וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנצח את הכתמים שעל הריצוף

מאמר אורח

6.10.2014 / 0:33

איך נפטרים מכתמי חלודה, טפטופים של דבק וסיליקון, או לכלוך שחודר לנקבוביות שעל פני המרצפות? הטיפים של ברק שרעבי, הבעלים של "דוקטור פוליש", להתמודדות עם כתמי ריצוף בדירה. וגם - איך לעשות בעצמכם טיפול של פוליש וקס לרצפה

כתם יין. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

חודש של חגים, אירוח, לכלוך, בלגאן, אולי גם שיפוץ קטן לפני החורף. כל אלה משאירים לנו בדירה כמה מוקדים של לכלוך, שלא נרצה להישאר איתם עד הקיץ. ברק שרעבי, הבעלים של ד"ר פוליש, עם כמה טיפים להסרה של כתמי לכלוך עקשנים במיוחד מהמרצפות. בדרך כלל מתמחים החבר'ה של ד"ר פוליש בניקוי דירות ובתים לפני איכלוס, כאלה שנקנו ישירות מקבלן, או בתים שעברו שיפוץ מאסיבי וזקוקים לנקיון יסודי מכתמי צבע וסיד, שאריות דבק וסיליקון, חותמות, מדבקות, שאריות מלט שהתקשה ושאר צרות. אבל בשביל כל כתם על מרצפת לא מזמינים חברת נקיון ויש מקרים בהם אפשר להתמודד לבד עם הלכלוך, אפילו שהוא לא קונבנציונאלי.

"לפני שניגשים לנקות יש שני חוקים שאין לעבור עליהם", מזהיר שרעבי, "הראשון הוא שאין בשום פנים ואופן לערבב חומרי ניקוי, על מנת לייצר לעצמכם חומר חדש, שיהיה כביכול יעיל יותר מול כתם עקשן. מדובר בחומרים כימיים מסוכנים, וערבוב של שני חומרים יכול לייצר ריאקציה ויצירת חומר רעיל ומסוכן. כזה שיכול לפלוט אדים קטלניים ועלול להוביל לאסון. למשל, כל ערבוב של אקונומיקה עם כל חומר ניקוי שהוא חומצתי, הוא מסוכן מאין כמוהו. אל תעשו זאת. היצרן יודע טוב מאוד איזה חומרים הוא מייצר ולאיזו מטרה. אל תייצרו תמיסה חדשה שאין לכם מושג מה היא. החוק השני - לפני שאתם משתמשים בחומר כלשהו, כזה שאינכם מכירים ולא מודעים לאופן הפעולה שלו, נסו אותו קודם בפינה נסתרת, כדי לבדוק מה ההשפעה שלו על המרצפות, על מנת למנוע נזק במקרה שהחומר לא מתאים לסוג המרצפת. כמובן שבכל ניקוי יש להצטייד בכפפות. העור שלנו הוא למעשה מסננת. הוא סופג את חומרי הניקוי ועלול להיפגע".

- אחד הכתמים הכי מעצבנים הוא כתם חלודה. מה עושים?

"רובו המכריע של הריצוף בארץ הוא גרניט פורצלן. כתם חלודה על מרצפת יכול להופיע מפריט ריהוט ממתכת שעמד עליה, והמגע עם רטיבות ומים מוריד ממנו חלודה על המרצפת. אני ממליץ על "אסטוניש" של יעקובי, משחה שמיועדת בדרך כלל לניקוי תנורים. לשים משחה על הכתם, לחכות מעט ולשפשף עם סמרטוט לח. הכתם יירד בקלות. הפטנט הזה מיועד למרצפות מט של הגרניט פורצלן. מרצפות מבריקות עלולת לאבד את הברק מהחומר".

- מה עושים כאשר הריצוף מאבד מהצבע המקורי שלו?

"גם כאן יש להבדיל בין גרניט פורצלן מזוגג לבין מלוטש. המזוגג מכוסה בשכבת זכוכית מבריקה. המלוטש מאבד את הגלזורה הזו בליטוש והמרצפת מלאה בנקבוביות זעירות. אלה מתמלאות עם הזמן בכתמי לכלוך קטנים שמעניקים למרצפות צבע כהה יותר. הפיתרון כאן באמת קל: "ספוג הפלא" המוכר לכולם יעשה את העבודה בלי צורך בחומרי ניקוי מיוחדים".

- איך מתמודדים עם טפטופים של כתמי סיליקון ושאריות של דבק מכל הסוגים?

"כאן כבר כדאי לגשת לחנות מקצועית של חומרי ניקוי ולבקש את החומר המיוחד של חברת "H.G", שמיובא מהולנד. חומר שמתמודד היטב עם סיליקון וכל סוגי הדבק. להספיג במטלית לחה ולשפשף את הכתם עד שייעלם".

- ואחרי שניקינו הכל, יש טיפ להברקה מרשימה של הרצפה?

"להברקה של גרניט פורצלן מכל הסוגים כדאי להזמין מקצוען שיעשה את העבודה. אבל יש בתים בהם ישנן עדיין המרצפות מהדגם היותר ישן, אלה שנקראות טרצו, והחדשות הטובות הן שאפשר לעשות להן פוליש-וקס לבד. כאן כבר כדאי לגשת לחנות מקצועית של נקיון, כמו "עולם הנקיון" בבת ים. להשכיר מכונה של פוליש - זה לא יקר, כ-200 שקלים ליום וזה קל להפעלה - ולארגן לעצמכם כמה שעות להברקת הרצפה בדירה. קונים סקוטש שחור וסקוטש לבן, נוזל של וקס ואיזשהו שמפו לשטיפת הרצפות. מעיפים את כל הריהוט מהחדר המיועד. מקרצפים את כל המשטח עם הסקוטש השחור ואפשר להוסיף לתהליך את השמפו לרצפה. לנגב ולייבש הכל עם סמרטוט, עד שהמשטח יבש לגמרי. עכשיו שופכים את חומר הוקס על הרצפה ומפזרים יפה על כל החדר בעזרת מגב וסחבה. לא דורכים על המקומות הלחים. עכשיו מחכים עד שהחומר יתייבש לגמרי, זה יכול לקחת גם חצי שעה. אחרי שהכל יבש עוברים על כל המשטח עם המכונה והסקוטש הלבן, בתנועות שתי וערב, עד שהכל מבריק. לא לשטוף לפחות יומיים. שנה טובה ומבריקה".

באדיבות ד"ר פוליש, חברת ניקיון בתים מקצועית

  • עוד באותו נושא:
  • נקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully