וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החורף: 5 טיפים למניעת הצפה בדירה והתמודדות עמה

מאמר אורח

31.12.2014 / 14:00

סקר מקצועי קבע כי למעלה מ-70 אחוז מהמבנים בישראל סובלים במהלך החורף מרטיבות והצפות. מדי שנה אנו עדים למקרי הצפה רבים ברחבי הארץ, אבל היערכות מקדימה יכול למנוע זאת. איך עושים זאת?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

החורף בפתח וזה הזמן להכין את הבית ולמנוע ככל הניתן הצפה מהגג ומקירות חיצוניים. רטיבות והצפות גורמות להתפתחות עובש ולנזקים לתשתיות המבנה ולרכוש, במקרה הצפה יש לשאוב את המים במהירות לצמצום נזקים. מדי שנה אנו עדים למקרי הצפה רבים בשכונות מגורים רבות ברחבי הארץ ולפי סקר מקצועי עולה כי למעלה מ- 70% מהמבנים בישראל סובלים במהלך החורף מבעיות רטיבות ומהצפות. היערכות מקדימה ונכונה יכולה למנוע מקרים רבים, וכדאי לרכוש ביטוח דירה מתאים. לפניכם חמישה טיפים שיעזרו למנוע הצפה בדירה ולהתמודד על הצד הטוב ביותר במקרי הצפה ורטיבות.

1. ביטוח דירה - רכישת ביטוח דירה מעניקה שקט נפשי במקרי הצפה ורטיבות כתוצאה מנזקי טבע ומומלץ לבדוק האם הביטוח מכסה מקרי הצפה כתוצאה מפיצוץ בצנרת. עם גילוי ההצפה יש לתעד את הנזק ולעדכן במהירות את חברת הביטוח.

2. איטום גגות לפני החורף - חשוב לבצע בדיקת איטום של הגג לפני בוא החורף על מנת למנוע נזילות מהגג.
3. בדיקת איטום בתוך הדירה - לפני תחילת החורף חשוב לבדוק סביב מסגרות החלונות, התריסים ופתחי היציאה למרפסת ולחצר האם יש סדקים. איטום באמצעות חומרים איכותיים יבטיח מניעת חדירת מים לדירה ומפגעי רטיבות ועובש, וכמו כן יעזור למניעת כניסת אוויר קר.

4. פתיחת מרזבים - פתיחת פתחי ניקוז ומרזבים על הגג ובחצר, לפני החורף, ימנעו מקרי הצטברות מים על הגג. המים נאגרים במהירות ומחלחלים מטה מבעד לסדקים בגג, מחדרי מדרגות ומקירות חיצוניים. כמו כן, בבית עם גג רעפים חשוב להחליף רעפים שבורים למניעת חדירת המים.

5. טיפול מקצועי ומהיר בהצפות ורטיבות - בכל מקרה בו מגלים הצפה או רטיבות יש לטפל באופן מהיר ומקצועי על ידי בעלי מקצוע מנוסים. טרם הגעת החברה יש לאוורר את המקום, לנתק את החשמל לבית ולהרים חפצים גבוה. חברה מקצועית תשאב את מי ההצפה ממקלט, ממחסן או מדירה באמצעות משאבות מיוחדות. יש לייבש את תשתיות המבנה והציוד, ולאטום במקצועיות את הסדקים באמצעות חומרי איטום מהירים לסביבה לחה. אגב, מומלץ לקרוא לחברה המבצעת ניקיון יסודי אחרי ההצפה.

  • עוד באותו נושא:
  • חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully