וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת ציוד לעסק לא תפחית את תשלומי המס

30.12.2015 / 8:21

רבים חושבים שרכישת ציוד לעסק עשויה להפחית את נטל המס אך למעשה זה לא בהכרח נכון. יועץ מס יוכל לדעת אילו הוצאות מוכרות למס ואילו לא

יחצ

דעה רווחת בקרב המגזר העסקי היא שרכישת ציוד קבוע ומלאי לפני סוף השנה תעזור לנו להקטין משמעותית את תשלומי המס. האם זה נכון? ממש לא.

רכישת ציוד ורכוש קבוע אינה הוצאה אשר מוכרת במלואה. זו הוצאה אשר מופחתת מההכנסה בסכומים המתפרשים על פני מספר שנים, כאשר תקנות מס הכנסה קובעות שיעורי פחת שונים לכל סוג נכס. מעבר לכך, חישוב חלק הפחת המוכר הוא באופן יחסי למועד הרכישה. לדוגמא, אם רכשתי ריהוט בחודש דצמבר יוכר לי פחת של 7% בלבד בגין חודש אחד בלבד. כך שיתכן ששילמתי המון כסף, הכבדתי על תזרים המזומנים שלי, רכשתי נכס במטרה לחסוך במיסים אך הפלא ופלא - החיסכון הוא כ"כ מינורי שהמהלך לא היה כדאי כלל וכלל.

צריך להבהיר: רכישת מלאי עסקי, לא תקטין את הרווח לצורך חישוב המס. בדו"ח הרווח והפסד אנו מציגים את מלאי הסגירה – שזה המלאי המצוי ברשות בעל העסק בסוף שנת המס מצג אחד ומציגים קניות מלאי מצד אחר. התוצאה היא שהרווח נשאר בדיוק כפי שהיה לפני שרכשתם את המלאי. כך שגם אם תרכשו יותר מלאי הרווח לא ישתנה.

שימו לב, גם במקרה הזה - שילמתי המון כסף, הכבדתי על תזרים המזומנים שלי, רכשתי מלאי במטרה להקטין את הרווח ולחסוך במיסים אך הפלא ופלא - הרווח לא קטן כלל וכלל.
לכן, לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי, מציידים וממלאים את העסק בציוד, רכוש ומלאי, בדקו עם יועץ המס שלכם אילו הוצאות מוכרות במס ועד כמה; אילו הוצאות מקוזזות על פני כמה שנים והאם לפי הדו"ח רווח והפסד של העסק יש הצדקה לרכוש מלאי עסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully