וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם הצעדים הנדרשים לקראת הקמת חברה?

זירת היועצים בשיתוף lawguide

7.7.2015 / 0:13

הקמת חברה היא יכולה להיות לעתים עסק מורכב וקיימים מספר שלבים שצריך לבצע כדי להתחיל לעבוד. מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך ?

עובדים ועובדות בחדר ישיבות. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

חברה היא צורת התאגדות, על פי חוק החברות, של אדם אחד או קבוצת אנשים לשם ביצוע פעילות, כאשר ברוב המקרים מדובר בפעילות למטרות רווח. החברה מוגדרת כבעלת אישיות משפטית נפרדת, כלומר היא יכולה לתבוע ואפשר לתבוע אותה, והיא מתחילה להתקיים מיד לאחר רישומה אצל רשם החברות.

מה ההבדל בין חברה המוגבלת במניות לחברה שאינה מוגבלת במניות?

אחזקת החברה נעשית באמצעות מניות, כאשר האחריות הכספית של בעלי המניות מוגבלת לסכום המניות שהם מחזיקים, כך שבמקרה שמתרחשת קריסה כלכלית, בעלי המניות יחויבו לשלם את החובות רק עד לגובה הסכום הכולל של המניות.

חברה המוגבלת במניות מוכרת לרוב כחברה בע"מ והיא נפוצה בקרב מקימי חברות. עם זאת כאשר נעשה שימוש למטרות הונאה, או כאשר החברה לקחה על עצמה סיכונים בלתי סבירים, לאחר הליך הרמת מסך ניתן לראות את בעלי המניות בחברה כאחראים לחובותיה ואז האחריות הכספית שלהם אינה מוגבלת.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום הקמת חברה לחץ/י כאן

הקמת חברה שאינה מוגבלת במניות מתבצעת במקרים של פירמות מקצועיות שכללי האתיקה המקצועית אוסרים עליהן להקים חברה מוגבלת, כמו משרדים של רואי חשבון, עורכי דין, רופאים ומקצועות נוספים שחלים עליהם אותם הכללים. במקרה של חברה שאינה מוגבלת במניות, בעליה חייבים באופן אישי בחובותיה.

אחרי שהתקבלה החלטה בדבר אופן ההתאגדות, מומלץ לגשת לייעוץ משפטי לצורך הכנת הסכם בעלי מניות. ההסכם מיועד למקרים שבהם החברה היא בבעלות של יותר מאדם אחד, ובו נקבעים הזכויות והחובות הקשורים בניהול ובפעילות החברה, ואופן חלוקת המניות. בנוסף ההסכם מסדיר את מנגנוני ההיפרדות בין בעלי המניות. כאשר מטרתו העיקרית היא למנוע מצב של חילוקי דעות עתידיים העלולים לגרום לקריסת החברה.

כיצד מתבצע רישום החברה?

על פי חוק החברות, לא ניתן להשתמש בשם זהה או דומה לשם של חברה אחרת, או בשמות הרשומים כסימן מסחרי, לכן לאחר ביצוע רשימת שמות פוטנציאליים, יש להעבירה לרשם החברות, באמצעות עורך דין, בכדי לברר אילו שמות פנויים ואילו תפוסים.

תקנון החברה מחייב את כל בעלי המניות, והוא מהווה הסכם בין בעלי המניות לחברה עצמה, והסכם בין בעלי המניות לעצמם. התקנון כולל את המטרות, השם, סוג החברה והמניות שלה, ועליו חותמים בעלי המניות ועורך דין. כל חברה מחויבת במינוי של דירקטור אחד לפחות, כאשר כל בעל מניות רשאי למנות דירקטורים מטעמו, על פי סעיפי התקנון.

את אגרת רישום החברה יש לשלם לרשם החברות טרם הגשת המסמכים הנחוצים, סכום האגרה משתנה מדי שנה, כאשר כיום מדובר על סכום של כ - 2,600 שקלים. בנוסף יש לשלם אגרה על כל עמוד של מסמך המאומת על ידי הרשם.

יש להגיש לרשם החברות את טופס הבקשה לרישום חברה, המכונה "טופס 1", והוא כולל את שם החברה, אחריות בעלי המניות והון המניות, זאת בצירוף תקנון החברה, טופס הצהרת דירקטורים ראשונים, טופס הצהרה של בעלי המניות וטופס הגשת מסמכים לרישום חברה.

אחרי שהרשם הנפיק תעודת התאגדות עם שמה ומספר הרישום שלה, יש לגשת לרשויות המס ולביטוח לאומי, כדי לפתוח תיק עבור החברה. במקרה של העסקת עובדים שכירים או מחלקת דיבידנדים, יש לפתוח גם תיק ניכויים במס הכנסה. בכל שנה יש דו"ח שנתי, ולשלם אגרה שנתית לרשם החברות.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • משפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully