וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משיגים תשואה של 9% ריבית בשנה על השקעה בנדל"ן?

מאמר אורח

9.2.2015 / 0:31

שוק הנדל"ן האמריקאי, שעבר בשנים האחרונות טלטלות דרמטיות, שגרמו לירידת מחירים באזורים רבים, מתאושש בשנתיים האחרונות. המשקיעים צריכים לדעת לבחור באזורים בהם מחירי הנכסים ימשיכו לעלות. עו"ד יובל זיו מפצח את סוד ההשקעה הנכונה והבטוחה

לשכור/לקנות דירה, העברת בעלות. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

המשקיעים הישראליים במבוכה. השאלה היכן לשים את הכסף הופכת קריטית מתמיד. לכולם ברור ששוק הנדל"ן בישראל נמצא בשיא, ובלון הנדל"ן הישראלי עשוי להתפוצץ. כך גם סבור הכלכלן הראשי של פורבס. כל השקעה שאינה נדל"ן, עם ניחוח סולידי וללא סיכונים, לא יכולה להבטיח לבעליה יותר משברי אחוזים של תשואה. בלית ברירה פונים המשקיעים הישראלים לחו"ל, בחיפוש אחר אפיקים אטרקטיביים, עם אופק חיובי. השאלה היא איך בדיוק אפשר לדעת היכן להשקיע, איפה נקבל את התשואה הטובה ביותר, עם מינימום סיכונים ומקסימום סיכויים, ואיך, למען השם, נוכל לסמוך על סוכני נדל"ן זרים, ולישון כאן בישראל בראש שקט, בידיעה שההשקעה שלנו מעבר לים אכן מניבה עבורנו את התשואה ההוגנת ביותר. שלא לדבר על החשש מנפילה, כתוצאה מהליכה אחר פיתויים נוצצים, שלא תמיד יש מאחוריהם בסיס מוצק.

אחד השווקים האלה הוא שוק הנדל"ן האמריקאי, שעובר בשנים האחרונות מהפך. המשבר הגדול שהחל ב-2008 הכניס את השוק האמריקאי לסחרור, ממנו הוא משתחרר רק לאחרונה. סופת הנדל"ן שהשתוללה שם השאירה מאחוריה בתים במחירי ריצפה, שאולי נראים מרחוק כאטרקטיביים, אבל ככל שאפשר להביט קדימה, אין סיכוי שיניבו רווחיים ויספקו את הצורך של הקונים בהשקעה בטוחה, עם תשואה קרובה ומובטחת. כדי למצוא את היהלומים בערימת האפר הזו עלינו לסמוך על הסוכן, שיציג בפנינו עיסקה משתלמת, באזור עם פוטנציאל צמיחה, ובמחיר שיהיה מפתה מספיק, על מנת לשכנע אותנו שזו ההשקעה המשתלמת ביותר ברחבי ארצות הברית. אחד כזה הוא איל הנדל"ו הישראלי, שחי בארצות-הברית, עו"ד יובל זיו, הבעלים של חברת "פאסיפיק הולדינגס", שמכיר מקרוב את השוק האמריקאי ומנוסה מאוד במבוך הבירוקרטיה הכלכלית שם. זיו מזהה את האזורים האטרקטיביים, אלה שמחירי הנדל"ן שבהם אכן נסוגו מאוד בזמן המשבר , והם נמצאים עכשיו במגמת עלייה עם פוטנציאל השבחה גדול, הערכה זאת מבוססת גם על כך שהנכסים האלה קרובים למוקדים כלכליים, מסחריים, תעשייתיים ופיננסיים, המספקים מקורות עבודה ויוצרים הגירה פנימית, (של אמריקאים), ושל זרים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

"אני מדבר על השקעות במדינות שנחשבות לרצועות השמש", מספר עו"ד זיו, "במערב אלה קליפורניה, אריזונה ונוודה, ובמזרח פלורידה, ג'ור'גיה ולואיזיאנה, כשהדגש והמומחיות שלנו הן בקליפורניה, פלורידה וג'ורג'יה. מצד אחד, מדובר במדינות שגם בהן ירדו מחירי הנדל"ן והם אטרקטיביים מספיק כדי להיכנס להשקעה, ומצד שני זה לא החורבן הכלכלי המאפיין מקומות צפוניים וקרים יותר כמו אוהיו, דטרויט ובמידה מסויימת גם שיקגו, שם ספק אם מישהו יראה עליית ערך של הנדל"ן בעתיד הקרוב.

המקומות שעליהם אני מדבר הם לאו דווקא במרכזי הערים, שם המחירים יקרים והתשואות נמוכות, אלא בעיקר בפרברים וערי לוויין. משהו בדומה להשקעות בחולון או בת ים, מתוך ידיעה שהקירבה לתל אביב כבר תעשה את העבודה. תעשיית הסרטים המפותחת של לוס אנג'לס, למשל, היא אחד הביטחונות שהאזורים סביבה יעברו בשלום את המשבר. אני רואה איך אוכלוסיה מכל רחבי ארה"ב וגם משאר העולם זורמת לשם ומשוכנע שהכל יצמח מחדש. אותו דבר קורה באטלנטה. עיר עצומה עם כלכללה אימתנית ביותר אבל עם מחירי נדל"ן עדיין מאוד אטרקטיביים. אנחנו מדברים על עיר שאירחה אולימפיאדה, שמטה קוקה קולה העולמית נמצא בה, משרדי סי.אן.אן, דלתא, בסיסי צבא, ולאחרונה "מארוול אנטרטיימנט" בונה בדרום אטלנטה סטודיו ענק.

- על איזו תשואה אנחנו מדברים?

"בעיקרון, אנחנו בפסיפיק הולדינגס מתחייבים על תשואה של 9 אחוזים בשנה, אנחנו מסוגלים לספק בטחונות בנקאיים לעיסקה כזו, אבל אני רוצה להרחיב כאן על שלושה מסלולי השקעה אפשריים שאנחנו מציעים למי שמשקיע איתנו. הראשון הוא שלם וקח. הוא מתאים בעיקר ללקוחות האמריקאים שלנו, שמעוניינים לקנות נכס, ולגור בו או לנהל אותו מקרוב. הוא יכול להתאים גם לישראלים שמעוניינים בהשקעה שמחירה יעלה בשנים הקרובות, והם מסוגלים לנהל אותה גם מרחוק. הבעיה במסלול כזה הוא שהמשקיע לא תמיד מודע לבעיות שהוא יכול להיתקל בהן כשהוא משכיר את הנכס. אפילו תל אביבי שקונה דירה להשקעה באילת לא שמח לטוס לשם בכל פעם שהדוד מתפוצץ או השטיח דורש החלפה. ולכן אנחנו מציעים גם מסלול לפיו אנחנו ננהל את הנכס, כחברת ניהול רגילה. אבל המסלול השלישי, האטרקטיבי מכולם, מסול ה- CMA שהוא ייחודי רק לנו, הוא זה שבו אנחנו מתחייבים למשקיע לתשואה שוטפת של 9 אחוזים בשנה, לארבע השנים הראשונות, התשואה משולמת ב-12 צ'קים חודשיים מראש בכל שנה. וגם אפשרות לערבות בנקאית מבנק לאומי או בנק אוף-אמריקה (הבנק השני בגודלו בארה"ב).

"בתום ארבע שנים אנחנו מתחלקים חצי חצי בשווי העליה של ערך הנכס, אם אכן הנכס עלה. הרוכש יכול למכור את הנכס שמחירו עלה, או לחתום על חוזה ניהול חדש לעוד 4 שנים או להישאר עם הנכס ללא ניהול, המשקיע נמצא בשליטה מלאה על ההשקעה.

"במסלולי ההשקעה של 8% או 9% פסיפיק הולדינגס תקבל 30% - 50% מעליית ערך הנכס. החלוקה הזאת טובה למשקיע מיכוןן שלפסיפיק יש אינטרס מובהק לדאוג להשבחת הנכס ולטיפול בו לאורך כל הדרך לטובת המשקיע. נכון שאף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד, אבל על העבר כולנו יכולים להסתכל ואלה שהשקיעו אצלי בשנים האחרונות ראו עליה של עד 50- 100% אחוזים בערך הנכסים".

"אני גאה בכך שרוב המשקיעים שלנו הם משקיעים של כסף חכם, כגון המאמן העסקי אלון גל, המגישה דפנה שחר, (המוכרת מתכנית סודות הנדל"ן) וכן מנהלי כספים בכירים ביותר , עו"ד רו"ח ואנשי עסקים מכל התחומים, אנשים אלה מזהים את הפוטנציאל שקיים עכשיו בשוק הנדל"ן האמריקאי, ומאמינים שהוא ההשקעה האטרקטיבית והבטוחה ביחס להשקעות ככלל והשקעות נדל"ן אחרות בפרט".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully