וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעות נדל"ן בניו-יורק - הדבר החם הבא

זירת היועצים בשיתוף BHRE GROUP

29.3.2015 / 17:39

משבר הנדל"ן שעבר על ארה"ב יצר גם שלל הזדמנויות להשקעה, אבל אין כמו התפוח הגדול כדי להבטיח שהתשואה תהיה גם מהירה וגם אטרקטיבית. צביקי בן דוד, מנכ"ל BH Investments מסביר

מלון פנסילבניה ניו יורק מנהטן. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

שאלת מיליון הדולר בקרב המשקיעים בימים אלה היא: היכן להשקיע את הכסף?, מאיפה תבוא התשואה המשמעותית ביותר?, ותוך כמה זמן אפשר יהיה לממש את ההשקעה ולממש את הרווחים?. ובכן, התשובה, בגדול, היא: בנקים, בורסה, וניירות ערך - out. השקעות נדל"ן - in. ועדיין נשארת השאלה: איפה?, איך? ובעיקר עם מי?. אז התשובה נשמעת כמו פנטזיה בלתי אפשרית: בניו-יורק, בדרך של רכישת נכסים, השבחתם ומכירתם, ודרך חברת BH Investments. מדובר בחברת השקעות, שמתמחה באיתור מבנים וקרקעות ברובע ברוקלין שבניו-יורק, רוכשת אותם, משפצת את הנכס, או בונה מחדש על השטח הקיים ואז מוכרת את הנכס ומחלקת את הרווחים בין המשקיעים. צבי בן דוד, מנכ"ל החברה, מפרט את ההצעה ומסביר מדוע היא נחשבת אטרקטיבית במיוחד.

"כשמדובר בנדל"ן, אין חולק על כך שניו-יורק היא אחד המקומות האטרקטיביים בעולם להשקעה", אומר בן דוד, "וההשקעות ברובע ברוקלין, מרחק של עד כחצי שעה נסיעה ממנהטן, הן בבחינת הימור מחושב ובטוח, אם כי יש לנו בימים אלה גם פרוייקט במנהטן עצמה. השיטה היא לרכוש נכס בברוקלין. לדוגמא: נכס שנרכש במחיר של כמיליון דולר והרכישה ממומנת על ידי החברה ומסכום שמגיע מהמשקיעים, ואז לשפץ ולהשביח את הנכס בעזרת הלוואה מהבנק (נניח עוד מליון דולר עלות שיפוץ ובניה כוללת), ובסופו של דבר למכור אותו בשניים וחצי מיליון דולר או יותר, בטווח זמן של כשנתיים, שזה פחות או יותר הזמן שלוקח לשפץ ולבנות מחדש. את הרווח מחלקים בין החברה והמשקיעים. רק לשם הדוגמא, אם משקיע נכנס לעיסקה עם מאה אלף דולר, הוא ייצא ממנה כעבור שנתיים עם החזר של ההשקעה ועם רווח של כ-40 אחוז נוספים, אחרי כל ההחזרים. מדובר בתשואה של כ-20 אחוז לשנה, או כ-40 אחוז לשנתיים. מה שאנחנו עושים בפועל, זה מקימים חברה לכל פרוייקט בנפרד, שהמשקיעים כולם חברים בה. אנחנו מנהלים את הפרוייקט כולו מול הקבלנים, כולל העברת דו"חות מעקב לרשויות בארה"ב ולמעורבים בישראל, ובסופו של דבר מוכרים את הנכס ומחלקים את הרווחים".

- מי המשקיעים שלכם, על איזה בסיס הם נכנסים ומה הערבויות שניתנות להם?

"יש לנו משקיעים מכל העולם, אבל אנחנו ישראלים וכמובן מעדיפים את המשקיע הישראלי. כל מי שנכנס מקבל אחוזים בחברה, שהיא בעלת הנכס בטאבו. הנכס עצמו הוא הביטחון. הבנק שמעניק את ההלוואה הוא כמובן הנושה הראשון, ואחריו המשקיעים".

- מה הסכום שנדרש כדי להיכנס להשקעה כזו?

"בדרך כלל הסכומים של המשקיע הממוצע אצלנו נעים סביב רבע מיליון עד חצי מיליון דולר, אבל אפשר להיכנס גם עם 50 אלף דולר. מצד אחד, זה לא סכום שאפשר לקנות איתו דירה, אבל זה בהחלט סכום שיכול להתאים לזוג צעיר שיש לו 200 אלף שקל ומעוניין באפיק השקעה שיביא לו תוך כשנתיים תשואה של כ-50 אחוז. יש לנו גם משקיעים פנסיונרים, שסכום כזה זמין עבורם, ויש לנו גם משקיעים חוזרים. החברה שלנו עובדת בהצלחה כבר מ-2007".

- יש לא מעט חברות שמציעות כעת השקעה בנדל"ן בארה"ב, במיוחד אחרי משבר הנדל"ן הגדול שמלפני שבע שנים. מה מייחד אתכם?

"היחוד שלנו הוא קודם כל במיקום. יש היום הרבה הצעות לישראלים להשקיע בנדל"ן במקומות שהתרסקו, והם מציעים מחירים זולים במיוחד, כמו שקורה, למשל, בדטרויט. השאלה היא מה התשואה שהשקעות כאלה יתנו במקומות כאלה ובתוך כמה זמן האזורים האלה יתאוששו ויצדיקו את ההשקעה. אנחנו מציעים השקעת נדל"ן באחד המקומות המבוקשים בעולם - ניו-יורק וברוקלין. יש לנו בחברה אנשים שהם ילידי ברוקלין, שמכירים את השטח ומתנהלים בו כבר כמה שנים ואנחנו הולכים על בטוח. ניו-יורק תמיד תהיה אטרקטיבית".

  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully