וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להסרת משקפיים בלייזר

מאמר אורח

1.9.2014 / 22:08

אחוז מרכיבי המשקפיים הינו כ30% מהאוכלוסייה, והאפשרות להסיר את המשקפיים בניתוח לייזר פשוט קורצת לחלק נכבד ממרכיבי המשקפיים. אז עד כמה זה מסוכן, ואיזה סוג ניתוח מומלץ?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אין זה סוד שאחוז מרכיבי המשקפיים באוכלוסייה גבוה מאוד. רבים מעוניינים להסיר את המטרד ולראות טוב יותר. אך למרות ההתפתחויות הגדולות בתחום הניתוחים לתיקון הראייה ישנם רבים שחוששים ולעתים גם בצדק מפני הניתוח. אני באופן אישי עברתי ניתוח לתיקון הראייה שנתן לי חיים חדשים כפשוטו ותחושת רווחה אמתית. במהלך התקופה יצא לי לבחון את שוק הניתוחים לתיקון ראייה בלייזר, לפניכם סקירה קצרה על סוגי הניתוחים השונים וההתפתחויות בשוק ניתוחי הלייזר.

לפני שאנו עושים צעד משמעותי כניתוח בעין חשוב לברר היטב ולהבין את משמעות הניתוח ומהלכו, להחליט החלטות שקולות וללכת על הטוב ביותר. בחירת המקום שבו מבצעים את הטיפול הוא מרכיב חשוב ביותר, ישנם ניתוחי עיניים המתבצעים בקליניקות פרטיות, ישנם בבנייני משרדים וישנם במרכזים רפואיים, שהם המומלצים ביותר.

ניתוח לתיקון ראייה - למי זה מתאים?

חשוב לומר כי מידת ההתאמה נבדקת באמצעים טכנולוגים מתקדמים. בדיקת התאמה איכותית חיונית לפני ביצוע ניתוח לתיקון הראיה. בבדיקת ההתאמה נקבעת רמת התיקון האפשרית, עובי הקרנית, מצב העין מבחינות רפואיות שונות וכדו'. אל תוותרו על בדיקת התאמה מעמיקה ורצינית. נראה לכם שמחפפים בבדיקת ההתאמה, תחשבו טוב טוב אם לעשות את הניתוח אצל אותו רופא.

באופן כללי המתאימים לניתוח לייזר הם הסובלים מקוצר ראייה (מינוס) או מרוחק ראייה (פלוס), גם בעלי צילינדר, אשר המספר במשקפיים יציב לפחות חצי שנה ועובי הקרנית שלהם מתאים לניתוח.

חשוב לדעת: הסובלים מקוצר ראייה או רוחק ראייה המרכיבים משקפי קריאה יכולים לתקן את ראייתם באמצעות שיטה הנקראת Mono Vision - שיטה זו מיועדת לתיקון ראיה לקריאה כתוצאה מהגיל. שיטה זו מיושמת רק בנוסף לטיפול בבעיות ראיה לרחוק והיא אינה מתאימה לכל אחד. לכן יש לעבור בדיקת התאמה הכוללת הדמיה של הראיה לאחר הטיפול.

למי הניתוח לא מתאים?

למרכיבים משקפי קריאה בלבד, לבעלי קרנית לא אחידה, קרנית דקה במיוחד, מחלות עיניים שונות ומחלות אוטואימונית. חוץ מהבעיות שנמנו לעיל, כ-70% מהאוכלוסיה מתאימים לניתוח לאחר ייעוץ בכדי לוודא את מידת ההתאמה, הייעוץ בדרך כלל אינו עולה כסף.

http://eyeassuta.com/site/?ref=1766' target='_blank'>לפרטים נוספים לחץ כאן

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ניתוח לייזר להסרת משקפיים, איך זה עובד?

במידה ועברתם בהצלחה את בדיקות ההתאמה תעברו הדרכה ברורה אצל הרופא לגבי כל התהליכים הנדרשים מכם. תוזמנו למרפאה לפחות כשעתיים לפני הניתוח. כדאי להגיע בבגדים נוחים ולהימנע מאיפור. לאחר מכן תוכנסו לחדר הכנה שם אחות תבצע חיטוי של אזור העיניים ותטפטף כמה סוגי טיפות.

הניתוח עצמו לוקח שניות ספורות ומתבצע בהרדמה מקומית של הקרנית בטיפות, כך שלא תחושו כל כאב. לאחר הניתוח יכוסו העיניים בכיסוי פלסטי שקוף למשך 3 הלילות הראשונים או בעדשות מגע טיפוליות אשר יוסרו ע“י הרופא לאחר כשבוע. בתום הטיפול הרופא עורך ביקורת למצב העיניים ואתם תצוידו בערכת תרופות, במרשם ובהנחיות להתנהגות. יקבע לכם מועד למספר ביקורות.

תופעות לוואי: בשיטות הישנות תחושו מספר ימים תחושת צריבה ותחושת גוף זר בעיניים וישנה גם רגישות לאור. אך כיום ישנה גם שיטה חדשה המיושמת במספר מרפאות, המשפרת את הראייה באופן מיידי ותחושת אי הנוחות חולפת כבר למחרת הטיפול.

זה מסוכן?

על פי מחקרים רבים שנערכו בנושא, אחוז אי ההצלחות בניתוחי לייזר הינו אפסי ועומד על פחות מאחוז. גם אי ההצלחות שנרשמו בספרי הרפואה לא מדברות על עיוורון חס ושלום, אלא במקרים גרועים פחות הניתוח לא מצליח לתקן את קוצר הראייה, ובמקרים נדירים נגרמת פגיעה בקרנית שהינה ברת טיפול.

בעיקרון היום בשוק קיימות שתי שיטות עיקריות לניתוח.

השיטה הראשונה - PRK מורכבת בעצם משתי פעולות ניתוחיות. השלב הראשון הסרת שכבות מעל פני השכבה החיצונית של הקרנית על ידי אלכוהול או על ידי כלי כירורגי, לאחר מכן מכשיר הלייזר העוקב אחר תנודות העין מלטש את הקרנית, וכך מתקן את ליקוי הראיה.

כיום קיימת טכנולוגיה מתקדמת יותר הנקראת TRANS P.R.K, בשיטה זו שתי הפעולות מבוצעות במהלך אחיד, שבו מעורב אך ורק מכשיר לייזר ,ללא אלכוהול וללא התערבות מכשיר כירורגי, אשר מאדה גם את שכבת האפיתל וגם מבצע ליטוש של הקרנית באותה הפעולה. משך ההחלמה בשיטה זו מתקצר והתוצאות מדויקות יותר. נכון להיום הטכנולוגיה הזו מיושמת באסותא אופטיק בלבד.

השיטה השניה נקראת Z-LASIK – , וגם היא מבוצעת באסותא אופטיק, בשיטה זו מכשיר לייזר יוצר חלון טיפולי בקרנית ומאפשר טיפול בשכבות הפנימיות של הקרנית, בניגוד לשיטת ה-LASIKהסטנדרטית בה חותכים את הקרנית בסכין. בשיטה זו עומק הטיפול מיקומו וכיוונו נשלטים באופן מדויק ביותר. זמן החזרה לשיגרה הוא קצר ביותר והסיכון מינימלי.

ד"ר עופר דפנא, רופא עיניים ומנתח באסותא אופטיק

http://eyeassuta.com/site/?ref=1766' target='_blank'>לפרטים נוספים לחץ כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully