וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לכם ללמוד עיצוב פנים?

מאמר אורח

27.11.2014 / 16:42

ההבדל העיקרי בין מעצב פנים לבין אדריכל הוא פוקוס העבודה: אדריכל נוהג לתכנן ולבנות פרויקט, מעצב הפנים נוהג לעסוק בחללים ובפונקציונאליות ונוחות. מקצוע העתיד? יש מי שחושב שכן

דירה קטנה. ShutterStock
ShutterStoc/ShutterStock

מסלולי הלימודים הרבים מקשים על הבחירה במקום הלימודים. חשוב לבחור במקום בו תוכלו ללמוד בקבוצות אינטימיות ולא באולמות המוניים, ובמקום אשר שם דגש רב על חניכה אישית ועל סטאז' מעשי במשרד אדריכלות ועיצוב פנים. בבואכם לחפש עבודה לאחר הלימודים, הלקוח הפוטנציאל או המעסיק העתידי, יתעניין יותר בניסיון ובתיק העבודות שלכם, ופחות בסוג התעודה או התואר. כמו כן, חשוב מאוד שהלימודים בהם תבחרו יעניקו לכם ידע וניסיון בהתנהלות מול לקוחות, בהבנת צרכי הלקוח ובניתוח הסביבה בה הפרוייקט המדובר ממוקם.

יש שתי אפשרויות מרכזיות בתחום לימודי עיצוב פנים – לימודי תעודה, שאורכם כשנה, או לימודים לתואר אקדמי, שאורכם כשלוש שנים. שני המסלולים מעניקים ידע אך רק התנסות בפועל נותנת את ארגז הכלים הנחוצים לצורך עבודה מקצועית בתחום.

עיצוב פנים הוא מקצוע הדורש התמחות והבנה במגוון רחב מאוד של נושאים, בהם תשתיות חשמל, חומרי גלם, ארכיטקטורה של הסביבה, צבעים, תאורה, מיזוג אויר, אינסטלציה, ריהוט וכדומה. לימודי עיצוב פנים מחולקים למספר נדבכים, כאשר כל נדבך עוסק בפן אחר של המקצוע.
בין היתר, לימודי עיצוב פנים מעניקים ידע בתוכנות מחשב הנחוצות לעבודה השוטפת כגון AutoCAD ,DataCad SketchUp, וכדומה. באמצעות תוכנות אלו ניתן להציג רעיון עיצובי ללקוח וליצור הדמיות ומודלים במהירות וברמה גבוהה.
בנוסף לכך, התלמידים יעסקו בעקרונות התיאורטיים של העיצוב, כגון שימוש נכון ויעיל במרחב, יצירת אווירה והרמוניה, היחסים בין החדרים ותפקידיהם, עבודה עם תשתיות, מיקומי רהיטים וחדרים, נוחיות השימוש בחדר וכדומה.

לבסוף, הלימודים מעניקים ידע בחומרים ובציוד עימם עובדים מעצבי פנים, כמו גופי תאורה, רהיטים, דלתות, צבעים, עודפי תעשיה, עץ, בטון, אלומיניום ועוד. יש נישה ייחודית של לימודי עיצוב פנים בחניכה אישית ושיטת לימוד עתיקה של "האומן והשוליה" של לימודי עיצוב פנים, תוך כדי עבודה מעשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully