וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק שאחרי הסערה - איך מתמודדים עם פגעי רטיבות?

2fix

3.3.2015 / 23:24

הגשמים הרבים שיורדים בחודשי החורף הקרים אולי נחשבים לתופעה מבורכת, אולם הם יכולים לגרום גם ללא מעט בעיות. אז איך ניתן להתמודד עם פגיעות כאלה? הנה מדריך קצר לסיומו של החורף

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

גם אם נתעלם - הבעיה לא תיעלם

לא כולם מודעים לכך, אך בעיות רטיבות כתוצאה מהצטברות מים מחמירות ככל שמזניחים אותן. גם אם נתעלם מהן, הבעיה לא תיעלם מעצמה, ולרוב נזדקק להתערבות חיצונית כדי לסלק את הכתמים המכוערים מהקירות והתקרות שלנו. במקרים רבים הרטיבות יכולה אף לגרום להתפתחות של עובש וחיידקים, שעלולים לפגוע בבריאות האדם, במיוחד לסובלים מבעיות בדרכי הנשימה או לילדים קטנים. רבים מסתפקים בקילוף השכבה הרטובה, טיוח וצביעה מחדש, אך במרבית המקרים אין זה טיפול מספק. הקילופים וה"שברים" בבטון שגורמת הרטיבות אינם רק פגמים אסתטיים, מדובר במפגעים בטיחותיים של ממש, שיכולים להוות סכנה ליציבות המבנה, הם עלולים לגרום לקצרים במערכת החשמל של הבית, ואף להתמוטטות של חלקים מהקירות.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות אינסטלציה

אז מה ניתן לעשות?

כיום, קיימות טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות לזהות את הנקודה המדויקת ממנה נובעת הדליפה. בעוד שבעבר נדרשו בעלי דירות שסבלו מנזילות ודליפות לפרק קירות שלמים או להסיר את כל המרצפות בחדר, כיום מספיק טיפול נקודתי והסרה של מרצפות בודדות, כדי להביא לסיום המטרד. בין הכלים החדשניים הללו ניתן למצוא מדי לחות, סיבים אופטיים ושימוש בגזים ידידותיים. אחד הפיתוחים הנפוצים כיום בשוק הן המצלמות התרמוגרפיות. אלה מכשירים שנועדו לאתר הפרשי טמפרטורות דרך מדידת קרניים אינפרה אדומות. הן מאפשרות זיהוי מדויק ומהיר מאוד של מקור הרטיבות, מבלי שיהיה צורך בעבודות נוספות כמו פירוק הקירות.

בעלי מקצוע רבים מציעים שירותי איטום של גגות וקירות. כאשר בבית אין איטום כהלכה, יש סיכוי גדול שמי גשמים יחדרו פנימה ויגרמו לדליפות ולכתמים לחים. כאשר הגג אינו בעל שיפוע נכון, מי הגשמים מחלחלים אל משטח הגג, ומשם קצרה הדרך ליתר המבנה. קיימים חומרים מגוונים בהם ניתן לעשות שימוש לאיטום, כמו זפת, יריעות ביטומניות וחומרים פולימריים. מאחר והאיטום חייב להתבצע על גג יבש, עכשיו זה בדיוק הזמן המתאים לערוך אותו, כשאר כבר אין גשמים מרובים ולא צריך להמתין להתייבשות הגג. במקרים מסוימים, אין צורך לאטום את כל הגג מחדש, וכאשר מדובר באיטום מחדש, מספיקים תיקונים נקודתיים בדרך כלל.

מה שבטוח - ביטוח

ביטוח על נזקי מים, שנמצא במסגרת ביטוח המבנה או הדירה, מכסה בדרך כלל פגיעות של גשמים חזקים וסופות. עם זאת, חברות הביטוח אינן מכסות תקלות שנגרמו כתוצאה מאיטום לקוי. גם כשמדובר בעסקים, לרוב אין כיסוי אוטומטי של נזקי סערה, אלא רק כאשר נעשו מראש הרחבות מתאימות בפוליסות.

חברות הביטוח מקשרות לרוב בין הלקוחות לבין חברות אינסטלציה שבשירותן, ומכסות את עלויות התיקון. במקרים מסוימים, חברת הביטוח מכסה את עלויות העבודות לאחר שאלה מתבצעות, אולם חברות אחרות מקצות סכום כסף למבוטח, ודורשות ממנו לאתר בעצמו את בעלי המקצוע.
במקרים כאלה, כיצד ניתן לוודא שבעל המקצוע ששכרנו הוא אמין ומקצועי? ידועים מקרים של אינסטלטורים לא מוסמכים או בעלי הכשרה לקויה, שהעבודה שביצעו רק החמירה את המצב.

כמה נורות אזהרה בחיפוש האינסטלטור הנכון

קיימות מספר דרכים לאתר מתחזים ונוכלים בענף האינסטלציה. תחילה, ערכו חיפוש באינטרנט על בעלי המקצוע, ובצעו "סקר" קצר בקרב מכרים שהשתמשו בשירותיהם במקרים דומים. כמו בכל מקצוע אחר, גם בקרב אינסטלטורים יש כמה סימני אזהרה. בעל מקצוע אשר בוחן את השטח ומכריז כי לנזילה מספר מקורות, הוא דוגמא אחת לכך. זהו סימן אפשרי לכך שלא הצליח לאתר כראוי את מקור הדליפה, וכך הוא מכסה על חוסר המקצועיות שלו, ובדרך גם גורף מכם כסף מיותר על עבודה שאין בה כל צורך.

גם אינסטלטורים שממהרים לקדוח בקירות ולהסיר מרצפות ואריחים ממקומם הם סימן מבשר רעות. כפי שנאמר כבר, כיום ישנן דרכים לאיתור נזילות גם ללא צורך בתהליכים מורכבים ומלכלכים כאלה. הסרת המרצפות, לא רק שהיא לוקחת זמן, גם תעלה בדרך כלל יותר מאבחון באמצעות מצלמה.

אם כך, ראינו שאמנם אסור להזניח נזקי רטיבות שנגרמו בתקופת החורף, אבל גם לא צריך להתרגש. קיימים פתרונות חדשניים ופשוטים לאיתור הפגיעות, ודרכים קלות למניעת חזרתן בחורף הבא. עד אז, אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם, ולהתכונן לחודשי הקיץ החמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
  • עוד באותו נושא:
  • רטיבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully