וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים ממליצים על הסרת משקפיים בלייזר

מאמר אורח

23.10.2014 / 23:42

מטופלים שעברו ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, מספרים על החוויה, מתארים את ההקלה הגדולה שבהסרת המשקפיים, את מהירות ההחלמה והשיפור בחדות הראיה, ואת איכות החיים ביום שאחרי

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

רק מי שהיה צמוד למשקפיים שנים רבות, התייאש מעדשות מגע אבל חשש מניתוחים, יכול להבין את ההקלה הגדולה שחשים אחרי ניתוח לייזר להסרת משקפיים. ניתוחים אלו, המבוצעים בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, וללא מגע יד אדם, הם היום המילה האחרונה בניתוחי עיניים. שמוליק וקס, מנכ"ל "אסותא אופטיק", הפועלת במרכזי אסותא השונים בישראל, מספר על החידושים בתחום, ומסביר מדוע ניתוח כזה הוא פחות מסוכן מהרכבת עדשות. "ההליך מתאים לכל אחד מגיל 18 ועד 55", הוא אומר, "מדובר בהליך פשוט, המשדרג את איכות החיים, מונע גירודים בעיניים, מקנה ביטחון עצמי, נוחות ומאפשרת לעסוק בחופשיות בספורט". שניים שעברו את הניתוח, ד"ר אורן פלג ואמיתי מספרים על החוויה ועל הלפני והאחרי.שניהם טופלו בהליך הנקרא z-lasik.
לפרטים נוספים אודות הטיפול לחץ כאן

ד"ר פלג, שנותח רק לפני כחודש, מספר: "24 שנים הייתי עם משקפיים, מספר מינוס 1.75, ופשוט היה כיף גדול להיפטר מהן. זה קרה כבר למחרת הניתוח. מכיוון שאני רופא, מה שקוראים משתמש מתוחכם, ביררתי היטב בכנסים רפואיים לפני שניגשתי ל"אסותא אופטיק". גם חברים המליצו לי וגם אני מכיר את אחד הרופאים שם, שלמד איתי רפואה. ככה שהרגשתי מאוד בטוח. עד לא מזמן הניתוחים האלה היו נעשים בעזרת סכין ולכן חששתי. עם ההליך החדש, ללא מגע יד אדם או חפץ כלשהו, הרגשתי בשל לעבור את הניתוח. זו טכנולוגיה מתקדמת וטובה. מכיוון שהמספר שלי לא היה כזה גדול, אז אני לא מאלה שלא ראו כלום קודם ועכשיו רואה הכל, אצלי מה שהיה הכי חשוב זה שהתחלתי לעשות ספורט מבלי שהמשקפים יהוו מכשול. חוסר התלות הזה במגבלה של הראיה הוא השינוי הגדול ביותר עבורי".

אמיתי עבר את הניתוח לפני כשנה וחצי והוא משחזר: "אצלי זה היה שיפור דרסטי בראיה. כבר הגעתי למצב שבלי משקפיים כמעט לא זיהיתי אנשים מולי ברחוב. המעבר לראיה אופטימלית היה כל כך מהיר, וכבר למחרת ראיתי מעולה. ובאחת העיניים אני רואה אפילו טוב יותר מ6/6. בחרתי בניתוח כזה כי אני לא יכול עם עדשות. היום כבר קשה לי להיזכר איך היה קודם. לטוב מתרגלים מהר. אני יכול לקרוא מספר של מכונית, לראות את שם הרחוב. הבחירה שלי ב"אסותא אופטיק" היתה בגלל הטכניקה החדשה שנקראת z-lasik, ללא מגע יד אדם. זה אמנם מעט יקר יחסית לניתוחים אחרים, אבל היה חשוב לי שאף מכשיר לא יגע לי בעין. לא רציתי חיתוך פיזי של הקרנית. הפגישה עם הצוות הרפואי הרגיעה אותי והרגשתי ביטחון לפני הכניסה לניתוח. כשאני נזכר עכשיו בימים שאחרי, זו היתה תחושת שחרור גדולה. לראות את העולם כמו שהוא".

על ההליך הרפואי מסבירה פרופסור אירית בכר, המנהלת הרפואית של "אסותא אופטיק": "בעזרת הלייזר משנים את מידת הקימור של הקרנית וכך הראיה מתחדדת. הרופא מאדה תאים מהקרנית וככל שמספר המשקפיים גבוה יותר, אנחנו מאדים יותר תאים. לרשותנו עומד מכשיר ה-"schwind amaris 500e", המבצע את הסרת השכבה העליונה של הקרנית ומתקן את המספר בהליך אחד. רמת הדיוק והבטיחות בטיפול גבוהה ותהליך ההחלמה קצר יחסית. הניתוח אינו דורש אישפוז וההרדמה נעשית בעזרת טיפות עיניים. התהליך כולו נמשך כחצי דקה בכל עין. בשיטת z-lasik אנחנו פותחים 'חלון טיפולי' בקרנית, המאפשר טיפול בשכבות הפנימיות יותר. המיקום וכיוון החיתוך נשלטים בצורה מאוד מדוייקת, הסיכון מינימלי וזמן ההחלמה מתקצר מאוד.

  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully