וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 השלבים המוכחים למשיכת לקוחות מהרשת לעסק שלך

זירת היועצים בשיתוף אסף הנעמן-הלל

12.5.2015 / 21:48

רשת חברתית היא חיה חמקמקה, שחוקיה משתנים מיום ליום. על מנת לשווק בעזרת הרשת יש להכיר את השפה, לדעת לדבר בה, ורק אז ניתן להיעזר בה. אסף הנעמן-הלל מנכ"ל נסיקה עסקית מאמין שפיצח את הקוד של שיווק ברשת, וכמו ברשת - משתף

פגישה של אנשי עסקים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הרשתות החברתיות, ויעיד שמן, קמו על מנת לייצר קשרים חברתיים על בסיס האינטרנט. הן אכן ממלאות את תפקידן ועושות זאת מעל ומעבר לציפיות הוורודות ביותר של המקימים. לקח מעט מאוד זמן ליזמים עסקיים להבין שאת הפלטפורמה החברתית שנוצרה אפשר לנצל גם לקידום עסקים. אלא שכאן התוצאות לא תמיד תואמות לציפיות. רשת חברתית היא משהו חמקמק, שלא תמיד ניתן לפענוח וקשה לחזות את ההתנהגות העסקית של המשתמשים בה, במיוחד כאשר כוונותיהם הן חברתיות, והם מוצאים עצמם מוצפים בהצעות עסקיות שאין להם צורך בהם. אז איך בכל זאת אפשר לנצל את הרשת מבלי להיות אגרסיבי, ומבלי שהלקוח הפוטנציאלי יחוש שמנסים לסחוט ממנו כסף, ועדיין להצליח.

מי שמאמין שהצליח לפצח את סוד השימוש ברשת הוא אסף הנעמן-הלל, שכבר לפני שבע שנים החל לייעץ ללקוחותיו כיצד להגדיל את נפח המכירות בעזרת הרשת, והקים עם איתמר בן חור את המודל של "נסיקה עסקית". "גם איתמר וגם אני ליווינו עסקים בהצלחה בתחום השיווק, המכירות וקידומם ברשת", מספר אסף, "וכשהכרנו הבנו ששיתוף הפעולה והניסיון שלנו יכול להוביל לבניית תכנית מוצלחת לשיווק ברשת. מדובר בתחום מאוד צעיר ולפני שקופצים על הסוס הזה צריך לדעת מה זו בדיוק הרשת, איך היא עובדת, מה מאפיין אותה, ואיך ניתן להגיע לקהל שרוצה את המוצר שלנו".

- זו בדיוק הבעיה של כל בעלי העסקים והמפרסמים. איך מוצאים את קהל היעד ואיך מוכרים לו. מה חדש?

"קהל היעד הוא אותו קהל - זה שרוצה את המוצר. הוא נמצא בין מאות אלפי המשתמשים. וברשת חברתית, כמו ברשת חברתית, צריך להציע לו חברות וליצור קשרים. אחרת זה לא יעבוד. זו השפה של רשת חברתית".

- ואתה מכיר את שפה?

"בעבר היה נהוג לצאת בקמפיניים סוחפים, חובקי עולם אפשר להגיד, שיכסו קהלים רבים, בתקווה לצוד את קהל היעד. זה דומה למי שיש לו חנות בקניון, ומקווה להצליח אם יפרסם את הקניון עצמו. זה מקסימום יגדיל את נפח המכירות בקניון, גם אם אני ארוויח מזה משהו. אני רוצה קהל שייכנס לחנות שלי - כלומר לאתר שלי. וגם אז, כמו שלא כל לקוח יוצא מהחנות עם סחורה, לא כל גולש באתר רוכש מוצר. אנחנו זיהינו ארבעה שלבים שיש לעבור ברשת, לפני שנראה תוצאות. אבל מרגע שהתחלנו, התוצאה מובטחת:

* השלב הראשון הוא תנועה: אני רוצה אנשים שייכנסו לדף הנחיתה שלי. רק אתר לא יספיק. גולשים הולכים לאיבוד באתר, ותוך זמן קצר מדפדפים למתחרה. דף נחיתה מאפשר התחלה של קשר אמיתי, שניתן להמשיך אותו. אני עדיין לא מוכר כלום. אני רק זורע.

* השלב השני הוא המרה: להמיר את הפעולה הבסיסית של כניסה לדף, בפעולה אקטיבית, אפילו מינימלית, מצד הגולש. זה יכול להיות לייק לעמוד, או השארת אי.מייל. כדאי גם לתת תמורה לפעולה - למשל, הבטחה לעדכן אותו מה קורה בתחום שמעניין אותו. אני בעצם מציע לו חברות, מבלי לבקש דבר. זו מהותה של הרשת החברתית - חברות. בינתיים לא מעבר.
* השלב השלישי הוא בניית קהילה: גם זה חלק מהשפה ברשת חברתית. אנשים אוהבים להיות חלק מקהילה בעלת עניין משותף, במיוחד אם זה לא דורש מהם השקעה או דמי חבר.

* השלב הרביעי הוא לייצר מעמד מכירה: מרגע שבניתי קהילה, יש לי בעצם קהל יעד מזוקק, שמכיר את המוצר, מעוניין בו ויש לי איתו קשר ישיר. לקהילה אפשר לפרסם ללא הוצאות פרסום. אני גם לא חייב שכולם יקנו. אני פשוט מספר להם על משהו חדש, מציע להם עסקה הוגנת, מספר על היתרונות מול המתחרים, ובהנחה שהמוצר טוב - כי אחרת אין טעם מלכתחילה בכל הסיפור - אני מצליח למכור בכמות שלא הכרתי בעבר".

- זה כל הסוד? וזה עובד?

"עכשיו זה כבר לא סוד וזה לגמרי עובד. אצל חלק מהלקוחות בחברה, העסקים הכפילו ושילשו את המחזור ולפעמים יותר. חלק עשו זאת תוך כמה שבועות ואחרים בחודשים. הכל תלוי בקצב בניית הקהילה ושמירת העקרונות שהזכרנו. מרגע שנבנתה הקהילה, התוצאות מובטחות".

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • עסק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully