וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלבישים קירות: כך תעצבו בצורה נעימה את סביבת העבודה

זירת היועצים בשיתוף אורלי רונן

28.5.2015 / 18:01

זה לא סוד כי במקום בו מאפשרים לנו לבוא לידי ביטוי ולהרגיש חופשיים אנו מרגישים טוב. רובנו מבלים את מיטב שעותינו ספונים במשרדים, אז למה שסביבת העבודה שלנו לא תהפוך למקום שמח, צבעוני ונעים? המעצבת אורלי רונן מסבירה איך

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בימים בהם אור הניאון החליף את אור השמש, האוויר הצח הפך למשב של מזגנים ומרחבים פתוחים מומרים בצפיפות משרדית, סביבת העבודה מהווה פרמטר משמעותי בהעלאת תפוקת העובדים, בהגדלת הנאמנות וגאוות היחידה. בשנים האחרונות נערכים אינסוף מחקרים מסוגים שונים שכל מטרתם לייעל ולשפר את תנאי העבודה את צורתה וזאת על מנת להפוך אותנו לעובדים טובים, יעילים ותפוקתיים יותר.

אולי תופתעו לגלות, אבל לא פעם, שינוי עיצובי הוא כל מה שצריך.

מנהלים רבים מעידים כי בעקבות שינויים עיצוביים בסביבת העבודה, שביעות רצון העובדים עלתה משמעותית, תחלופת העובדים ירדה בממוצע של כ - 12 אחוז ובמספר דומה, גם ניצול ימי המחלה. העובדים מדווחים כי מאז השינוי הם מגיעים לעבודה בשמחה וברצון גדול יותר. במקביל, היכולת לאתר עובדים חדשים וכישרוניים עלתה וזמן תהליך גיוס מנהלים בחברה ירד בכ-40 אחוז.

"מחקרים מוכיחים שתפוקת העובד והיצירתיות שלו, כמו גם ההצלחה של מקום העבודה, מושפעים רבות מעיצוב הפנים של המקום", מסבירה אורלי רונן מעצבת ומפתחת wallis, המתמחה בעיצוב סביבות עבודה, "מיתוג סביבת העבודה ועיצובה מחזקת את הקשר בין מותג החברה לבין הלקוחות, אולם עיקר חשיבותו של העיצוב הוא היכולת להשפיע ולהגדיל את תפוקת העובדים במשרד. סביבת עבודה ישנה וצפופה משפיעה ישירות על תחושותיו ורגשותיו של העובד, דבר הבא לידי ביטוי באי ניצול יכולותיו וכישרונו של העובד במאת האחוזים וכפועל יוצא מכך, בפגיעה ברווחיו של המעסיק".

אז מהם בעצם הכללים החשובים ביותר בעיצוב הסביבה העסקית שלנו?

הגדרת העצמי

בדיוק כמו הבגדים שלנו, החלל שבו אנו שוהים מעיד עלינו כמו אלף מילים, הגדרת העצמי נובעת משאלות בסיסיות כמו מה הדבר שמאפיין אותי יותר מכל?, מי קהל הלקוחות שלי? אלו עובדים אני רוצה להעסיק.

פונקציונאליות

עובד ממוצע שוהה מספר זהה של שעות בעבודה לאלו שהוא מבלה בבית, כיצד אם כן אפשר להפוך את סביבת העבודה שלו לנעימה ביותר? למשל באמצעות קירות עליהם ניתן למגנט פריטים, יאפשרו לעובד היושב במשרדו לעצב את ה כפיש שהוא מרגיש ובדמותו וכך, כל חדר "לובש" אופי וצבעוניות המאפיינת את האדם העובד בו" מציעה אורלי רונן.

אפקטיביות

לא פעם, רעיונות גדולים באמת מגיעים מהמקומות הכי פחות צפויים ולמרות חשוב להפריד בין אזורי העבודה לאזורי הפנאי, אפשר להפוך בקלות את אזור הקפה/מטבח לפינה יצירתית שתעודד מחשבות ותעורר סיעור מוחות.

דגשים

ישנן סביבות עבודה בהן תרגישו שהדגש בחברה הוא על עבודה אינדווידואלית. כל עובד יושב רוב שעות היום מול המחשב ועובד עבודה יחידנית, וגם הדגש הוא על הישגים אישיים. לעומת חברות המקדשות עבודת צוות, מקיימות ישיבות עבודה בתדירות גבוהה, שמות דגש רב על גיבוש ושיתוף. בדקו איזו סביבת עבודה יותר מדברת אליכם ובאיזו סביבת עבודה תהנו לעבוד.

גמישות

"שינוי חלל העבודה מאפשר לעובדים תחושה של חידוש ודינאמיות, מתוך ההנחה שלא בהכרח תוכלו לצבוע ולשנות את הרהיטים בכל שבוע ייצרנו עבורכם בwallis מערכת ייחודית שמאפשרת החלפת 12(!) סגנונות שונים לקירות המשרדיים, כך שבכל חודש יגיעו העובדים למשרד חדש" מסכמת רונן.

לסיכום, כל משרד, יכול בקלות להפוך לחלל שכיף לשהות בו, למקום נעים ומפרה המעודד מחשבה ויצירתיות ומעניק לכל עובד אפשרות להתבטא ולצקת את עולמו הפרטי ואת התכנים המעניינים אותו, דבר המבטיח לא רק עובדים שמחים, נינוחים ורגועים אלא משפיע באופן ישיר על איכות העבודה ועל תוצריה.

לפרטים נוספים לחץ כאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully