וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שצריך לדעת לפני שמבצעים ניתוח אף

זירת היועצים בשיתוף ד"ר רוני מוסקונה

4.5.2015 / 23:11

ניתוח אף משנה לחלוטין את מראה הפנים. אם לא נקפיד על ביצוע נכון, נשלם מחיר אסתטי, בריאותי וכלכלי. מה צריך לדעת לפני שנשכב על מיטת המנתח?

ניתוח אף הוא ניתוח פלסטי נפוץ ופופולארי בישראל. העובדה כי הניתוח פונה לכל המגזרים ובר ביצוע בגיל צעיר יחסית, (נערות החל מגיל 15.5 ונערים מגיל 17), הפכה אותו לאחד המובילים בעולם. מחקרים מראים על מגמה חדשה ולפיה בשנים האחרונות , יותר נשים בגילאי 15.5-50 מבצעות ניתוח אף. הבדיקות מראות כי הסיבות השכיחות הן: שינוי בחיים, החלפת מקום עבודה, שינוי במערכת יחסים, חיפוש אחר חידוש וריגוש בחיים. תוצאותיו של ניתוח האף נשארות לנצח, כיוון שהשפעת הגיל כמעט ואינה ניכרת על האף. בגלל שלכל אחד מאיתנו יש מבנה אף שונה, ניתוח זה נחשב למורכב בעולם הכירורגיה הפלסטית. זו בדיוק הסיבה שעלינו לחקור ולבדוק היטב לפני שניגשים לביצוע ניתוח אף.

בחרנו עבורכם חמש נקודות משמעותיות שצריך לברר לפני שעושים את המהלך:

1. מומלץ לבחור מנתח שהוא מומחה ועתיר ניסיון
ביצוע של ניתוח אף דורש מיומנות וניסיון רב כדי להשיג תוצאה מדויקת שתבטיח שהאף יותאם למבנה הפנים. עליכם לבדוק שהמנתח הפלסטי הוא -מומחה ולא מתמחה.. ניתוח כזה מצריך מנתח בעל ראייה אסתטית תלת ממדית. תכונות חשובות של מנתח מתאים: הבנה עמוקה של הפיזיולוגיה הנשימתית, ניסיון רב וכישרון כירורגי מיוחד בתחום ספציפי זה. תבררו מראש האם יש למנתח ניסיון של אלפי ניתוחי אף אסתטיים ומיומנות בכל שיטות השחזור השונות הכוללות השתלות סחוס למיניהן ותיקון מורכב של דרכי נשימה. עקב מורכבותם הרבה של ניתוחים אלה ונדירותם, יש בארץ מנתחים בודדים העונים על הקריטריונים ואשר להם מספיק ניסיון ויכולת לבצע ניתוחים אלה. זכרו: ניתוח אף נחשב למסובך, לכן מנתחים פלסטיים רבים נמנעים ממנו. הניתוח מבוצע מהנחיריים ומצריך יכולות דיוק ומיומנות רבה. יצירת אף טבעי היא אמנות. הניסיון הרב של הרופא מתבטא ביכולת לייצר אף לפי תווי הפנים של המנותח כדי להגיע לתוצאה טבעית.

2. התאמת האף למבנה הפנים

המנותח צריך להבין ולדעת להסביר מה מפריע לו במבנה האף שלו. האם הבעיה אסתטית? בריאותית? נשימתית? באיזה חלק ברצונו לטפל? כל מנותח והאף שלו: נשרי, רחב, עקום, חבול, עם קשיי נשימה או נטייה הצידה. לעיתים הבעיה היא אסתטית בלבד ולפעמים קיימת גם בעיה רפואית. כבר בפגישת הייעוץ הראשונה עליכם לספר למנתח מה מפריע לכם מבחינת המראה של האף ומהי צורת האף שאתם רוצים להשיג בניתוח. התאמת האף למבנה הפנים צריכה להיעשות בראש ובראשונה באמצעות בדיקת האף, הערכת סוג העור, בדיקת המבנה הפנימי של הסחוסים והעצמות והדמיה ממוחשבת. ההדמיה תמחיש איך אפשר להתמודד עם כל בעיה ולתקנה. מנתח מומחה ובעל ניסיון יידע להכין את המנותח לתוצאה הצפויה ולהדריך אותו בקשר לציפיות שלו. לפעמים, יידרש המנתח להכין את המנותח לתוצאות הרצויות אל מול התוצאות שהמנותח חולם עליהן. למשל, אם המנותח רוצה אף סולד כמו של כוכב קולנוע שהוא מכיר, המנתח יצטרך להסביר לו בפירוט ובדייקנות מדוע הדבר אפשרי או לא אפשרי, בהתאמה למבנה הפנים של המנותח.

3. תאום ציפיות הכרחי - הדמיה ממוחשבת

הדמיה ממוחשבת הממחישה את התוצאה הסופית, מונעת בעיות ומשברים. בזכות ההדמיה הממוחשבת ניתן לערוך תאום ציפיות בין המנתח והמנותח ולהתחיל להתכונן למראה האף החדש. במקרים רבים מגיעים מנותחים לכירורג עם שאיפות לא ריאליות לגבי האף שהם חולמים עליו. ההדמיה הממוחשבת מסייעת למנותח מקבל תמונת מצב עתידית (אינדיקציה) לגבי מראה האף לאחר הניתוח. למנתח יש הזדמנות טובה במהלך ההדמיה הממוחשבת להדגים ולהסביר מה ניתן או לא ניתן להשיג בניתוח. בין הרופא למנותח אמור להתקיים בשלב הזה דיאלוג על מנת להגיע להסכמה בנוגע לתוצאה הרצויה. מנתח טוב יידע להתאים את התוצאה הרצויה לנתונים האישיים של כל מנותח, ולהצביע על מגבלות השיטה כדי למנוע ציפיות מוגזמות שבעקבותיהן תבוא אכזבה ומפח נפש. מנתח שלא משקיע בהדמיה, עלול ליצור תוצאה שתרחק ממה שתכננתם.

4. האם לבחור בהרדמה מקומית או להעדיף הרדמה כללית?

הדעות חלוקות. כדי לפתור את הסוגיה, ערך המנתח הפלסטי הבכיר ד"ר רוני מוסקונה, מחקר מדעי מקיף שבמסגרתו חקר 1,000 ניתוחי אף, תוך התמקדות בהשוואה בין שיטות ההרדמה שונות. המסקנה שאליה הגיע ד"ר מוסקונה הייתה חד משמעית: מעל 95% מהחולים שעברו את הניתוח בהרדמה מקומית עם טשטוש, לא הרגישו דבר בעת הניתוח.

רוב המאושפזים התעוררו רק בחדר ההתאוששות וזכרו בקושי את הפעולה שבוצעה באפם. נעשתה התקדמות עצומה בתחום התרופות המשמשות לטשטוש, מבחינת משך הפעולה הקצר שלהן, הבטיחות, ההשפעה על טשטוש הזיכרון ותופעות הלוואי. השימוש בתרופות התרחב מאוד לכל תחומי הרפואה. כאשר הניתוח מבוצע על ידי צוות מיומן, יתרונות ההרדמה המקומית עם טשטוש עולים בהרבה על אלו של הרדמה כללית. ניתוח בהרדמה מקומית מאפשר לראות את מבנה הפנים כולו ולהתאים את האף בצורה אופטימלית כמו כן ההתאוששות וההחלמה קלים יותר, פחות נפיחות , ללא צורך באשפוז ובמהלך הניתוח השרירים רפויים יותר וכך יותר קל לנתח . בניתוח בהרדמה כללית, לעומת זאת, מוכנס צינור הנשמה לפה, צינור שמכוסה בסדינים סטריליים, כיסוי המסתיר חלק מהפנים ובכך נמנעת מהמנתח האפשרות להתייחס למבנה הפנים במלואו. כל ניתוח חייב להתבצע בנוכחות מרדים מומחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. עלויות: ניתוח אף ותיקון ניתוח אף

המחיר הוא פקטור חשוב. צרכנות חברתית מחדירה לישראל מונחי חשיבה ומיקוח חדשים. רק שיש עניינים שבהם שווה לחסוך קצת פחות ולקבל יותר. במקרה של ניתוח האף יש לקחת בחשבון שהאף שלנו נמצא במרכז הפנים ושאת התוצאות של הניתוח ניקח איתנו לכל החיים. מנתח פלסטי מומחה ומנוסה ישיג תוצאות מעולות, אך יעלה ללקוח יותר... מנתח בעל ניסיון מועט ומיומנות נמוכה, יגבה פחות אבל עלול לשלוח אתכם למקצה תיקונים יקר וכואב. ניתוח תיקון הוא ניתוח מסובך ומורכב יותר ועל כן העלות שלו כמעט פי שתיים. כיום מנתח מיומן יכול לתקן כמעט כל ניתוח אף כושל, עם זאת ישנם מעט מאוד רופאים המבצעים ניתוחי תיקון בארץ. כדי שהזול לא יתברר כיקר – כדאי לבדוק ביתר תשומת לב את כל האמור בכתבה זו ולעשות בחירה נבונה.

קצת על רוני מוסקונה

ד"ר רוני מוסקונה הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, הנחשב למוביל בתחום ניתוחי האף בארץ ובעולם עם ניסיון עשיר מאוד (מעל 15,000 ניתוחי אף) ובעל ידע ומומחיות בהקניית מראה אף טבעי ופרופורציונאלי לפנים. ד"ר מוסקונה הוא אחד הרופאים הבודדים בארץ שמקבלים מנותחים שעברו ניתוחי אף כושלים על מנת לתקן אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • אף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully