וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת הכניסה: הסמל החשוב ביותר בבית שלכם

מאמר אורח

8.12.2014 / 13:22

דלת הכניסה היא פריט הריהוט הראשון בו נפגשים באי הבית. היא מעידה על אופיים, טעמם וגישתם האסתטית של דייריו. אילן יצחקוב, הבעלים של "וריאציה" דלתות מעוצבות, על חשיבותה של דלת הכניסה, וגם על הדלתות והפתחים האחרים שבבית

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

דלת הכניסה הביתה היא המפגש הראשון שלנו עם הבית, ולמעשה עם מי שגר בתוכו. היא משדרת את מה שפעם ניסינו לתמצת עם וריאציות על השלט הקטן והתמים בנוסח "כאן גרים בכיף". היא מספרת, בדרכה, על בני הבית, אופיים, תפיסת העולם העיצובית שלהם וטעמם האישי באסתטיקה. עד לא מזמן, דלת הכניסה היתה בפשטות משטח מעץ או ממתכת, המחובר בצירים למשקוף ושימושו היה פונקציונאלי בלבד - לפתוח, לסגור, לשמש הגנה ומחסום בין הבית לחוץ ותו לא. היום הגיעה תרבות העיצוב עד לפתח הבית, תרתי משמע, דלתות מעוצבות הן המילה האחרונה בעיצוב הבית.

אילן יצחקוב, הבעלים של "וריאציה", מספר על חשיבות הדלת המעוצבת, ותרומתה לאופיו של הבית, ולתרבות העיצוב והדיור של שוכניו.

"מי שעוקב אחרי התפתחות תרבות העיצוב של הבית מזהה שלאורך השנים יותר ויותר אגפים וחללים בבית החלו לזכות בתשומת לב מצידם של קבלנים, אדריכלים ומעצבים", אומר יצחקוב, "אדריכלים החלו להתגאות, למשל, שבדירות שלהם יש מטבח מעוצב. תחום שבעבר זכה רק לתשומת לב פונקציונאלית, ונעדר ממנו הדגש על עיצוב. וכך הגענו גם לתחום עיצוב דלתות כניסה, שזוכה בימים אלה לתשומת לב מיוחדת. מעצבים ואדריכלים עובדים איתנו ישירות, ואפילו קבלנים מפנים אלינו את הלקוחות שלהם, על מנת לבחור דלת כניסה, כשהם מקדישים לכך שורה מיוחדת בתקציב התכנון והבניה".

- איך אתם מעצבים עבור כל אחד את הדלת שמתאימה לו?

"זה מתחיל בפגישה, שבה אנחנו מנסים להכיר את האדם שעומד מולנו. לשמוע את רצונותיו, את הדרך בה הוא רואה את הדלת שלו, מה הוא רוצה שיהיה בה ומה היא אמורה לשדר, ואז אנחנו מעצבים יחד את מה שמתאים לו. העבודה המשותפת על העיצוב מוציאה מאנשים יצירתיות, חושפת בתוכם איזה צד אומנותי ובסופו של התהליך הלקוח מרגיש שותף מלא לעיצוב דלת הבית שלו. זו חוויה מאוד מיוחדת. הדגם שבסופו של דבר אנחנו מגיעים אליו הופך לחלק מהקולקציה שלנו והוא נקרא על שמו של אותו לקוח".

- אתם עושים גם דלתות לפתחים ולחדרים שבתוך הבית, עם מאפיינים אחרים מדלת הכניסה.

"אכן, והשינוי המהותי ביותר בין דלתות הכניסה לדלתות החדרים הוא בחומר. דלתות פנים עשויות מחומר פולימרי, שמעבר לבידוד מבחינת הטמפרטורה והאקוסטיקה, הוא מגן גם מפני שריפות. החומר אינו בוער אלא מתכלה, וחשוב לדעת שהדלת עצמה לא בוערת, והאש דועכת ברגע שמקור האש כבה. החומרים הפולימריים והסיבים מהם בנויה הדלת שומרים על שלמותה גם אם ילד עצבני יבעט בה, או יטרוק אותה בכעס, כמו שקורה פעמים רבות גם במשפחות הכי טובות. היא בנויה מחומר מלא ואין בה חללים וכך היא שומרת על חוזק ועמידות בפני מפגעים. יחד עם זאת, בגלל אופי החומרים, היא עדיין קלה במשקלה ונוחה לשימוש. בין הדלתות למשקופים יש גומי לאטימה, המעניק בידוד אקוסטי, שהוא חיוני במיוחד למשפחות עם יותר מזוג הורים. לדלתות יש גם מנעול מגנטי, שהופך את הכניסה והיציאה מהחדרים לשקטה במיוחד. גם דלתות הפנים הן עמידות לאורך שנים וזוכות לאחריות ארוכת טווח".

  • עוד באותו נושא:
  • דלת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully