וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באולם האירועים – נורת אזהרה, ועכשיו הלקחים

זירת היועצים בשיתוף אריאל מונין

29.6.2015 / 0:09

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האסון באולם האירועים ביבנה מזכיר לנו עד כמה אנחנו כאזרחים חשופים לנזקים בגוף וברכוש בכל מקום אשר יהיה. כ-700 אולמות אירועים פועלים כיום בישראל, ועל פי הערכות מחציתם ללא רישיון עסק. זהו נתון מבהיל שחייב סוף סוף להדליק לרשויות נורת אזהרה.

הטרגדיה באולם האירוע היא הוכחה נוספת לכך שעל כל זוג המתחתן, או משפחה החוגגת בר מצווה, להקפיד ביתר שאת לא רק על בחירת השמלה והתקליטן, כי אם בראש ובראשונה על מוכנות אולם האירועים לעמוד ביכולת לשמור על בטיחות האורחים.

באחריותו של כל בעל או שוכר של אולם אירועים לוודא שלושה דברים מרכזיים, הראשון הוא רישוי ובטיחות, השני הוא שכל שרשרת האחראים וספקי השירות (למשל מטבח, תאורה ותקליטן) הם אנשי מקצוע העובדים בסטנדרטים הקיימים. השלישי הוא פוליסת ביטוח המכסה את האירוע ואת כל ספקי השירות ומבוטחים בסכומי ביטוח מתאימים. סכום ביטוח נכון שלוקח בחשבון את גודל האירוע וכמות המשתתפים, אמור לכסות את הפיצוי הראוי לסיכון הקיים בשל ריבוי המשתתפים.

נכון, פוליסת הביטוח רחבה ככל שתהיה לא תוכל למנוע אסון, אך היא כן תאפשר פיצוי כלכלי לנפגעים ובכך תקהה במעט את הצלקות שיווצרו חלילה בעת קרות האסון.

באפשרות בעלי השמחה לבטח את עצמם בפוליסות ייחודיות לאירוע. ישנן פוליסות כאלו בשוק אשר עולות כמה אלפי שקלים בודדים – אומנם מדובר בהוצאה נוספת, אך מדובר באחוז שולי מסך כל ההוצאות שאנו נוהגים להשקיע באירועי שמחה.

חייהם של אנשים תלויים על הכף, וכל בעל עסק חייב לקחת את נושא הביטוח והבטיחות ביתר רצינות, ולא להקל ראש בנושא. ביטוחי בתי העסק אינם כביטוחי רכב ודירה הסטנדרטים, ועל כל בעל עסק לוודא כי יש ברשותו את הביטוח הנכון עבור סוג הפעילות שלו. לשם כך עליו לשבת עם סוכן הביטוח המקצועי שלו ולהשקיע מחשבה בהגדרת הסיכון של העסק ולאפשר לאיש המקצוע להתאים את הביטוח לצרכי העסק.

מחשבה מוקדמת ובעיקר מתן תשומת לב הן המפתח לצמצום תאונות והצלת חיי אדם. ואם חלילה כן יתרחש אסון - פוליסה ערוכה היטב תביא לצמצום הפגיעה ולפיצוי ראוי לנפגעים.

הכתבה מאת אריאל מונין, יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטארי בלשכת סוכני ביטוח

  • עוד באותו נושא:
  • אירוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully