וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשוב לדעת לפני זימון לוועדה רפואית?

זירת היועצים בשיתוף lawguide

11.5.2015 / 23:30

אדם שנפגע עקב תאונה או מחלה, נדרש להתייצב בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, לצורך קביעת אחוזי נכות ובהתאם לכך נקבעת הזכאות לתשלומים. על הוועדה הרפואית בכתבה הבאה

רופאים. ShutterStock, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, ShutterStock

במקרה שנפצעתם בעבודה, או בתאונת דרכים, אתם זכאים לקבל תגמולים וקצבאות מהמוסד לביטוח לאומי. לשם כך יש להתייצב בפני הוועדה הרפואית, אשר קובעת על סמך בדיקות רפואיות שביצעתם בעבר, ועל פי התלונות שלכם, מהו היקף הפגיעה, האם נותרו אחוזי נכות והאם אתם זכאים לתשלומים.

המפגש מול הוועדה, אורך דקות ספורות בלבד, עם זאת הוא חורץ גורלו של המבוטח וקובע את אחוזי הנכות וסכום דמי הפגיעה, לכן חשוב להכין מראש את כל המסמכים הנדרשים, להכין את הטיעונים בצורה עניינית ומתומצתת, ולהגיע לפגישה במועד ובזמן שנקבעו מראש.

יש לך שאלה?
מענה משפטי בנושא זכויות רפואיות

הוועדה מורכבת מרופא אחד או יותר המתמחים בתחום הפגיעה בהתאם לבעיות הרפואיות של המבוטח, כאשר בדרך כלל יושבים בוועדה רופא פנימי, רופא תעסוקתי ומומחה שיקום, ומזכיר מטעם המוסד לביטוח לאומי.

תפקידו של המזכיר הוא לפקח על תקינות הוועדה, לתעד את הפגישה ולרשום את ההחלטות. הרופאים בוועדה בוחנים את המסמכים השונים שהבאתם עמכם, מקשיבים לתלונות אודות המגבלה או הפציעה וטיעונים בנוגע לקשיי התפקוד והליקויים שמהם אתם סובלים. הרופאים מחליטים האם ניתן לקבוע אחוזי נכות על פי המסמכים, או שיש צורך לבצע בדיקה רפואית נוספת.

איך מתכוננים מראש לקראת הוועדה?

טרם הפגישה רצוי להכין את כל המסמכים הרפואיים, בצורה מסודרת ומאורגנת בתוך תיקייה. כך שאם תתבקשו להציג צילום מסוים, או בדיקה רלוונטית, תוכלו לשלוף מיד את המסמך המבוקש ולא לבזבז זמן יקר בחיפושים. בנוסף כדאי לצלם את כל המסמכים, למקרה שתתבקשו להשאיר אותם בוועדה.

כדאי לרשום את הטיעונים והתלונות אודות הפציעה, וכאשר תשוחחו עם הרופאים, תוכלו להסביר בצורה עניינית ומתומצתת, ולא תחסירו אף פרט חיוני. לצוות הרופאים בוועדה, אין סמכות לדון בטיפול רפואי שלו אתם נזקקים, לכן אין טעם לבקש מהם בקשות הקשורות לטיפול. אל הפגישה ניתן להגיע בליווי עורך דין, קרוב משפחה, חבר, ומתורגמן. המלווה יוכלו לייצג אתכם במהלך הפגישה ולמסור את הטיעונים בשמכם.

חשוב לזכור להביא תעודת זהות, את הזימון לוועדה ואת התיקייה עם המסמכים הרפואיים. מאחר שהתור נקבע על פי החלטת הוועדה, ולא על פי סדר הגעה, חשוב להתאזר בסבלנות ולהמתין שיזמנו אתכם. במקרה שלא הגעתם במועד שנקבע, או החלטתם לפרוש לפני שהגיע תורכם, רצוי להודיע על כך מראש למזכירות הרפואית בסניף, אחרת תחויבו על הוצאות הוועדה.

בעת הפגישה, שכאמור נמשכת דקות ספורות, יש להציג את מסמכים, להיבדק במידת הצורך, ולפרט אם ישנם קשיים לתפקד בעבודה, אם יש צורך בסיוע של אדם אחר בביצוע פעולות בסיסיות בחיי היום יום וכדומה.

בתום הפגישה, הרופא יכתיב למזכיר את הממצאים, ויקבע את החלטתו בהתאם למסמכים הרפואיים שבתיק, ובהתאם לתלונות ולבדיקה שערך. פרוטוקול הוועדה יחד עם ההחלטה מגיעים בדואר. במקרה שאינכם מרוצים מהתוצאות, וסבורים כי נפלה טעות, אתם רשאים לפנות לוועדת ערר, ולהגיש ערעור על ההחלטה שהתקבלה.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully