וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת כניסה לבית - יש רק אחת כזו

זירת היועצים בשיתוף 2fix

11.3.2015 / 21:25

הדלת היא הדבר הראשון שאתם ואורחיכם תתקלו בו בהגיעכם הביתה. אז כיצד מתאימים אותה לטעם האישי ולעיצוב הבית? אספנו עבורכם כמה טיפים לבחירת הדלת המושלמת

דלת כניסה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בתור הפריט הראשון בו נתקלים בבית, ראוי להקדיש מחשבה על העיצוב הוויזואלי של דלת הכניסה מחד ועל עמידותה מאידך. כאשר מדובר בקבלת אורחים, דלת ייחודית ומעוצבת יכולה להיות אלמנט מזמין ומסקרן, שימשוך את הנכנסים לבית להביט ולהתפעל מכל חדריו. כפי שהריצוף והקירות מותאמים לטעם העיצובי שלכם, אין סיבה שלא תבחרו גם בדלת כניסה שהולמת את טעמכם והעדפותיכם. לכן, כאשר אם אתם עורכים שיפוץ בבית וחושבים להחליף את דלת הכניסה, מומלץ שתחליטו על קו עיצובי ותקציב מועדף. מאחר ועורכים שיפוץ יסודי רק פעם במספר שנים, הדלת בה תבחרו תלווה אתכם תקופה ארוכה, ולכן ראוי שתבחרו אותה בתבונה. והנה נפתחת דלת לתחילת התהליך.

תחילת הדרך - איך בעצם מחפשים דלת?

סגנון, חומר גלם, צבע, יצרן - השוק הישראלי מציע שפע של מוצרים לצרכנים, אך המבחר יכול להיות גם מבלבל. בישראל קיימים יצרני דלתות רבים, ונוסף עליהם מייבאים דלתות מיצרנים מובילי בחו"ל. כולם מציעים את הדלת האיכותית ביותר, שמספקת את ההגנה המיטבית לדירתכם ואת המראה המצודד ביותר. בקטלוגים המרובים שמציעים היצרנים תמצאו מאות דגמים וצבעים של דלתות, החל בדלתות פרקטיות ופשוטות ועד לדלתות "מעצבים" מהודרות.

קודם כל - ביטחון

חשוב לזכור כי המטרה הראשונית והעיקרית של דלת הכניסה היא לשמש מחסום בפני פורצים ולספק לכם פרטיות, ולכן יש לתת לעקרון זה להנחות אתכם בתחילת החיפוש. בשוק מוצעות מגוון דלתות מתכת, שמצוידות במנגנוני נעילה משוכללים ובבריחים חזקים. אלו מכונות לרוב דלתות ביטחון, והפריצה שלהן מורכבת ואפשרית, אם בכלל, רק לפורצים מיומנים. דלתות מעץ וכאלו המשלבות זכוכית קיימות אף הן אצל היצרנים, אולם הן מומלצות פחות, מטעמי בטיחות.

מחשבות על עיצוב - התאמת הדלת לסגנון הבית

עיצוב הדלת אמור לבוא בהלימה לקו הסגנוני של יתר הבנייה. צבעי הקירות החיצוניים, החומר ממנו בנוי הבית, וחלונות שמותקנים בסמוך הם רק חלק מהאלמנטים שאפשר להביא בחשבון בבחירת הדלת. כך, למשל, בבתים עתיקים עשויים אבן מומלץ להתקין דלת מעץ מלא או מברזל כבד, וברור לחלוטין שדלת מודרנית בצבעים זועקים תיראה מנותקת ותלושה מהעיצוב הכולל.

לאורך השנים, התפתחו "טרנדים" מגוונים בענף ייצור הדלתות, שבאים לענות על סגנונות זמניים ומתחלפים. סגנון מסוים לא עונה בהכרח על צרכים של לקוחות שונים, וכך ניתן למצוא דלתות בעיצוב קלאסי - מסורתי, בסגנון "הייטק" עכשווי, בעיצוב אלגנטי או מינימליסטי. כבר ברור לכולם שלא ניתן לעצב את הבית מבלי להתחשב גם בעיצוב הדלת שבפתחו.

עושים סדר בים של יצרנים

כמו בכל ענף אחר בעיצוב וריהוט הבית, גם כשמגיעה העת לבחור דלת, קיימים מדריכים וקטלוגים רבים באינטרנט. הרשת מוצפת באתרים שמתיימרים לספק לכם את דלת החלומות. עם זאת, קחו את הזמן וסקרו את כל המגוון המוצע, עד שתמצאו מוצרים שבאמת עונים על דרישותיכם. יצרנים מסוימים מדגישים את עמידות הדלת בפני פורצים, אחרים מהללים את העיצוב האמנותי שלה. אתם רשאים להחליט בעצמכם אילו קריטריונים חשובים לכם, וכך לסנן יצרנים שאינם מתיישבים עם טעמכם.

מובן כי עדיף לבחור ביצרן דלתות ותיק ומוכר, כזה שקיבלתם אודותיו המלצות מחברים ומכרים, למשל. דרך לאיתור יצרן איכותי, היא לחפש תווית איכות ומספר סידורי על גבי הדלתות. זוהי ערובה לכך שהדלת לא תיפרץ בקלות ותחזיק מעמד שנים ארוכות. בקשו מן היצרן להציג לכם את הדגמים והצבעים השונים שמתאימים לדרישותיכם, רוב הסיכויים שתמצאו אחת שמתאימה לכם. יצרנים מסוימים אף מאפשרים תכנון דלת בהזמנה אישית, לפי דרישת הלקוחות.

שלב אחרון - מגיעים להחלטה

לאחר שנדדתם ברחבי אולמות התצוגה ומחסני היצרנים, ערכתם תחקיר יסודי ותשאלתם ספקים שונים, בטח עומדות בפניכם אפשרויות ספורות. זהו השלב בו אתם נדרשים להתאים את המצוי לרצוי. בחרו רק בדלתות שעומדות במסגרת התקציב שהגדרתם בתחילת הדרך, ואל תחרגו ממנה גם אם הדבר מפתה. מאחר ולדלת הכניסה יש חשיבות גדולה גם במניעת חדירת פורצים הביתה, אל תתפשרו, וודאו שהדלת עומדת בתקן הישראלי לבריחים. בררו גם לגבי האחריות שמגיעה לכם, לרוב היא מוענקת לתקופה של שנה. כעת, כל שנשאר הוא להמתין להתקנה בידי אנשי המקצוע, וליהנות מהתוספת החדשה לביתכם.

באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • דלת כניסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully