וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסמלים ומסמנים לנו החלומות שלנו? חלק ב'

זירת היועצים בשיתוף אילנית בן שושן

23.6.2015 / 23:26

למה אנו חולמים על מה שאנו חולמים? מדוע יש כאלה שחולמים על מים או על מוות? מה מביא אותנו לחלום על נושאים מסויימים? אילנית בן טל שושן מציגה את כל הפתרונות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

לחלק א' של המילון

•זקן: זקן מסמל חוכמה ובינה. אם החולם חולם שיש לו זקן ארוך ייתכן ואדם כלשהו מרמה אותו והוא צריך להשתמש בתבונתו על מנת לשמור על עצמו. זקן מסמל גם גבריות ואם אישה חולמת על זקן ייתכן והיא צריכה להיות יותר אסרטיבית ולהשתמש בחוזקות שלה בצורה יותר תכופה.

•זרועות: חלום על זרועות שכיח בקרב אנשים אשר מטפלים או סועדים אדם אחר או מסמל תשוקה וצורך לעזור למישהו. אפשרות נוספת היא צורך של החולם להגן על עצמו ולהיות יותר אסרטיבי. חלום על זרוע שנפצעת מסמל תחושת מוגבלות של החולם והרגשה שאין לו חופש לפעול כפי שהיה רוצה. זרוע ימין מסמלת את הצד הגברי וזרוע שמאל נושאת תכונות נשיות ומתחברת לסיעוד ועזרה לאחר.

•חזיר: חזיר יכול לסמל לכלוך, גרגרנות, שובניזים ובמצב כזה להעיד על צדדים כאלה אצל החולם או על מפגש עם צדדים כאלה אצל חברים קרובים. מאידך, חזיר שמן בחלום יכול לרמז על עושר קרב.

•חלב: חלב מתקשר לחברות, אמהות, אהבה. אם האדם חולם על שתיית חלב יכול הדבר לרמז על אהבה מתקרבת או על צורך בשיפור הקשרים הבין-אישיים שלו. אדם שנחנק מחלב צריך לבחון האם המשפחה שלו מגוננת עליו יתר על המידה. חלב מסמל גם עושר ושפע.

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

•חמור: חמור היא חיה עיקשת וזו אשר לא מוותרת בקלות וכך צריך החולם לחשוב האם אלו תכונות הקיימות באישיותו ומבקשות להשתחרר. אם החולם עובד קשה אז פירוש החלום הוא הצלחה כלכלית מתוך העבודה הזאת. עוד אפשרות היא הרגשה לא מוערכת של החולם והרגשה שהוא לא שווה הרבה.

•חפירה: חלום על חפירה עשוי לרמוז על כך שהחולם מוכן לחשוף את האמת על בעיה אשר רודפת אותו זמן מה. עוד אפשרות היא שהחולם צריך להיות יותר פתוח לרעיונות חדשים. אם החולם חופר במטרה למצוא משהו יקר זה מסמל מזל העומד בפתח.

•חריש: חלום על חרישת אדמה מרמז על מזל והצלחה שהחולם לא מצפה לה. עוד אפשרות היא נישואין. אם אישה רואה את הגבר שלה חורש את האדמה בחלום הדבר יכול לרמז על חיים מאושרים ועל עושר עתידי איתו.

•טהרה: חלום על הטהרות או מקווה יכול לרמז על חרטה או הרגשה רעה ממעשה שעשה החולם. ייתכן והדבר מרמז על בחירה לא נכונה ועל צורך להחליט מחדש.

לפרטים נוספים לחץ כאן

•ידיים: כשחולמים על ידיים יש לבחון את מערכות היחסים הקרובות אלינו ואת הדרך בה אנחנו מתחברים לאנשים. הדבר יכול לסמל מתן/קבלת עזרה. חלום על החזקת ידיים עם אדם אחר מסמל יחסים של אהבה עם אותו אדם או געגוע אליו. חלום על שטיפת ידיים מרמז על דאגה מנושא מסוים וצורך שייפתר או הרגשה של חוסר לקיחת אחריות בעניין מסוים. חלום על יד פצועה מרמז על אגו פצוע. יד מדממת מסמלת הרגשת אשמה. יד ענקית מרמזת על הצלחה קרבה.

•יין: יין מסמל חגיגה, סיפוק והצלחה. החולם מאושר מהדרך בה הוא בחר. יין אדום מסמל תשוקה וחושניות. יין לבן מסמל בהירות כלפי החיים וראייה צלולה של הדרך.

•ילדים: ילדים מסמלים את הרגשות והמחשבות הכנים ביותר של הנפש ולכן ייתכן שחלום על ילדים מהווה קריאה לרגשות האמיתיים לצאת החוצה או רצון לעורר את ה"ילד הפנימי" שבנו. ריב עם ילד בחלום מרמז על דיכוי הילד הפנימי. חלום על הצלת ילד מרמז על צדדים של הנפש שמודחקים פנימה. אם החולם חולם שהוא ילד ייתכן והדבר מרמז על ניסיון לברוח מהאחריות שלו כבוגר. חלום על איבוד ילד מסמל הרגשה של איבוד תקווה או חוסר הצלחה של פרוייקט עליו עבד החולם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

•ים: ים הוא מים ומים הם רגשות. על החולם לבחון את המצב של הים בחלום, כדי להבין כיצד מתקשר החלום לרגשותיו (זורמים/סוערים/רגועים/עכורים וכו'). הים גם מתקשר לכוח הפנימי של החולם ולאינטואיציה שלו. מים שקטים מסמלים איזון אנרגטי בחיים וים סוער מרמז על חוסר יכולת להשתלט על מצבים בחיים. ים סוער יכול גם לרמז על תשוקה מינית וצורך בחיי מין סוערים. חלום על שחייה בים יכול לסמל מצב בו החולם מחפש משהו שהוא לא יכול להגדיר.

•ירח: ירח בחלום לרוב מתקשר לצדדים המסתוריים והנסתרים ביותר של הנפש. הירח מתקשר גם למצבי רוח משתנים ולצד הנשי ולכן חלום על ליקוי ירח יכול לרמז על דיכוי נשיות או על צדדים עמוקים שנחשפים. הירח מסמל גם הריון.

•ישיבה: חלום על ישיבה מסמל פסיביות וחוסר נקיטת פעולה. הרגשה של בזבוז זמן. ישיבה על כס גבוה מסמל הצלחה וכיסא נמוך פעולה לא נכונה שתוביל לאכזבה.

•כוכבים: כוכבים בחלום מסמלים את השאיפות של האדם ואת הרצונות הגבוהים שלו. להסתכל על שמים זרועי כוכבים בחלום משול למצב בו החולם החליט החלטה מתוך אמונה ומתוך הסתמכות על המזל. שמיים בהירים עטורי כוכבים מרמזים על הצלחה, ושמיים מעוננים עם מעט כוכבים מרמזים על דרך לא קלה. אם החולם רואה כוכב אחד בוהק, המשמעות היא שגם אם הכל נראה חסר תקווה- עליו עדיין להאמין.

•כליאה: חלום על כליאה יכול לרמז על חוסר יכולת של החולם לבטא את עצמו או מבטא את הצורך שלו בחופש. בנוסף יכול לסמל תחושות של חוסר התקדמות בחיים ומחסור באפשרויות קידום מספקות. מאידך, הכליאה יכולה גם לסמל אפשרויות ודלתות רבות שנפתחות אך חוסר יכולת לזהות אותן. אם החולם יושב בתא בודד – זה מסמל מחסור באפשרויות ואם החולם עובר בין חדרים ולא מצליח לצאת- זה מסמל מצב בו הוא לא מזהה את ההזדמנויות של החיים.

חור שחור. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

•כניסה: אם אדם חולם על כניסה לבית של אדם אחר, ייתכן והדבר מרמז על נצחון של החולם את אותו אדם (בעסקים לדוגמא). אם החלום הוא על אדם אשר נכנס לבית שלך, תבחן האם לאותו אדם יש משמעות טובה או רעה בעינייך ובהתאמה האם זהו סמל לברכה או שמא סימן אזהרה מהבאות. כניסה למקום בו נמצאות נשמות שכבר מתו יכול להוות סימן או מסר מאותן נשמות.

•כסף: חלומות על כסף הם לרוב חלומות על תחרותיות, שליטה וכוח. אם לחולם אין כסף בחלום, מרמז הדבר על תחושה שמקומו בעולם מתערער. חלום על גניבת כסף (החולם גונב ממישהו אחר) יכול לסמל שהוא דווקא הולך אחרי נטיית ליבו. פרשנות אחרת היא שעליו להזהר מסכנה מתקרבת. חלום בו מפסיד החולם כסף יכול להוות קריאה של התת מודע להתחבר לכוח, לאמביציה ולחוזקות שלו.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • חלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully