וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי אפוטרופוס ומעבר לבית אבות

זירת היועצים בשיתוף אתר HUMAN

5.3.2015 / 0:17

רבים מאיתנו מכירים את הסיטואציה הלא פשוטה הזו, כאשר יש צורך למנות אפוטרופוס להורה, לסבא, או לבן משפחה קשיש אחר ולהעבירו לבית אבות. הנה הסבר מפורט איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר

אישה זקנה ואישה צעירה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מינוי אפוטרופוס הינה פעולה משפטית, הנדרשת כאשר אדם אינו יכול לדאוג לענייניו, באופן זמני או קבוע. אז יש למנות אדם אחר, אשר יפעל בשמו וידאג לרווחתו בכל היבט. רבים מאיתנו מכירים את הסיטואציה הלא פשוטה הזו, כאשר יש צורך למנות אפוטרופוס להורה, לסבא, או לבן משפחה קשיש אחר ולהעבירו לבית אבות אשר ידאג לו. בכתבה שלפניכם, הסבר מפורט על הליך מינוי אפוטרופוס וכן, טיפים כיצד לבחור בית אבות מתאים, אשר ידאג ליקירכם בצורה הטובה ביותר.

הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס

לשם מינוי אפוטרופוס, עליכם להגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה, אשר לו נתונה הסמכות לדון בנושא זה. הבקשה, יכול שתוגש על ידי בן הזוג, על ידי הילדים, האחים וכיו"ב. אמנם, באופן פורמאלי, ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אך הדבר אינו מומלץ. על הבקשה להיות מנומקת היטב בטיעונים עובדתיים ומשפטיים ויש לצרף לה מסמכים תומכים, כגון חוות דעת של רופא ו/או פסיכיאטר בדבר מצבו של הקשיש. על כן, כדאי מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה, אשר יטפל בהגשת הבקשה עבורכם וייצג אתכם בדיון בבית המשפט.

מי ימונה לאפוטרופוס?

בית המשפט ימנה לתפקיד של אפוטרופוס את האדם המתאים ביותר לתפקיד, על פי נסיבות העניין. במרבית המקרים, יהיה זה קרוב משפחה של הקשיש, אולם שימו לב - אם בית המשפט סבר כי מינוי בן משפחה, לא ישרת את טובתו של הקשיש, הוא רשאי למנות אדם אחר לתפקיד זה. כמו כן, חשוב שתדעו - כאשר הקשיש מודע למתרחש סביבו ומבין את המשמעות המשפטית של מינוי אפוטרופוס, הוא רשאי להביע את דעתו באשר לשאלה מי ימונה לאפוטרופוס ובית המשפט ייקח את עמדתו בחשבון, בעת קבלת ההחלטה.

איך בוחרים בית אבות מתאים?

על אף הקושי הכרוך בך, לעיתים קרובות, מצבו של בן המשפחה, מצריך מעבר לבית אבות סיעודי, אשר יוכל להעניק לו את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק. זהו ללא ספק צעד לא קל עבור שני הצדדים, במיוחד כאשר מדובר בהורה, אבל חשוב לזכור, כי בוחרים במקום טוב ואיכותי, הקשיש יקבל את התמיכה הרפואית והנפשית הדרושה לו ואיכות חייו תשתפר מאוד. אם נדרשתם לרגע הזה שבו אתם צריכים לבחור בית אבות להורה, או לבן משפחה אחר קרוב אליכם, אתם בוודאי יודעים כמה קשה הבחירה, היות שישנו מבחר גדול של בתי אבות. ריכזנו עבורכם את שלושת הטיפים החשובים ביותר, לבחירת בית אבות מתאים:

1. טיפול רפואי בהתאמה אישית: ראשית כל, וודאו כי הטיפול הרפואי שניתן במקום, מתאים באופן אישי למצבו של הקשיש ולצרכיו. אל תסתפקו בכך כי מדובר בבית אבות סיעודי בהגדרתו, היות שישנן רמות סיעודיות שונות. כך למשל, אם ההורה שלכם הוא תשוש נפש, בחרו בבית אבות אשר יש בו מחלקה מיוחדת המיועדת לתשושי נפש, כך שהיקף התמיכה הרפואית וסוג השירותים שניתנים במקום, יתאימו למצבו.

2. מומחיות לצד יחס אישי: המערך הרפואי צריך לכלול רופאים מומחים, צוות אחיות מקצועי ומטפלים סיעודיים, אשר לכולם ניסיון וידע ברפואה גריאטרית. אולם, בד בבד, לצד המומחיות הרפואית, חשוב מאוד גם כי הצוות יעניק לדיירים בבית האבות, יחס אישי, סובלני ואמפתי. על כן, אל תחששו לבדוק היטב את אופיו וטיבו של הצוות, עד אשר תהיו שקטים כי מדובר בצוות איכותי הן בפן הרפואי והן בפן האישי.

3. פעילויות וחיי חברה: בחרו בית אבות אשר מתקיימות בו גם פעילויות מהנות ויש בו חיי חברה עשירים. המעבר לבית אבות, אין פירושו כי ההורה שלכם לא יוכל ליהנות מהרצאות, מסרטים, מחוגים או משלל פעילויות אחרות שיגרמו לו הנאה ולכן, כדאי לבחור במקום המעניק עניין לדיירים.

  • עוד באותו נושא:
  • בית אבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully