וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בידוד אקוסטי - קצת שקט בחיים

זירת היועצים בשיתוף 2fix

11.5.2015 / 0:23

במשרד, בתעשייה וגם בבית, רעש מהווה את אחד המטרדים המשמעותיים ביותר. בידוד אקוסטי נועד להפחתת הבעיה, דרך התקנת פתרונות שיעזרו ליצור את השקט המבוקש

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

חיי היום יום שלנו מאופיינים במפגעי רעש רבים. בבית, ברחוב ובמקום העבודה, רעשים אלה יכולים להוות מטרד רציני ואף לגרום לפגיעה בריאותית. תחום האקוסטיקה והבידוד בא לספק פתרונות למצבים אלה, דרך אמצעים שונים להפחתת הרעש. מדובר בחומרים ייעודיים שמותקנים באופן מקצועי וכך מסייעים להכניס קצת שקט לבית או למשרד.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות איטום ובידוד

מטרות בידוד אקוסטי

בידוד אקוסטי ניתן להתקין הן בבתים פרטיים והן במשרדים ומבני תעשייה, כשהשיקול המרכזי הוא דאגה לרווחת האנשים שמשתמשים במבנה ומניעת חדירת הרעש החוצה ממנו. בדירות ובבתים פרטיים הבידוד יכול לסייע להרחיק קולות תנועה למתגוררים בקרבת כבישים סואנים או נתיבי תנועה מרכזיים. במגזר העסקי, משתמשים לעיתים בבידוד ליצירת פרטיות בחדרי ישיבות.

כמו כן, ישנם מבנים שעל פי חוק חייבים בהתקנת בידוד אקוסטי. ביניהם נמנים אולמות אירועים, מועדונים, ומקומות ציבוריים אחרים מהם בוקע רעש שעלול להוות מטרד. גם חדרי הקלטות למיניהם ואולפנים להקלטת מוזיקה חייבים להיות מבודדים כך שהצלילים לא יחדרו מחוץ למבנה.

שימוש נוסף של הבידוד האקוסטי הוא הפחתת הד בחללים. כך הוא מותקן בין השאר בכיתות לימוד ובאולמי הרצאות. בפשטות ניתן לומר כי הד נגרם בדרך כלל בחללים עם תקרות גבוהות ומשטחים מחזירי קול. באמצעות חספוס הקירות או התקנת אלמנטים מיוחדים על גבי תקרת החדרים, ניתן להקטין את ההד שנוצר בהם ולשפר את חוויית השמיעה.

סוגי בידוד אקוסטי

קיימים חומרים שונים בהם משתמשים לבידוד אקוסטי, אלו מתמיינים בהתאם למטרת השימוש בהם. לשימוש ביתי, נהוג בדרך כלל להשתמש בצמר סלעים או בצמר זכוכית, הידוע גם בשם פייברגלאס. אלו מתוקנים מתחת לגגות או בין לוחות גבס. כמו כן, באמצעות סופגי רעש שונים, כמו יריעות פוליאוריטן או ספוגי מלמין, ניתן לבודד חדרים באופן מיטבי. חומרים אלו מותקנים לרוב על הקירות, התקרות והרצפה. דרך נוספת לבודד מבנים מפני רעש הוא להתיז טיח תרמי על קירות המבנה, בשכבה שעובייה בין 2 ל - 6 סנטימטרים.

בבנייני משרדים ובמבני ציבור, נהוג בדרך כלל להתקין תקרה אקוסטית למטרת בידוד רעש. התקרות מסייעות להקטין את הרעש שעובר בין קומות הבניין ובין החדרים השונים בקומה. הן מורכבות בדרך כלל מחומרים כמו פיברגלאס, אריחי גבס, או אריחים מינרליים. במקרים מיוחדים, ניתן להתקין פנלים מיוחדים לספיגת גלי קול על גבי הקירות. אלו מותקנים לעיתים בחללי הקלטות או השמעת מוזיקה, בהם נדרשת בנוסף למניעת חדירת רעש החוצה גם שלמות אקוסטית ופיזור צליל מיטבי בתוך החדר.

פתרונות לשכנים מרעישים

בבתי דירות אחד ממטרדי הרעש הנפוצים עליהם מדווחים דיירים הוא רעשים שמגיעים מדירות השכנים. את הרעשים יש להפריד לשני סוגים עיקריים, קולות נקישה והלימות ולעומתם גלי קול נישאים כמו דיבור ומוזיקה שמשמיעים השכנים בעוצמה גבוהה. את הקולות הנישאים אפשר להפחית בקלות יחסית, דרך התקנת תקרות אקוסטיות, סופגי רעש וציפוי התקרה בחומר בולע גלי קול.

עם זאת, כאשר מדובר ברעשי נקישות עקבים או צעדים מהקומה שמעלינו, קשה יותר למנוע את מטרדי הרעש, שכן הרעש עובר בהולכה ישירה דרך הקירות והתקרה, ולא מוחזר מהמשטחים כמו קולות הדיבור. קולות צעדים מגיעות בוויברציות בתדרים נמוכים אשר חודרים גם דרך קונסטרוקציות בטון עבות. מלבד שיחה עם השכנים, או הנחה של שטיחים בולמי זעזועים על גבי הרצפה בדירתם, בדרך כלל על מנת לפתור בעיות מסוג זה יש להתקין מערכת לבלימת גלי קול שעלותה גבוהה למדיי.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • בידוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully