וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור טכנאי מזגנים?

זירת היועצים בשיתוף מרכז המזגנים

14.5.2015 / 22:14

טכנאי מזגנים אמורים להחזיק בכל הידע והכלים להתמודדות עם כל תקלה. ועדיין, על מנת שהשירות יינתן בצורה המקצועית ביותר, תוך פרק זמן סביר, נדרש מהצרכן להשקיע מאמצים ראויים בבחירת טכנאי ספציפי. דגשים שיקרבו אתכם לעבר הבחירה המוצלחת ביותר

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הבדיקה הראשונה: רישיון והיתרים

בישראל, אפילו בשנת 2015, לא מעט בעלי מקצוע הם הרבה פחות מקצועיים ממה שהם מציגים את עצמם. המטרה שלכם, באופן לא מפתיע, היא למצוא את אלה הידועים בטיב השירות שלהם, כמו גם מחזיקים בכל הידע הנדרש להציע שירותים עבור מערכות מיזוג אוויר. מבחינה טכנית, מדובר על הכשרה ראויה בתחום, החזקה ברישיונות הרלוונטיים (רישיון מתקין או רישיון עבודה עם חשמל, למשל) ועל ביצוע פעולות העומדות בקנה אחד עם הצרכים הספציפיים שלכם, הלקוחות שלו.
כאשר העבודה של הטכנאי אמורה לכלול בתוכה גם החלפת או אספקת חלקי חילוף, חשוב לוודא שהחלפים עצמם עומדים בתקן, ורצוי מאד שיהיו מקוריים.

מחירים, מוניטין ומה שביניהם

בדומה לתחומים אחרים, גם כאן חשוב לבדוק את המוניטין של הטכנאי, לאתר אודותיו חוות דעת, להתייעץ עם מכרים או אפילו לנסות להתרשם מהמקצועיות שלו כבר במעמד השיחה הראשונית. יש טכנאים שיוכלו להבין את מהות התקלה כבר במהלך השיחה, בעוד אחרים ידרשו לסקור את המזגן באופן ישיר. ניתן בהחלט למצוא כיום טכנאים המספקים את הצעת המחיר רק לאחר בדיקת המזגן בפועל, ללא תשלום או התחייבות - להם מומלץ לתת את עדיפות.

ניתן בהחלט לקבל הצעות מחיר ממספר טכנאים (שימו לב שחשוב שההצעה תהיה בכתב, ומפורטת ככל האפשר), כאשר כלי נוסף שיכול לסייע לכם בבחירה הוא מחירונים מומלצים, עבור כל סוג של שירות או מזגן, הזמינים גם באינטרנט. לכל מקרה יש חוקים משלו, אך כלים אלה יאפשרו לכם לקבל תמונה כללית, שיכולה להיות חשובה במיוחד בתחום זה. יש לזכור שמה שזול "מדי" עלול להתברר כיקר לאורך הזמן, ולכן מומלץ שלא להתבונן אך ורק על תג המחיר של השירות, ובכל מקרה לא לתת לו עדיפות על פני המקצועיות של הטכנאי.

על החשיבות שבאחריות

טכנאי מזגנים אמור להעניק לנו שקט נפשי: לא רק בהווה, אלא גם חודשים קדימה, או אפילו שנים קדימה. לכן, סוגיית האחריות שהוא מעניק על התיקון נחשבת למהותית, כאשר השאיפה שלכם, כמובן, היא לאחריות מקיפה ככל האפשר, הניתנת לפרק זמן ארוך ככל הניתן. לרוב, טכנאים מטעם החברות המייצרות או המשווקות את המזגן יעניקו אחריות בת חמש שנים, בעוד שבמקרה של טכנאים פרטיים טווח הזמנים רחב במיוחד ונתון לשיקולו של בעל המקצוע. חשוב לבדוק את כל מאפייני האחריות, או אפילו להשוות בין בעלי מקצוע שונים, גם מהבחינה הזו.

הכתבה באדיבות מרכז המזגנים

  • עוד באותו נושא:
  • מזגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully