וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתוסים המופרכים על ניתוחי הגדלת חזה

מאמר אורח

8.1.2015 / 2:31

האם שתלי הסיליקון מסרטנים? האם ניתוח להגדלת חזה מונע הנקה? האם יש קשר בין הגדלת חזה לכאבי גב? ד"ר שלמה ברודובסקי מתמודד עם כמה מהדעות הקדומות בנושא

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ניתוחי הגדלת חזה הם בין הפופולאריים ביותר מבין הניתוחים הפלסטיים בעולם המערבי. הם חוצים אוכלוסיות, מקובלים על כל שכבות החברה, חדרו גם למגזרים החרדיים וגם בחתכי הגילאים הם מאוד מגוונים. ועדיין, למרות הטבעיות שבה מתקבל הניתוח הזה במרבית שכבות הציבור, אופפים אותו אפילו בימים אלה כמה מיתוסים ודעות קדומות, המהווים לעיתים מכשול מרתיע בפני אלה שהיו רוצות לעבור אותו ועדיין חוששות. ד"ר שלמה ברודובסקי ,מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעל שלושים שנות ניסיון בתחום מפריך מספר מהמיתוסים אודות שתלי סיליקון וניתוחי הגדלת חזה. מידע נוסף על שתלי הסיליקון ניתן לקרוא גם באתר של ד"ר ברודובסקי.

- האם שתלי הסיליקון מסרטנים? ד"ר ברודובסקי: "זה אחד המיתוסים הכי עתיקים שיש. הוא פרץ לתודעה הציבורית בתחילת שנות ה-90, כאשר הכוכבת ההוליוודית פארה פוסט חלתה בסרטן השד וקישרה את המחלה לעובדת היותה נשאת בגופה שתלי סיליקון ג'ל. הבהלה הייתה כה גדולה שלתקופה מסוימת נאסר השימוש בשתלי סיליקון ג'ל וחיפשו תחליפים. אחד התחליפים היה מילוי השתל במי מלח.

לתקופה קצרה יחסית השתמשו בשתלים עם מילוי שמן סויה ,ויצרני השתלים והרופאים נתבקשו להוכיח ששתלי סיליקון ג'ל אינם גורמים לסרטן השד. מחקרים רבים וסטטיסטיקות שנעשו בנושא לא הצליחו להראות קשר ישיר בין שתלי סיליקון ג'ל לסרטן השד. תפיסה זו עברה מהעולם ככל שעבר הזמן. חוקרים עקבו אחר נשים שעשו השתלות ואחר כאלה שלא, וגילו שאין הבדל בשכיחות הסרטן בשתי הקבוצות. היה אפילו מחקר אחד שהראה שבקבוצת המושתלות היו

פחות מקרי סרטן, למרות שזה לא הוביל למסקנה ששתלי סיליקון מקטינים את הסיכוי לחלות. בשנת 2011 פרסם מנהל התרופות והמזון האמריקאי מסכנות של מחקר שנמשך שנים, בו הוא קובע, שאין כל קשר בין סיליקון ג'ל לסרטן השד. היום מקובל על כולם שאין קשר בין שתלי סיליקון להתפרצות סרטן השד". חלק גדול של נשים שעוברות כריתת שד בשל סרטן עוברות שחזור עי' שתלי סיליקון.

- האם מי שעברה ניתוח הגדלת חזה לא תוכל להניק? "כאן התשובה מאוד ברורה: אין קשר לניתוח - למי שיש חלב, יכולה להניק. מי שבכל זאת רוצה לשמור על צורת השד לאחר הניתוח, צריכה לחשוב פעמיים אם היא רוצה להניק או לא, וזכותה להשתמש בתחליפים אם זה מה שהיא בוחרת לעשות, אבל מי שחשוב לה להניק ויש לה חלב, ניתוח הגדלת חזה לא ימנע זאת ממנה. היא תוכל להניק".

- האם בדיקת ממוגרפיה מזיקה לשתלים, ומקשה על גילוי מוקדם של סרטן השד? "כאן יש להבהיר נקודה חשובה - בגלל השתלים קשה לבצע ממוגרפיה, ולכן יש לידע את הרופא שמדובר בחזה עם שתלים וממוגרפיה מתבצעת בטכניקה מעט שונה. ישנן בדיקות משלימות כגון אולטרא סאונד ו MRI .

- האם שתלים גדולים מדי עלולים להביא לכאבי גב? "אין ספק שמדובר בתוספת משקל לקדמת החזה, שבהכרח מוסיפה עומס על עמוד השדרה והכתפיים. ככל שהשתל גדול יותר, וכבד יותר. אבל גם אנשים ללא ניתוח חזה סובלים מכאבי גב, כולל גברים, ככה שהעובדה שמישהי לא תעשה ניתוח, לא מבטיח לה חיים ללא כאבי גב. אנחנו הרופאים לא ממליצים על שתלים גדולים.

- השתלים נקרעים ויש להחליף אותם מדי כמה שנים: למעשה אין תמימות דעים בנושא. מנהל התרופות והמזון האמריקאי באותה עבודה שפורסמה, ממליץ להחליף את השתלים כל 10 שנים, כדי להימנע ממצב של קרע או דליפה. יש הסבורים שרוב השתלים מחזיקים מעמד בין 15 ל 20 שנים, לכן ממליצים להחליפם כעבור פרק זמן זה. אחרים סבורים שאין צורך בהחלפת השתל אלא אם הוא נקרע או דולף. איכות החומרים היום היא כזו ששתל יכול להחזיק שנים רבות. הג'ל שבשימוש ברוב השתלים הינו סמיך יותר ולכן מתפזר מאוד לעט, בכל מקרה אם קרה ושתל נקרע חייבים להחליפו. החברות הגדולות נותנות היום אחריות לכל החיים על השתלים, ככה שהן מספקות שתל חלופי בחינם. אם כי, הם לא נושאות בעלויות הניתוח עצמו. בכל מקרה, מומלץ להיבדק פעם בשנה, לעשות אולטרא סאונד ובמידת הצורך גם MRI כדי לוודא שהשתל שלם ואינו דולף.

מידע נוסף על ניתוחי הגדלת חזה באתר של ד"ר שלמה ברודובסקי, מומחה לכירורגיה פלסטית

  • עוד באותו נושא:
  • הגדלת חזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully