וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נתכונן לקראת ועדה רפואית של ביטוח לאומי?

עו"ד דותן לינדנברג

25.2.2015 / 0:46

הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי קובעת את אחוזי הנכות של המבוטחים ובהתאם להחלטתה נקבעת הזכאות לתשלומים, לכן חשוב להגיע אליה מוכנים. עו"ד דותן לינדנברג מסביר איך להתכונן

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, שאטרסטוק

כדי לקבל תגמולים וקצבאות מהמוסד לביטוח לאומי עקב תאונת עבודה, תאונת דרכים או מחלת מקצוע, יש לעבור דרך הוועדה הרפואית. הוועדה קובעת על פי בדיקות רפואיות קודמות ועל סמך התלונות והטיעונים שלכם, אם אתם זכאים לתשלומים ובהתאם נקבע גובה הפיצויים והסיוע הנחוץ. בכתבה הבאה תוכלו לקבל הכוונה וטיפים לקראת המפגש הגורלי עם הוועדה, במטרה לממש את זכויותיכם הרפואיות.
לפני שמתחילים חשוב לדעת כי מדובר במפגש קצר שאורך דקות ספורות בלבד, עם זאת הוא קובע את אחוזי הנכות העתידיים ואת סכום דמי הפגיעה, הפיצויים או הקצבאות, על כן יש להתכונן לקראתו היטב, להגיע במועד הזימון המדויק ולהיות ענייניים ומתומצתים ככל הניתן. במידה ואתם לא יכולים להגיע למועד שנקבע עבורכם, יש להודיע על כך מראש למזכירות הרפואית בסניף, אחרת תחויבו על הוצאות הוועדה.

יש לך שאלה?
מענה משפטי בנושא זכויות רפואיות

הוועדה מורכבת מרופא אחד המתמחה בתחום הפגיעה בהתאם לבעיות הרפואיות של המבוטח, ומזכיר מטעם המוסד לביטוח לאומי. המזכיר היושב לצד הרופא מופקד על תקינות מהלך הוועדה ואחראי על תיעוד ורישום הפגישה. הרופא בוחן את המסמכים הרפואיים, מקשיב לטיעונים שלכם ומחליט האם יש צורך בביצוע בדיקה פיזית, או שניתן לקבוע את אחוזי הנכות ללא בדיקה נוספת.

הכינו מראש תיק עם מסמכים רפואיים ורשימת הדרישות שלכם מהמוסד

לפני שמגיעים לפגישה מומלץ להכין תיקייה עם כל המסמכים הרפואיים הנדרשים, ולארגן בה בצורה מסודרת את כל הבדיקות והצילומים שעברתם על ידי רופאים מומחים לאחר הפגיעה. את המסמכים החשובים רצוי לשים במקום בולט, וחשוב לצלם עותק של המסמכים במידה ותתבקשו להשאירם בוועדה. בנוסף כדאי לרשום על דף את התלונות הרפואיות שאתם מעוניינים להציג בפני הרופא בנוגע לקשיי התפקוד והליקויים מהם אתם סובלים.

אתם רשאים להגיע לפגישה בליווי של עורך דין, מתורגמן, קרוב משפחה או חבר, שיוכלו לייצג אתכם במהלכה, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי שינחה אתכם בהצגת הטענות מול הוועדה. בלי תעודה מזהה לא תוכלו להיכנס לוועדה, לכן לפני צאתכם מהבית זכרו להצטייד בתעודת זהות, או כל תעודה רלוונטית אחרת עם תמונה שלכם, ואל תשכחו את הזימון לוועדה ואת המסמכים שהכנתם מראש.

התור בחדר ההמתנה עלול להיות ארוך ומייגע, מאחר והוא נקבע על פי החלטת הוועדה, ולא לפי סדר הגעה כמו בתורים ממשלתיים אחרים, על כן רצוי לקחת זאת בחשבון ולהתאזר בסבלנות מרובה.

הפגישה נמשכת דקות ספורות לכן יש להיות ענייניים ומדויקים

לפני שנכנסתם אל הפגישה יש להגיש את התיקייה עם המסמכים הרפואיים לעיון הרופא. בתום העיון המזכיר ייזמן אתכם להיכנס אל החדר, שם תדרשו להציג תעודת זהות ולהפנות אל הרופא את התלונות עקב הפציעה בתמצות ובדיוק רב. במידה והרופא יחליט לבדוק אתכם, תתבקשו לחתום על טופס הסכמה לבדיקה רפואית, ותעברו על ידו בדיקה במקום.
מיד עם צאתכם מהפגישה, הוועדה הרפואית תסכם את הדיון ותקבע את אחוזי הנכות. בהמשך תישלח הודעה בדואר הכוללת את פרוטוקול הוועדה וההחלטה שהתקבלה. לעיתים נדרשות בדיקות נוספות שאינן כרוכות בפגישה נוספת עם הוועדה. במידה ואינכם מסכימים עם ההחלטה ניתן לערער על התוצאות ודרגות הנכות לוועדת ערר שכוללת בדרך כלל שלושה רופאים ומזכיר.

חשוב לזכור להגיע במועד הזימון, להצטייד בתעודה מזהה, להכין מראש את המסמכים הרפואיים ועותק מצולם שלהם, ולרשום על דף את התלונות בדיוק ובתמצות רב. ושיהיה בהצלחה.

מאת עורך דין לינדנברג באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully