וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה צריך לדעת על מתיחות פנים?

זירת היועצים בשיתוף ד"ר מאייר יצחק

9.7.2015 / 0:23

מה צריך לדעת לפני שמקבלים החלטה? מתי מומלץ לעשות מתיחת פנים? כל התשובות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מאז ומעולם, השקיעו נשים מאמצים ומשאבים רבים כדי להיראות מטופחות ורעננות. לאור העובדה שמחד, חיינו התארכו והגיל הממוצע של נשים מתקרב ל- 80 ומאידך שתהליך הזדקנותו של העור לא השתנה, יותר ויותר נשים מתבוננות במראה ומתקשות להשלים עם הדמות הניבטת ממנה, אז מה עושים?

נשים רבות, מבטאות תחושה משותפת ושכיחה - "אני מרגישה כל כך אנרגטית וצעירה ואילו הדמות הזו במראה נראית עייפה וזקנה". נכון, חלק מהנשים יאמרו: "הרווחתי ביושר כל קמט" ויחבקו את המראה הבוגר שלהן, אך מה עם כל אותן, המתוסכלות מהפער בין הפנימיות למראן החיצוני?

כשהקוסמטיקה, על שלל תכשיריה, מפסיקה לעזור, (שכן קרמים מזינים מעכבים אך לא מונעים את התבלות העור), ניתן בשלב ראשון ובפעולה פשוטה בחדר הטיפולים, לשפר את מראה הקמטים על ידי הזרקת חומרי מילוי.

מה צריך לדעת לפני שמקבלים החלטה?

ההחלטת לשפר את מראה עורך באמצעות הזרקת חומרי מילוי הינה החלטה המחייבת הבנה והתייעצות באשר לטיבם של חומרי אלה וזאת, על מנת לוודא ולדעת שהטיפול נעשה באמצעות החומרים הטובים והאיכותיים ביותר, מסביר ד"ר מאייר, מומחה לכירורגיה פלסטית, "במרפאתי אני מזריק רק חומרים המבוססים על חומצה היאלרונית, הדומה בהרכבה לחומרים המצויים ברקמה הטבעית של גופנו. את הטיפול יש לחדש אחת למספר חודשים, אך מדובר בחומר בטוח לשימוש ובעל תוצאות מצוינות.

באזור המצח ובצידי העיניים, ניתן לטפל בהזרקת בוטוקס שהנו רעלן מדולל הגורם להחלשת השרירים באזור המטופל. חולשה המפחיתה במידה ניכרת את הקמטים באזור המצח ובצדי העיניים. ישנן גם שיטות שונות למיצוק עור הפנים המבוססות על חימום שכבות העור העמוקות, תוך כדי כיווץ סיבי הקולגן הקיימים וגירוי ליצירת חדשים. גם אלו הן שיטות שדורשות תחזוקה ויעילותן מוגבלת".

כשהעור רפוי ושרירי הפנים והצוואר שמוטים, רענון מראה הפנים יעשה בניתוח, על ידי מתיחת שרירי הפנים והצוואר והחזרתם למקומם וסילוק עודפי עור בפנים בצוואר ובעפעפיים. מאחר שהזדקנות אזור העיניים מוקדמת יותר, נשים רבות מבצעות ניתוחי עפעפיים מספר שנים לפני מתיחת הפנים.

לפרטים נוספים

כמו בכל הניתוחים שאני מבצע במרפאתי, אני מקפיד להגיע לתוצאה ניתוחית טבעית ככל הניתן. קורה לפעמים (ומכך אני נזהר), שבשם השאיפה לקבלת תוצאה מקסימאלית במתיחת הפנים, נגרם מתח רב מדי של רקמת הפנים והמנותחים סובלים מספר חודשים ממראה לא טבעי. בנוסף, בשיטה זו הרקמות, שאינן סובלות מתח רב, יחזרו "לסורן" בזמן קצר יותר. בכל הניתוחים האסטטיים, משתדלים תמיד וככל האפשר, לנצל קפלים וקמטים טבעיים או אזורים מכוסי שיער בהם ניתן להסוות את הצלקות.

בעפעפיים העליונים הצלקת מוחבאת בקפל הטבעי שמעל העפעף. בעפעפיים התחתונים- ממש מתחת לריסים. במתיחת הפנים והצוואר, הצלקת ברובה מסוות מאחורי האוזן או בתוך אזור השיער.

בקדמת האוזן היא עוברת לאורך הקימורים ולא בקו אנכי ישר כך שההסוואה די טובה ובמרבית המקרים אינה מפריעה כלל.
כשתוצאת הניתוח טובה, תגובת הנשים נהדרת. מרביתן אף טוענות כי מלבד השיפור במראה, חל שינוי גדול בהרגשה הפנימית, בחיוניות, במרץ ובשמחת החיים.

אין ספק ששיפור מראה הגוף עושה נפלאות גם לנפש.

מתי מומלץ לעשות מתיחת פנים?

"ציינתי כי קיימות שיטות שונות להצערת העור ומילוי נפחים. ההחלטה לבצע ניתוח, תתקבל כאשר המנתח יבחין כי קיימים עודפי עור ושרירי הפנים נפולים. מצב זה יתבטא בלחיים שמוטות וריקות, קפל עור מעל צידי הפה והאף, עור צוואר מדולדל." מרחיב ד"ר מאייר ומוסיף "חשוב להדגיש כי לא תמיד קיים קשר בין הגיל הביולוגי לגיל הכרונולוגי".

נשים, בשנות ה-40 המאוחרות נראות לעיתים מבוגרות יותר מנשים אחרות, בשנות ה-50 המאוחרות. ככל שאיכות העור טובה יותר בעת ביצוע הניתוח, תתקבל תוצאה טובה יותר ולאורך זמן.

התוצאה הסופית תלויה בשני מרכיבים עיקריים: כישרונו וניסיונו של המנתח וכמובן איכות ההחלמה של המטופל הנובעת מהנזק הנגרם לרקמות ע"י גורמים חיצוניים כחשיפה לשמש, עישון וכו' וכמובן מהמרכיב הגנטי.

אחת השאלות הנפוצות היא, לכמה זמן תהיה תוצאת הניתוח אפקטיבית?

ובכן התשובה כמובן אינה אחידה. מרבית המטופלות ייהנו מהתוצאה לזמן שבין 8-10 שנים אך ישנן כאלו, מעטות אמנם, שיזדקקו לניתוח נוסף, כעבור זמן קצר יותר. ישנן אחרות שיגיעו לניתוח חוזר רק לאחר 15 שנים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • פנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully