וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מקבלים פיצויים עקב פגיעה עבודה?

זירת היועצים בשיתוף lawguide

30.4.2015 / 0:39

מי זכאי לקבל דמי פגיעה? מתי יש להגיש תביעה לפיצויים ואיך מחשבים את ימי המחלה, על הזכות לפיצויים עבור פגיעה בעבודה בכתבה הבאה

נפגעי תאונות דרכים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כל עובד שכיר או עצמאי אשר רשום במוסד לביטוח לאומי, מבוטח בגין תאונות עבודה וזכאי לקבל דמי פגיעה, עקב פציעתו במסגרת העבודה, בין אם היא אירעה במהלך פעילות שוטפת, בעת ההפסקה, בדרך לעבודה או חזרה ממנה. דמי הפגיעה נועדו לפצות את העובד על אובדן שכר או פגיעה בהכנסה עקב התאונה.

במקרה שנפגעתם בעבודה, עליכם לדווח על כך למעסיק ולגשת מיד לבדיקה רפואית. את הרישום הרפואי מקופת חולים, או את תעודת השחרור מחדר מיון יש להגיש לביטוח לאומי בעת הבקשה לדמי פגיעה, ואף חשוב לשמור את המסמכים במקרה שתוגש תביעה משפטית. בנוסף חשוב לצלם את מקום האירוע, לרשום את פרטי העדים לתאונה ולאסוף כל פרט רלוונטי לנסיבות התרחשותה.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום תאונות עבודה

דמי הפגיעה משולמים עבור פרקי הזמן שבהם העובד נזקק לטיפול רפואי ובשל מצבו הפיזי או הנפשי לא היה יכול להמשיך לתפקד. ברוב המקרים שבהם נגרם נזק, העובד זכאי לקבל ימי מחלה בתשלום. גובה דמי הפגיעה מחושבים בהתאם לשכר, כאשר עבור 12 ימי מחלה, המעסיק ישלם את השכר בתעריף של 75% לשלושת הימים הראשונים, ולאחר שלושה ימים העובד זכאי לתשלום מהמוסד לביטוח לאומי בשיעור זהה.
אם רופא תעסוקתי קבע כי העובד זקוק למנוחה שנמשכת יותר מ-12 ימים, המעסיק ישלם לעובד 75% מהשכר בתשעת הימים הראשונים והחל מהיום העשירי ועד היום ה-19, ישולם שכר זהה על ידי המוסד לביטוח לאומי לתקופה של עד 91 ימים, כלומר עד 13 שבועות. בתום תקופה זו, העובד רשאי להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות באמצעות הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.
את התביעה לדמי פגיעה מביטוח הלאומי מומלץ להגיש בסמוך למועד התאונה, ולא יאוחר משנה לאחר שאירעה, בשל הקושי להוכיח את נסיבות הפגיעה. אם המוסד לביטוח לאומי דחה מסיבה כזו או אחרת את הבקשה להכרה באירוע כתאונת עבודה, העובד רשאי להגיש ערעור בבית הדין האזורי לעבודה, תוך שנה בלבד מיום הדחייה.
בית הדין לעבודה עוסק בנסיבות שהובילו לפגיעה ומברר את הקשר סיבתי שבין התאונה לתנאי העבודה. פעמים רבות בית הדין מצליח לשנות את ההחלטה של הוועדה הרפואית, והעובד זכאי לקבל דמי פגיעה, מענק חד פעמי או קצבה חודשית בהתאם לדרגת הנכות הצמיתה.

תאונת דרכים שאירעה בדרך או בחזרה מהעבודה או תוך כדי העבודה, נחשבת לתאונת עבודה לצורך קביעת פיצויים. עם זאת התאונה אינה נחשבת לפגיעת עבודה, אם התרחשה במקרה של סטייה משמעותית לצורך נסיבות שאינן קשורות לתפקיד, כמו למשל עצירה לצורך קניות בסופרמרקט.
אם מדובר בתאונת עבודה שאירעה עקב רשלנותו של המעסיק והפרת חובתו לספק סביבת עבודה בטוחה, העובד רשאי להגיש תביעת נזיקין נגד המעסיק, זאת בלי קשר למיצוי הזכויות מביטוח לאומי. בעת הגשת התביעה, העובד נדרש להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין הנזק הגופני או הנפשי להפרת חובת המעסיק בשמירה על כללי הבטיחות, כגון: אי הספקת ציוד מגן ואמצעי בטיחות, סביבת עבודה לא נקייה, היעדר הדרכה לביצוע פעולות פיזיות, ועוד.

בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין, כדי שתוכלו לקבל את סכום הפיצויים המגיע לכם.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות האתר המשפטי LawGuide

  • עוד באותו נושא:
  • פצוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully