וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ חוץ לבניינים - שדרוג למעטפת המבנה

זירת היועצים בשיתוף 2fix

2.5.2015 / 15:05

שיפוץ חלקו החיצוני של הבניין נעשה בשל פגמים או בלאי, למטרות בטיחות, וכן לצורך שדרוג אסתטי. מהם שלבי התהליך? מה כולל הפרויקט בשטח? ריכזנו עבורכם תשובות

אילוסטרציה נדל"ן. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

חזית הבניין וחלקו החיצוני הם, ניתן לומר, כרטיס הביקור של המבנה. בתור החלק הראשון בו נתקלים, יש לחזית השפעה על שוויו הכלכלי של הנכס ועל איכות החיים בו. שיפוצי חוץ לבניינים שונים בתכלית מתהליך העבודה בחללי פנים ובדירות שבתוך המבנים. מדובר בפרויקטים שדורשים חומרים שונים ומומחיות מקצועית שונה, וכן קבלני שיפוצים שונים המתמחים בכל סוג עבודה.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות שיפוצי חוץ

מתי מבצעים שיפוצי חוץ לבניינים?

קיימות מספר סיבות שמביאות לצורך בשיפוץ חיצוני של בניינים. בלאי מתרחש במבנים ישנים, אשר נבנו לפני עשרות שנים מחומרים שאיכותם נמוכה, ואינם מקבלים תחזוקה ראויה לאורך השנים. לכן סובלים המבנים מבלאי ומשחיקה, שמצריכים שיפוץ. כמו כן, באזורי מישור החוף פוגע האוויר הלח והרווי המלח במעטפת המבנים, שיוצרים שבירות בחיפוי הצבע והטיח החיצוני והחלדה מהירה של ברזל. בנוסף, פגעי מזג האוויר וזיהום סביבתי יכולים להחריף את הנזק למעטפות הבתים. כל הנזקים האלו מהווים סכנה ומחייבים שיפוץ חיצוני במבנים.

בנוסף לכך, בעלי בניינים רבים בוחרים לבצע שיפוץ חיצוני משיקולים אסתטיים. מבנים מתבלים לאורך השנים, וחידוש וריענון של החלק החיצוני יכול להעלות את ערך מכירת המבנים באופן ניכר. במקרים כאלה שוכרים לעיתים גם את שירותיהם של מעצבים לצרכי ייעוץ וסיוע.

מי מבצע את השיפוצים?

ישנן שתי דרכים לביצוע שיפוץ חוץ במבנים. האחת היא דרך פרויקט תמ"א 38, שבה מתבצעים שיפוץ של המבנה וחזיתו וחיזוקו בפני רעידות אדמה. במסגרת תכנית זו ניתן סיוע כספי מטעם המדינה. האפשרות השנייה שעומדת בפני בעלי בניינים היא פנייה לקבלני שיפוצים או חברות מקצועיות על מנת שיבצעו את שיפוץ המבנה. החברות מציעות שירותים שונים לטיפול בליקויים מקיפים או לצביעה ותחזוקה קוסמטית בלבד.

לפני תחילת העבודות

בטרם יבוצעו העבודות בשטח, קיימים מספר צעדים חיוניים. דיירי הבניין מכנסים אסיפה בה הם ממנים נציגים מטעמם, אשר פותחים תיק תהליך שיפוץ בחברה מסוימת. לאחר מכן, המהנדס שממונה מבקר במבנה וסוקר אותו, ומאפיין את צרכי הלקוחות. כך הוא קובע רשימה של סעיפים שחובה לבצעם וסעיפי רשות בשיפוץ. על כתב הכמויות שהמהנדס מנסח להיות מאושר כעת על ידי נציגות הבניין. לעיתים בשלב זה נדרשת חוות דעת של בעלי מקצוע נוספים כמו יועצים וקונסטרוקטורים (מהנדסי בניין).

כעת מגיעה העת לבחור את הקבלנים אשר יבצעו את תהליך השיפוץ. הקבלנים נדרשים להכין ולהגיש הצעות מחיר לפי כתב הכמויות. לאחר מכן משווים בין מחירי ההצעות השונות שהגישו הקבלנים, ובוחרים את הקבלן המועדף. זהו השלב בו נחתם חוזה שיפוץ שנערך בין נציגות הבניין לבין הקבלן . החוזה אמור לפרט ולהבהיר את עלות השיפוץ, שלבי העבודה לפי ההגדרות שבכתב הכמויות, ומועדי התשלום. זהו מסמך חשוב, שנועד להבטיח אחריות מצד הקבלן לביצוע תיקונים לליקויים, במידה ואלו מתגלים במבנה במשך שנה מסיום השיפוצים.

מה כולל השיפוץ בפועל?

שיפוצים חיצוניים למבנים הם תהליך שכולל טיפול במגוון פגמים וליקויים שהתהוו במעטפת המבנה. אלו כוללים טיפול בטיח ובאבנים לחיפוי (הסרת הטיח הישן והתקנת שכבת טיח חדשה), תיקון עמודים ומרפסות, שיקום מעטפת הבטון וטיפול בברזלים שעלתה בהם קורוזיה.

עבודות טיח למעטפת מבנים נעשית במספר שיטות, בהתאם לבעיה במבנה המסוים. קיימת שכבת טיח תרמי ליצירת בידוד וליישור קירות פגומים, ציפוי מלט וטיט ליישור קירות שאינם אחידים, ושכבת ציפוי צמנטית למעוניינים לאטום את הקירות בפני רטיבות.

לעבודות השיפוצים יש שיטות גמרים שונות, כמו החלקה וגמר של טיח אקרילי או צבע, או לחלופין חידוש שפריץ. כמו כן, ישנה אפשרות לצפות באריחי קרמיקה או פסיפס. עוד ניתן לשלב בגמר התזה של חומרים אוטמים לקירות החיצוניים.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully