וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מפסידים רוכשי הדירות בישראל מאות אלפי שקלים?

זירת היועצים בשיתוף lawguide

31.5.2015 / 15:50

התשובה: בשל חוסר ידע. שגיאות אלמנטריות בעת החתימה על ההסכם מתבררות כיקרות ומכאיבות במיוחד. מאות אלפי ישראלים מתקשים לסלוח לעצמם על שלא הבינו על מה הם חותמים. הבשורה הטובה: לאחר שתקראו כתבה זאת, לא תהיו חלק מהם

השכרת רכב השכרת דירה מפתחות. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

חסכתם כל חייכם ובמזל טוב הגעתם למעמד של רוכשי דירה!!! לא מובן מאליו ובהצלחה גדולה לכם שם. הדרך לדירה תעבור דרך הסכם רכישה עליו תצטרכו לחתום. נייר תמים זה טומן בחובו סיכונים עצומים. מאות אלפי ישראלים שילמו בעשור האחרון סכומי עתק שלעיתים הגיעו למאות אלפי שקלים מיותרים כיוון שלא הבינו על מה חתמו! לעיתים, גם כאשר התייעצתם עם מקורות מקצועיים, נשמטה מכם איזו תובנה, שתתברר בעוד שנה ככזו שתסיר שינה מעיניכם, והרבה מזומנים מהעו"ש שלכם.

מה חשוב ודחוף שנבדוק בטרם הקניה?

רכישת דירה היא הוצאה כלכלית יקרה ומשמעתית, אשר טומנת בחובה בעיות משפטיות וסיכונים שלעתים אינם נראים לעין. לפני שאתם חותמים על חוזה מומלץ לשים לב למכלול הפרטים, כדי להימנע מטעויות ומעגמת נפש.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום רכישת דירה לחץ/י כאן

בעת רכישת דירה יש להתייחס למצב הצורני של הנכס, אשר כולל את תחזוקת המבנה ומצבו הפיזי, סביבת המגורים, ומצב הרכוש המשותף בבניין. בנוסף יש לברר את הצד המשפטי של הדירה, הכולל את נסח הטאבו, חריגות והיתרי בנייה, היטל השבחה, תכניות מתאר עתידיות וכדומה.

לפני הכל הגדירו מראש את הציפיות מהדירה המיועדת, וערכו סיור בסביבת המגורים הרצויה. לשם כך רצוי להגיע לאזור מספר פעמים, גם בשעות היום וגם בשעות הלילה. כך למשל אם אתם אנשי יום, ומצפים לישון בשקט בלילות, וודאו כי לא פועל בסמוך מועדון לילה או פאב רועש, שידיר שינה מעיניכם. אם אתם מצפים לשקט בדירה במהלך היום, וודאו כי לא מתוכננת בנייה אימתנית, או כל מטרד אחר שיפר את שלוותכם. בנוסף, מומלץ לבחון סמיכות לאנטנה סלולארית, וסמיכות לגז ראדון בדירות גן ובתים פרטיים.

לאחר שסרקתם את אזור המגורים, ומצאתם דירה בתקציב ובתנאים העונים על הצרכים, עליכם לבדוק את מצבה התחזוקתי של הדירה. כדי לבצע בדיקה מקיפה, מומלץ לפתוח כל חלון, דלת ומגירה שניתן לפתוח, לבדוק את לחץ המים בברזים, לברר האם נשאר ריהוט בדירה ומה מצבו. רצוי לפנות לאנשי מקצוע, כמו אדריכל, מהנדס או שמאי, אשר ייסעו לכם לבדוק את מערכות החשמל, המים, הביוב, איטום ונזילות.

לצורך הערכת מצבו התכנוני של הנכס, יש לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, או לגשת למשרד מהנדס העיר, ולבקש מידע תכנוני על פי הוראות חוק חופש המידע. במסגרת בדיקה זו צריך לשים לב להיתרי בניה, צווי הריסה, תכניות קיימות או עתידיות המחייבות תשלום היטל השבחה, תכניות עתידיות לגבי סביבת הבית, שעבודים, הפקעות, הערות אזהרה, משכון ועוד.

בלשכת רישום המקרקעין ניתן למצוא את רישום הדירה המופיע כ"נסח רישום", או במנהל מקרקעי ישראל באמצעות "אישור זכויות בנכס". כאשר מדובר בנכס שאינו רשום באחד מגופים אלו, רישומו יופיע במרשם "פרטי", העוקב אחר רישום הבעלים והדירות ומנפיק מסמך רשמי המפרט את "תמצית הזכויות בנכס" בדומה לפירוט בנסח רישום מקרקעין ובמנהל.

המידע על בעלי הנכס מרוכז בנסח טאבו .לפני שניגשים לחתום על ההסכם, יש לברר אם אותו אדם שמציג עצמו כמוכר הדירה, הוא אכן בעל הנכס. בנסח אפשר לראות פרטים נוספים על הדירה, כמו היסטוריית שעבודים או משכונים, אם יש עיקולים, צו הריסה, חריגות בניה ואם הנכס בנוי כדין על פי תכנית בניין ערים.

בתום כל הבדיקות, חשוב לוודא כי רישום שמות הצדדים בהסכם המכר ומספר תעודת הזהות שלהם בוצע כהלכה. בהסכם יש לציין במפורש מידע על מהות הזכויות בדירה הנרכשת, לרבות בעלות, חכירה לדורות, זכות להירשם כבעלים כחוכר או כחוכר לדורות. וכן הרישום כולל את הכתובת, גוש, חלקה ותת חלקה ומספר התיק במנהל מקרקעי ישראל.

מכיוון שמדובר בעסקה הכי יקרה ומשמעותית שתבצעו בחייכם, מומלץ בחום שלא לקחת סיכונים, ולהשתמש בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully