וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון פרקטי לרצפה - איך בוחרים פרקט?

זירת היועצים בשיתוף 2fix

26.3.2015 / 0:37

הפרקט הפך לריצוף פופולרי בישראל, ורבים בוחרים להתקין אותו. אילו סוגי פרקט מוצעים בשוק? מהם ההבדלים, ואיך ניתן להתאים את הפרקט לצרכינו האישיים? אספנו כמה טיפים הכרחיים עבורכם

חדר עם רצפת פרקט. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

רצפת פרקט הפכה פופולרית בישראל בשנים האחרונות. ריצופי העץ, שהחלו את דרכם במדינות קרות בשל תחושת הבידוד מהקור שהם מעניקים בחודשי החורף, הגיעו גם לישראל, ונוכל לראות אותם כיום בבתים רבים. הרכבת הפרקט מהירה וקלה יותר מריצוף באמצעות אריחים, וכשמוסיפים את המחירים הזולים יותר מריצופי השיש (בדרך כלל), ניתן לראות את יתרונות המעבר לפרקט. החל מריצופים במראה עץ טבעי, ועד לפלטות עם שלל דוגמאות, נראה שהפרקט כאן כדי להישאר.

קבל/י הצעות מחיר לעבודות בניית פרקטים

אולי סוגי פרקט קיימים?

פרקט עץ מלא: עשוי מקורות עץ שמגיעות ב"גוש אחד", סוג העץ הפופולרי ביותר הוא אלון. מחיריו של הפרקט מעץ מלא גבוהים יחסית, ונעים בין 200 ל - 400 שקלים למטר רבוע.
פרקט עץ שכבתי: מדובר בקורות מעובדות, שעשויות משכבות מוצמדות של עצים שונים - העליונה עשויה עץ מלא, והשכבות שתחתיה עשויות מעץ המעורב עם נסורת ודבקים שונים. פרקט שכבתי נחשב איכותי פחות מזה העשוי עץ מלא, בגלל נטיית הקורות להיפרד עקב חיכוך ובלאי. עם זאת, מחיריו יקרים פחות.

פרקט למינציה: אלו הן פלטות מחומר סינטטי, מעובד. רוב הפלטה עשויה חומר שנקרא HDF, שעשוי סיבים דחוסים. מעליו מדביקים הדפס דמוי עץ, ושכבת ניילון עליונה. מחירי הלמינציה זולים, ומגיעים בין 50 ל150 למטר רבוע.

אז מה עדיף?

בחירת פרקט דורשת, קודם כל, שקילה של הצרכים האישיים בבית או בדירה. פרקט שימוקם במטבח יהיה שונה מזה שיותקן בחדר הילדים או בסלון. עם זאת, ישנם פתרונות חדישים שניתן לשלב ברחבי הבית. הכל תלוי במסגרות התקציב ובצרכים השוטפים.

פרקט למינציה דורש, בדרך כלל, החלפה כל מספר שנים בשל שחיקת החומרים, לעומת העץ המלא שמחליפים לעיתים תכופות פחות (עם זאת, כמובן שגם הוא מתבלה עם הזמן, ואינו עמיד לעד). בעוד שאת פרקט הלמינציה פשוט מסירים ומחליפים, את פרקט העץ המלא יש ללטש ולצבוע מחדש כדי לתקן את הנזקים שהצטברו בו.

בנוסף, פרקט הלמינציה קל יותר לניקוי, בשל שכבת הניילון שמכסה אותו. פרקט עץ נוטה לצבור כתמים, שיש להסיר בעזרת חומרים מיוחדים. מומלץ שלא ליצור מגע ישיר של מים עם הפרקט. לכן, אין לשטוף אותו עם מים רבים (ספונג'ה עם שפיכת דליי מים לא באה בחשבון) ומספיק בדרך כלל ניגוב עם סמרטוט וחומר ניקוי ייעודי לרצפות עץ. עם זאת, קיימים סוגי פרקט למינציה עם ציפוי עמיד במים, למי שבכל זאת אינם יכולים להיפרד משיטת הניקיון הישנה.

באילו חדרים ניתן להתקין?

למעשה, פרקט ניתן להתקין כמעט בכל חדרי הבית, אך יש להביא בחשבון את סוג הפרקט ולהתאימו לשימוש שאנו עושים בחלל. פרקט יכול להוסיף אווירה מהודרת ונעימה בסלון, בחדרי השינה, ובמסדרונות. כשמדובר במטבח, בשירותים, ובחדרי האמבטיה, לא מומלץ להתקין פרקט עץ מלא, אלא למינציה, בגלל נזקי מים אפשריים.

ומה עם העיצוב?

פרקט בהיר יכול להקנות תחושה שהחלל מרווח מכפי שהוא באמת. עם זאת, צבעים כהים מוסיפים תחושת חמימות לחדרים כמו סלון וחדרי שינה. כיום ניתן להשיג פרקטים בשלל גוונים, מהכהה המסורתי ועד לבהירים מאוד ואפילו לבנים. ניתן להוסיף אפקטים שונים על ידי "ווש", או הוספת ציפוי שמקנה ברק רב יותר. ניתן אפילו "להתפרע" ולבחור בגוונים כמו כחול וירוק.

טרנד נוסף הוא הוספת ציפוי מונע רעש, שמפחית את קולות הצעדים שמטרידים לא מעט אנשים. כעת לא צריך לחשוש מקולות של נעלי עקב או של צעדי בעלי החיים שלנו. ציפוי נוסף שניתן להוסיף הוא ציפוי מונע החלקה, שמועדף בדרך כלל בחדרי ילדים, בהם מרבים להתרוצץ ולשחק.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • פרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully