וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים, קחו אחריות על איכות הזרע שלכם

מאמר אורח

20.11.2014 / 0:59

איכות הזרע של הגברים בישראל נמצאת בירידה מדאיגה. החדשות הטובות: תזונה נכונה ומעבר לאורח חיים בריא מסייעים בייצור זרע איכותי. מרב גודוביץ, נטורופתית המתמחה בפריון, עם סדרת טיפים והמלצות לגבר הישראלי

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אנחנו עשויים מהאוכל שאנחנו אוכלים (we are what we eat). כך גם החומרים שגופנו מייצר מושפעים מאופי המזון שלנו. וכשאנחנו מדברים על תחום פוריות הגבר, מדובר בהשפעה ישירה של האוכל שלנו על איכות הזרע, מידת הפוריות שלו, היכולת שלו לנוע במהירות ולהביא להפריית הביצית. איכות הזרע של הגברים בישראל נמצאת בעשור האחרון בירידה ברורה, באופן מדאיג.

הנתון הזה עולה ממחקר חדש שנערך בשנים האחרונות בהדסה בהר הצופים. נתונים אלה מערערים את הדעה שהייתה רווחת בעבר, לפיה מרבית בעיות הפוריות קשורות בנשים. המציאות, מתברר, מראה שגם אצל גברים יש בעיות וניתן לסייע באמצעות מודעות ותזונה נכונה. מרב גודוביץ, נטורופתית המתמחה בטיפול בבעיות פריון, מתארת כאן את מגוון הבעיות השכיחות בפריון אצל גברים, וממליצה על התזונה הנכונה ותוספי המזון המתאימים, שיכולים להשפיע על איכות הזרע ופוריותו.

לפרטים נוספים לחץ כאן

הנזק החמצוני בגוף פוגע בזרע

מחקרים רבים בשנים האחרונות מצביעים על שילוב מזונות הידועים כבעלי השפעה על פריון הגבר, כחלק בטיפול התזונתי בבעיה. מחקר שהתפרסם בירחון המדעי היוקרתי Fertility and Sterility הראה כי לנזק החמצוני בגוף יש תפקיד משמעותי בהשפעה על ספירה ואיכות הזרע. נוכחות גבוהה של צורות חמצן פעילות עלולות לפגוע בתפקוד הזרע, דרך נזקים במבנה הDNA של הזרע, הפחתת יכולת התנועה שלו, וביכולתו להתאחד עם הביצית. יש במזון חומרים הידועים כבעלי פעילות המנטרלת את צורות החמצן הפעילות (ROS). מחקרים שבחנו את השפעת העלאת צריכת מזונות אלו בגברים, מצאו שגברים אשר צרכו ריכוז גבוה יותר של מזונות כאלה, הראו שיפור באיכות הזרע, לעומת אלה שצרכו ריכוז נמוך. מחקרים נוספים מראים קשר בין איכות הזרע לצריכה של תוספים כמו אבץ, סלניום, ויטמין C, ויטמין E, ויטמיני B, קואנזים Q 10, חומצות שומן אומגה 3, L ארגינין, L קרניטין ועוד.

מה מייחד את התזונה לפוריות הגבר?

תזונת פוריות היא ממוקדת בנושא הפריון ובמעבר לאורח חיים בריא. יש מאכלים שתורמים לפוריות, בעוד שמאכלים אחרים עשויים לפגוע בה. במחקר שנעשה בהווארד בשנת 2011, נמצא כי בגברים שאכלו יותר חלבון ופחות פחמימות היה אחוז גבוה יותר של הפריות, יותר עוברים הגיעו לשלב הבלסטוציסט ונספרו יותר הריונות. כשלקחו את הקבוצה ה"לא טובה", ושינו לה את התפריט למשך חודשיים, עלה אחוז הבלסטוציסטים מ 19% ל- 45% ואחוז ההריונות עלה מ 17% ל- 83%. במחקר נוסף נמצא קשר בין משקל הגוף של גברים לספירת הזרע שלהם. ככל שמשקל הגוף היה גבוה יותר, ספירת הזרע ואיכותו היו נמוכים יותר. מסקנת החוקרים הייתה שעודף משקל (כאשר ה-BMI מעל 35), מעלה הסיכון לבעיות פוריות אצל הגבר.

היתרון שלכם

הזרע אצל הגבר מתחדש, שלא כמו האישה שמאגר הביציות שלה מלווה אותה לאורך חייה ואיננו מתחדש. כך שכל שינוי שאתם עושים יכול להשפיע משמעותית בטווח קצר על הפוריות.

  • עוד באותו נושא:
  • זרע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully