וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה למחזר מתכות?

זירת היועצים בשיתוף גל רונן

1.7.2015 / 0:55

בעקבות ייצור הולך וגובר בעידן המודרני, נוצרת תופעה של גרוטאות וחומרי גלם שאינם מנוצלים, לעומת חומרי גלם שממשיכים להיכרות מהמחצבים הטבעיים של העולם. לכן עכשיו זה הזמן הנכון למחזר

בורג מתכת. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אנו חיים בעידן מודרני בו יש לנו הכל מהכל. אנו מחליפים בכל כמה שנים טלפונים, מכוניות, רהיטים ומוצרי חשמל וגורמים למשאבים הטבעיים שלנו להידלדל כתוצאה מייצור הולך וגובר. זה נכון שלכולם בבית כבר יש מקרר, אך זה לא אומר שחברות הייצור לא מפסיקות לייצר מקררים חדשים יותר, טובים יותר או מתקדמים יותר, אחרת כבר מזמן כל השיטה הקפיטליסטית הייתה קורסת. בעקבות ייצור הולך וגובר, נוצרת תופעה של גרוטאות וחומרי גלם שאינם מנוצלים, לעומת חומרי גלם שממשיכים להיכרות מהמחצבים הטבעיים של העולם. אנחנו גומרים את כל המשאבים של הכדור עליו אנו חיים בקצב הולך ומדאיג, ולכן עכשיו זה הזמן הנכון ביותר להתחיל למחזר.

מחצבים מדלדלים

כל המחצבים של כדור הארץ מדלדלים, זו עובדה קיימת לאור המהפכה התעשייתית והייצור ההמוני שמתרחש בקצב עוד מאז סוף המאה ה-18. עם המצאתו של הקיטור והמעבר להפעלה של מכונות תעשייתיות בתהליכי היצור השונים, התגבר כושר היצור של האנושות וגרר שימוש במחצבים רבים. כתוצאה מהדלדלות זו של מחצבים, כל המשאבים בהם נשתמש הופכים להיות יקרים הרבה יותר, ושווי ערך. כשאתם ממחזרים את המתכות שברשותכם, אתם נהנים מחסכון במשאבים וגם מתשלום לא קטן על מתכות כאלה ואחרות, נדירות יותר או נדירות פחות. היום כמעט ואין מוצר שאין בו חלקי מתכת, בין אם זה הכבל החשמלי שלו, או לוח ההפעלה שלו, ניתן להוציא מהמוצרים הישנים שלכם את החלקים השמישים ואת חומרי הגלם המתאימים ולעשות מהם רווח.

חסכון במשאבים

כשאתם ממחזרים את הפסולת הישנה שלכם אתם חוסכים במשאבים מכיוון שאתם מספקים מקור חדש של חומרי גלם לשימוש בתעשייה. מפעלים רבים בוחרים לרכוש מתכות ממוחזרות כחומרי גלם לתהליכי הייצור השונים שלהם, ובכך מקטינים את הצורך בכרייה של משאבים חדשים. הרי אם יש לכם מכונת כביסה ישנה שעומדת בחוץ כבר שנים, אין טעם לשמור אותה, ואפילו עדיף לעשות ממנה כמה שקלים על ידי מכירתה לפירוק ומיחזור של חלקי המתכת היקרים שבה. על ידי מיחזור של ברזל וחומרים אחרים אתם תורמים לאיכות הסביבה ומקטינים את הצריכה הגבוהה של חומרי הגלם והמשאבים ברחבי הכדור עליו אנו חיים.

פינוי פסולת וגרוטאות

אם הצטברו אצלכם בחצר או בבית גרוטאות רבות שעומדות שם כבר שנים ואין לכם מי שיפנה אותה, חברות למיחזור ברזל תשמחנה לעשות עבורכם את העבודה. לפעמים הצטברות של חלקי מתכת, מכוניות ישנות, שאריות של חממות או בנייה בברזל נשארות בחצרות הבתים במשך שנים מהסיבה הפשוטה שלא קיימים ברשות הדיירים האמצעים לפינוי הפסולת שהצטברה. כשאתם קוראים לחברה למיחזור מתכות, אתם יוצרים עסקה בה כל הצדדים נהנים, גם המפנים שמקבלים חומרים לשימוש ומיחזור, וגם הדיירים שנהנים מפינוי מלא ואיכותי של כל הפסולת והגרוטאות שהצטברו אצלם בבית או בחצר.

הכתבה באדיבות גל רונן מיחזור מתכות

  • עוד באותו נושא:
  • מתכת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully