וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נכון להשקיע את החסכונות שלי?

זירת היועצים בשיתוף פסיפיק הולדינגס

13.3.2015 / 0:28

יש לכם כמה מאות אלפי שקלים שחסכתם? גם אתם לא משלימים עם אחוז אחד ריבית לשנה שתקבלו בבנק? הנה אופציה להרוויח על הכסף 9 אחוז ריבית לשנה

מימון ראשוני לחברת סטאראפ. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

המצב מבחינת חסכונות די מייאש. הבנקים לא עוזרים והכסף שלנו שוכב ומעלה אבק. מה אפשר לעשות כדי שכמה מאות אלפי שקלים שחסכנו, ישפרו את מצבנו הפיננסי? יש כמה אפשרויות, הנה אחת מהן – זו שתביא לנו 9 אחוזי תשואה לשנה.

תהליכים שמתרחשים רחוק מאיתנו, נעלמים מעינינו. רבים מאיתנו אינם חשופים למהפכת הנדל"ן שמתרחשת בארצות הברית בשנתיים האחרונות, מהפכה שמחדשת ומגדילה את כוחו של שוק הנדל"ן האמריקאי. בשנתיים אלו חלה עלייה הדרגתית ועקבית במחירי הדירות ובהתאמה לכך משגשג גם שוק השכירויות. משקיעים בינלאומיים וישראלים רוכשים נכסי נדל"ן בארה"ב, השקעה פאסיבית טובה ונכונה. ענף הנדל"ן בישראל כבר לא מייצר חלופה השקעתית בריאה כיוון שמחירי הנדל"ן פה נושקים לתקרה. רכישת נכסים בארה"ב, הגיונית כרגע כיוון ששם מתקיימת האפשרות לרכישת דירה בתקציב הגיוני. מחקר חדש מגלה כי במקומות אסטרטגיים בארה"ב, שיעור עליית הרווח כתוצאה מהאמרת מחירי הנכסים מגיע בממוצע ל-10 אחוזים בשנה.

לפרטים נוספים לחץ

עו"ד יובל זיו, יזם אמריקני ומנכ"ל החברה הבינ"ל לשיווק נדל"ן "פסיפיק הולדינגס" משווק בעשור האחרון מאות דירות אמריקניות למשקיעים ישראלים ומסביר: "לפני שש שנים פרץ המשבר הכלכלי בארצות הברית, שגרם להתרסקות מחירי הבתים שם בכ 50% עד 70%. מאז החלה ההתאוששות, זינקו מחירי הנכסים בחתך ארצי ב – 30% ובאזורים מסוימים אף ב- 50% ויותר. עם זאת, יש עוד כברת דרך עד שהמחירים יחזרו לרמתם טרום המשבר, דבר שאינו נסתר מעיני משקיעים בינלאומיים וישראלים, שממהרים ורוכשים נכסים. מיליוני אמריקאים עדיין לא יכולים עדיין לרכוש לעצמם בתים. בעיקר בשל דירוג האשראי, שאינו מאפשר להם לקבל משכנתא, מה שמביא רבים מהם להחלטה לשכור דירות, וכתוצאה מהביקוש העולה, התחזק שוק השכירויות בארה""ב. התשואה השוטפת מהשכרת נכס בארה"ב גבוהה במיוחד.

בתמורה לסכום ממוצע של 100.000 דולרים אפשר לרכוש בארה"ב דירה עם תשואה מניבה ממוצעת של כ-9%, גבוהה פי שלוש לערך מכל השקעה בנדל"ן למגורים או בכל תוכנית חיסכון המוצעת בישראל. אם נוסיף לכל אלו את שערו הנמוך יחסית של הדולר, שהביא להתחזקות השקל מולו, הרי שיש פה סיבות מספקות לרכישת נדל"ן למגורים בארה"ב כהשקעה פאסיבית. אמנם, כמו בכל השקעה קיים סיכון , אבל למולו עומד סיכוי לרווח הנובע מהשילוב הנ"ל, של תשואה גבוהה, סיכוי גדול להשבחת הנכס, וסיכוי לעליית ערך הדולר למול השקל.

המדינות המובילות ברכישת בתים לשם השקעה הן מדינות רצועת השמש, The Sun Belts States. פלורידה ואטלנטה שבג'ורג'יה, בהיותם אזורי ביקוש והגירה, ומדינות בדרום מערב ארה"ב, קליפורניה, נוודה ואריזונה. על כל בית שמוצע למכירה במקומות אלו עטים מיד עשרות הצעות, ביניהן ביקושים של רוכשים המעוניינים להתגורר בנכס, וביניהם משקיעים מקומיים וזרים, המבקשים לרכוש את הנכס כהשקעה פאסיבית, ולהשכיר אותו לתקופות ממושכות, כשבשני המקרים מתייחסים למדדים החשובים, איכות השכונה בה נמצא הנכס ואיכות דייריה הקבועים.

חשוב לדעת כי בארה"ב הפכה בשנים האחרונות שיטת ה- CREDIT SCORE למקצוע בפני עצמו. אזרח המבקש לשכור נכס נמדד בקריטריונים של עבר פיננסי, חובות לבנקים, תשלומי כרטיסי האשראי שלו ועוד. בנוסף לתהליך הסינון הקפדני הזה, יש בארה"ב נהלים מבוקרים, שמטרתם להקל על פינוי דייר מנכס, משום שאינו משלם את שכר הדירה כמתחייב מהחוזה".

עו"ד זיו מציע לנקוט בכמה צעדים לפני שהחלטנו לרכוש דירה בארה"ב:

לאחר קבלת ההחלטה על הרכישה, חשוב לבצע מספר צעדים שיבטיחו רכישה נבונה.

1. להיעזר בשירותי חברת השקעות נדל"ן גדולה ומוכרת, בעלת ידע ונסיון בתחום, שמקום מושבה בארה"ב. כך אפשר להיות בטוחים שתקבלו לפני הרכישה מידע עדכני וחיוני על המתרחש בשוק הנדל"ן בארה"ב, כמו על המדינות בהן שוקלים לרכוש את הנכס.

2. אם הנכס נרכש לצורך השקעה ובמטרה להשכירו, יש לבדוק שלחברה ממנה נרכש הכנס יש חברת ניהול, שתנהל את כל התהליך של ניהול הנכס, מרגע רכישתו.

3. לוודא שלחברה יש ערבות מבנק אמריקאי.

4. יש לערוך ולעגן את חוזה הרכישה עם עורך דין, שמתמחה בנדל"ן ישראלי ובינלאומי.

5. להבטיח את קבלת התשואה מראש, כדי להישאר לאחר הרכישה עם 'ראש שקט'.

כשכללים אלו יתקיימו, קיים מקדם הגנה גבוה לסיכוי לרווח מהרכישה, ומאידך לצמצום הסיכון הקיים בכל עסקת נדל"ן בכל מקום וזמן. העברת ניהול הסיכון והאחראיות לתחזוק הנכס לחברת הניהול של החברה ממנה נרכש הנכס, שמצויה ונמצאת בשטח, מוסיפה לשקט הנפשי לו נדרש כל מי שחי בישראל ורוכש נכס בחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully