, מכיוון שמדובר בעבודה על שרירים אחרים, והתרגולים הללו יכולים להחזיר אותו לפעילות מהר יותר ולקצר בצורה משמעותית את תקופת ההחלמה שלו".

- ויש יתרונות לפילאטיס גם בכל מה שקשור למשחק עצמו?

"ספורטאים שיתרגלו פילאטיס ישפרו את הביצועים שלהם בתחומים רבים, החל מתנועתיות, גמישות, מהירות, שמירה על קצב, קואורדינציה משופרת ושיפור גם בהפעלת כוח מתפרץ. כל אלה יהפכו את הספורטאי המקצוען לחד יותר ויגדילו את התפוקה שלו. בנוסף לכל אלה, הפילאטיס משפר גם יכולות מנטליות כמו חדות מחשבה וכושר ריכוז. העבודה המדוייקת על שרירי העומק דורשת מהספורטאי לחשוב בזמן שהוא מתרגל ולהתרכז בעבודה על שרירים מיוחדים. אלה לא שכיבות סמיכה או ריצה מסביב לאיצטדיון, שלא דורשים מחשבה או ריכוז. כאן מוכרחים להפעיל את הראש בזמן התרגולים ולא לבצע כמו תוכי".

- ומאמני הכושר של הקבוצות לא יכולים לתרגל את זה עם השחקנים?

"מאמני הכושר עובדים עם השחקנים על תחומים אחרים לגמרי ומחזקים אצלם שרירים מאוד מסויימים. רק מדריך פילאטיס יוכל לעבוד לעומק עם ספורטאים. גם עם אלה הפעילים וגם עם הפצועים, במטרה לקצר את זמן השיקום שלהם".

פילאטיס כנשימה לחיים - רשת לפילאטיס מכשירים המתמחה בשיקום בעיות גב

לפרטים נוספים - http://www.studio-pilates.co.il/

אין תמונה (צילום: מערכת וואלה!, צילום מסך)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully