וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותות, תתחילו לחיות בסרט

מאמר אורח

24.9.2014 / 14:14

המשימה החשובה ביותר של עמותה, מעבר להגשמת מטרותיה החברתיות, היא כמובן גיוס כסף מתורמים. דובי שמרוט, מפיק סרטים, מציע לעמותות לשמור על קשר עם התורמים בעזרת סרטונים שיעקבו אחר הפעילות, יעדכנו את התורמים לאן הולך כספם, ירגשו אותם ויפתחו את הכיס

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

שתי משימות מרכזיות ניצבות בפני ראשי עמותות - הראשונה היא כמובן הגשמת מטרות העמותה באשר הם, החזון, היעד, התרומה לחברה וכל מה שמופיע בדף המסרים הרשמי שלה. המשימה השניה, והלא פחות תובענית, היא גיוס הכספים והתרומות, שיהיו המנוף שבעזרתו תושג המטרה הראשונה. השקת העמותה זו הזדמנות מצויינת לגיוס כספים. לקראת ערב כזה גם מפיקים בדרך כלל סרטון תדמית ערוך ומושקע, והקרנתו עוזרת להמחיש לאורחים מי קהל היעד שאליו מכוונת העמותה את מאמציה ומה עתידים להיות דרכי פעולתה. כל זה נכון לשנה הראשונה או השניה לפעילות.

עמותות ותיקות, המנסות לגייס קהל תורמים חדש, או לפנות פעם נוספת לתורמים הקבועים, נוטות להזניח קצת את נושא הסרטונים, דווקא כשהוא הופך לרלוונטי יותר, ושולחות לתורמים את אותו סרטון בכורה, שהיה טוב לזמנו, אבל כעת ניתן למצוא לו תחליפים ראויים ומועילים יותר. דובי שמרוט, הבעלים של אולפן הפקות לסרטי וידאו, ובעל ותק ונסיון בעבודה עם עמותות, משוכנע שאחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על קשר עם התורמים, היא לשלוח להם מדי פעם סרטונים, שיעדכנו אותם בפעילותיה של העמותה, יספרו להם מה השימוש שנעשה בכספם ואפילו יערכו להם היכרות מסויימת עם אותם קבוצות אוכלוסיה הנעזרות בפעילות של העמותה.

"עם כל הכבוד לסרט ההשקה של העמותה", אומר שמרוט, "ועשיתי סרטים כאלה, סרט כזה מדבר בעיקר על החזון ורוח העמותה, ומצייר תמונה עתידית של כוונות ורצונות, אך מטבע הדברים אין בו תוצאות. אחרי כמה שנות פעילות, הגיע הזמן לשלוח לתורמים גם סרטונים שיסקרו את הפעולות שכבר נעשו ושימחישו להם לאן הלך כספם ומה נעשה בו. זה לא אמור להיות סרטון ארוך. מדובר במשהו קצר, אולי בן שתי דקות, רצוי עם אחד האנשים שהוא קהל היעד של העמותה, שיספר כיצד עזרו לו, וכמה הוא מודה מעומק ליבו לתורמים ולעמותה. סרטון כזה יהיה הרבה יותר אפקטיבי מאשר אותה הפקת בכורה".

- ז'אנר חדש בשוק: סרטי עמותות?

"בהחלט. אלה סרטונים עם כוונה, עם מסר ועם קהל יעד ברור. בדרך כלל נשמר הקשר בין חברי העמותה לבין קהל התורמים בעזרת טלפונים מסוגים שונים, לפעמים לברך על יומולדת, או לאחל חג שמח וכמובן השיחה השנתית שמטרתה גיוס כספים. מנסיוני, כדאי להשקיע בסרטונים שיעקבו אחר פעילות העמותה במהלך השנה, ינציחו את הפרוייטים בהם היא מעורבת ויהוו כלי לעידכון שוטף של התורמים במהלך השנה. התורמים הם אנשים שמטרות העמותה יקרות לליבם, שאחרת לא היו מעורבים בה. הם ישמחו להיווכח שהכספים שהעבירו אכן זכו לשימוש ראוי ויחושו סיפוק אישי רב לגלות שעוד ועוד מטרות ופרוייקטים מומשו בעזרתם. הם ירגישו שהם חלק מאותה קהילה הפועלת למען אותם מטרות, זה יחזק את תחושת השייכות שלהם ויחזק בהם את הרצון להוסיף ולתמוך בעמותה גם בהמשך. מותר גם להניח שהפניה השנתית אליהם למטרת גיוס הכספים תהיה לפיכך קלה ונעימה יותר ולעיתים לא יהיה אפילו צורך לדבר על ליבם על מנת לחדש את תמיכתם, הם כבר ירגישו לבד שזה מה שהם רוצים לעשות גם השנה".

לדברי שמרוט, לא כדאי לחכות עם סרט כזה לרגע האחרון. "כשהעמותה משלימה איזה פרוייקט, או יוצאת ליום פעילות, לא לשכוח לקחת צלם שיתעד זאת", הוא מבהיר, "למשל עכשיו, בתקופת החגים, זה זמן מצויין לשלוח לכל אחד מהתורמים סרטון קצר המסכם את הפעילות בשנה האחרונה. סרטון כזה יכול להתחיל עם כמה שניות בהם מישהו מהפעילים פונה אל התורם בשמו ומודה לו אישית על חלקו בגיוס הכספים. זה ידגיש את היחס האישי לכל תורם. אפשר לשלב בסרטון גם דברי תודה מאותם אנשים שהעמותה עוזרת להם. המטרה היא לגעת בליבם של התורמים, להכיר להם תודה אישית. סרטון כזה יעשה עבודה טובה יותר ממכתב, מאי.מייל או משיחת טלפון. התורם יכול להראות אותו לחברים ובני משפחה, להתגאות בו ולהרגיש סיפוק על חלקו בפעילות העמותה".

לפרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר: http://www.videokol.com/

  • עוד באותו נושא:
  • עמותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully